Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Klik-geluid uit laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn nieuwe laptop de Dell 17R se, als ik aan de onderkant , in het linker half vlak een klein beetje druk uitoefen(bijvoorbeeld op schoot zetten, vastpakken), dan hoor ik een soort klik geluid van binnen uit komen. Ik hoor het dus indien de druk wordt uitgeoefend in het linker halfvlak, dus niet de kant van de subwoofer(zie plaatje). Het geluid lijkt steeds uit hetzelfde punt te komen, ongeveer uit het midden van het half vlak waar ik het over heb.

Op het plaatje dus ook aan de linkerkant:
Afbeeldingslocatie: http://regmedia.co.uk/2012/07/16/dell_inspiron_17r_17in_core_i7_notebook_3.jpg

Dell zegt dat het niks uitmaakt, en waarschijnlijk een schroef is die loszit of dat er ergens binnen teveel/te weinig spanning zit op het frame.

Wat zeggen jullie? Toch laten repareren, dan moet dus de hele laptop uit elkaar gehaald worden omdat alles vastzit aan de onderkant(bottom-base)? Of kan het geen kwaad dit? Zal dit later misschien nog problemen kunnen opleveren?

De laptop zelf lijkt wel gewoon goed te werken.

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:57
Is dat toevallig het vlak waar je ventilator zit? Als die namelijk tikt, heb je een grove constructiefout.

Als de laptop net nieuw is, zal ik zeker bellen naar Dell en daar het probleem neerleggen. Nu heb je een nieuwe laptop met een defect. Lijkt me toch zonde.

Verwijderd

Hoor je die klik ook over de speakers? En zijn er spraken van problemen met de werking, zo niet heb je pech! Als je wil kan je hem via 100 keer indrukken en kijken of hij het dan mogelijk niet meer doet. Maar vergeet niet dat het vaker bij latops is voorgekomen dat er een schroefjes iets te lang was en na ene tijdje dwars door de mobo chipset heen drukte met alle gevolgen van dien, dus hou het in de gaten!

Verwijderd

Topicstarter
Het geluid komt inderdaad vlak bij de ventilator vandaan. Hoe kan je met zekerheid zeggen dat het dan om een grove constructiefout gaat? En iemand die dit kan bevestigen/ontkrachten?

De klik hoor ik niet over de speakers. Hoezo eigenlijk?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2013 22:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die de vragen uit de post hierboven of uit de beginpost kan beantwoorden?

Verwijderd

Volgens mij bedoelt hij de klik van een niet-ideaal bevestigd stuk plastic. Als het de fan was zou hij het wel als een ratelend geluid omschrijven.

Dat kan gebeuren als er een productiefout is, een schroefje niet goed is aangedraaid, of omdat de plastic onderdelen domweg niet op de milimeter op elkaar aansluiten. Niets om je zorgen over te maken.
Pagina: 1