Hoge ping tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

• dutch2much
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-12-2022
Hallo ik heb de P-2601HN-F1 modem/router van zyxzel.
Het volgende probleem ontstaat. Ik heb vaak tijdens gamen en over het algemeen een hoge ping. Ik speel het spel league of legends maar ook starcraft.
Volgende feiten.

Vaak skype aan naast gamen.
Luister yuotube liedjes.
Gebruik wireless internet.
Geen andere gebruikers online. Wel mijn xbox aangesloten en me vaders laptop maar die staan uit.
Heb de alienware m17R4 laptop met killer wifi kaart.

Weet iemand wellicht wat het probleem zou kunnen zijn? :?

-Wat is de locatie van de server waar je speelt? mijn modem staat naast de telefoon die zich direct benenden mijn kamer bevindt
-Heeft je router en modem de laatste firmware? (deze is al een tijdje niet geupdate)
-Heb je de laptop op je schoot of staat ie op tafel? laptop staat op een tafel
-Wat is de afstand tussen router en latop? Omdat me modem direct onder mijn kamer is zit enkel het plafond er tussen schat zo een 4 meter
-Heb je al een WiFi kaart driver upgrade gedaan en zelfs je chipset driver geupdate? dit snap ik niet zo goed. Ik heb laatst mijn hele pc geupdate door de automatische updates te zoeken van mijn video kaart tot mijn wifi kaart.
-Heb je je WiFi al eens op een andere frequentie ingesteld? ja ik heb nu van kanaal geswitched moet zeggen dat de ping iets beter is maar nog steeds uitschieters wat raar is (woon in den haag er druk hier)
-Heeft het ooit goed gewerkt? ja tot ongeveer een maand gelede was dit probleem er niet.
-Heb je het probleem ook als je speelt met een draad? nee nog niet geprobeerd doe ik vandaag

Update met antwoorden voor meer duidelijkheid.

[ Voor 51% gewijzigd door dutch2much op 03-01-2013 11:45 ]

Verwijderd

-Wat is de locatie van de server waar je speelt?
-Heeft je router en modem de laatste firmware?
-Heb je de laptop op je schoot of staat ie op tafel?
-Wat is de afstand tussen router en latop?
-Heb je al een WiFi kaart driver upgrade gedaan en zelfs je chipset driver geupdate?
-Heb je je WiFi al eens op een andere frequentie ingesteld?
-Heeft het ooit goed gewerkt?
-Heb je het probleem ook als je speelt met een draad?

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:35
Probeer eens bekabeld? Afhankelijk van je Wi-Fi connectie kan hier nogal verschil in zitten.

Edit: Wat Larsiana allemaal zegt :P

[ Voor 17% gewijzigd door Junia op 03-01-2013 02:05 ]

• dutch2much
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-12-2022
ik ga ff bekabeld proberen vandaag daarna breng ik jullie op de hoogte :)

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Tijdens het gamen?

Het moet wel allemaal overt het lijntje... (draadloos zelfs gedeeltelijk)
Zet Skype en Youtube eens uit tijdens het gamen en kijk dan hoe het gaat.
En test verschillende servers idd.

Abort, Retry, Quake ???

• MosquTo
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11 21:46
Het kan ook een probleem zijn van de internet provider, Wij hebben bijvoorbeeld in IJsselstein meerdere malen last van High ping tijden. Dit probleem ligt bij ons bij de provider. Je kan dit testen door wanneer je last heb van hoge ping tijden een tracert of ping in je command prompt te typen naar bijv. www.google.nl

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
En dat zegt alleen iets over de verbinding tussen die pc en het wereldwijde cluster aan google servers. Niet zo erg zinvol.

Probeer dan de gameserver zelf te pingen/tracerouten, in die info ben je tenslotte geïnteresseerd.

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1