500R of R4?

Pagina: 1
Acties:

• KetchupFTW
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-12-2022
Officieel had ik een paar weken geleden de volgende build opgekregen (ik ben nog aan het sparen).

http://nl.hardware.info/wensenlijst/326235/ketchupftw/pc

Gek genoeg is de R4 bij vele webwinkels nu uitverkocht, dus zocht ik naar een gelijkwaardig alternatiefje, waarop ik op de 500R stuitte. Nou vraag ik me af of dat zowiezo niet een betere keuze voor mij is. Koeling is erg belangrijk voor mij, terwijl geluid me niks kan boeien. Het volume van de R500 is ook nog eens groter, alhoewel dit vooral naar boven is gedaan.

Dus heb ik de volgende vragen:

- Voor iemand die koeling veel belangerijker vind dan geluid, welke kast is dan meer geschikt
- De lengte van de videokaart en hoogte van de CPU-koeler kunnen beide minder zijn in de R500 (32,5 - 16,5 cm tegenover 43.5 - 19 cm van de R4) Is dit lang genoeg om beide producten te kunnen laten passen (zie link).
- Ik zie dat de R500 geen 2.5 Inch intern heeft. Nou weet ik niet zeker wat dit zijn, waar je ze voor kan gebruiken en of dit relevant is voor mijn systeem

Alvast bedankt :)

Verwijderd

Voor iemand die koeling veel belangerijker vind dan geluid, welke kast is dan meer geschikt
Ik neem aan dat je de Corsair 500R bedoelt? Zijn beide mooie kasten. Zolang er genoeg koeling is maakt het niet veel uit.
De lengte van de videokaart en hoogte van de CPU-koeler kunnen beide minder zijn in de R500 (32,5 - 16,5 cm tegenover 43.5 - 19 cm van de R4) Is dit lang genoeg om beide producten te kunnen laten passen (zie link).
Kijk naar het plaatje van de Corsair en je ziet een zee van ruimte. En Midi towers heten niet voor niks midi towers, hier moet je je centimeter bij houden en maar hopen ;)
Ik zie dat de R500 geen 2.5 Inch intern heeft. Nou weet ik niet zeker wat dit zijn
2.5" = Latopschijf & SSD formaat. Maar omdat elke PC wel 3.5" heeft en meestal het aantal drive-units niet te hoog is kan je ze prima in een 3.5"slot bouwen zonder problemen. Ook zijn hiervoor brackets (vaak meegeleverd) en Storage sollutions / hotswap units te vinden.

Aan het eind van de rit moet je nemen wat je leuk vind en kan betalen, vergeet niet dat je er de hele dag tegenaan kijkt en full towers (zoals de Corsair R500) niet echt passen op het bureau omdat ze zo kolossaal zijn.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:10

Eagle Creek

Breathing security

Gek genoeg is de R4 bij vele webwinkels nu uitverkocht
Owh?

R4 pearl black: 9 winkels
R4 tit grey: 16 winkels
R4 arc white: 17 winkels

Groen of oranje vrachtwagentje.
Volgens mij kwam uit Tweakers' test dat de R4 een fractie stiller is en een fractie stiller koelt. Daarom heb ik de R4 gekozen i.p.v. de 500R. (en omdat ik hem mooier vind)

[ Voor 31% gewijzigd door Eagle Creek op 03-01-2013 01:28 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Verwijderd

Dit staat er btw bij de R500: 3.5" bays ook als 2.5" te gebruiken, fancontroller, stoffilters << je moet je informatie maar is van meerdere bronnen halen :) Misschien is het daarom handiger als je de volgende keer eerst alles op Tnet pricewatch opzoekt!

• KetchupFTW
Eagle Creek schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 01:27:
[...]

Owh?

R4 pearl black: 9 winkels
R4 tit grey: 16 winkels
R4 arc white: 17 winkels

Groen of oranje vrachtwagentje.
Volgens mij kwam uit Tweakers' test dat de R4 een fractie stiller is en een fractie stiller koelt. Daarom heb ik de R4 gekozen i.p.v. de 500R. (en omdat ik hem mooier vind)
Ik koop alle onderdelen bij dezelfde winkel zodat die meteen gemonteerd kan worden (Afuture in dit geval)

Die 2.5 inch is trouwens geen probleem: ik gebruik geen SSD, toch handig dat je 3.5 inch ook kan gebruiken ^^

[ Voor 9% gewijzigd door KetchupFTW op 03-01-2013 01:34 ]

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Dit is mijn 500R white aan de binnenkant:
- echte goede kabelmanagement
- goeie airflow en toch niet overdreven luid. (rustige fan geluid)
- white versie heeft mooi design :)
- de 500R kan inderdaad ook 3,5" bays veranderen in 2,5" voor bv SSD's
Afbeeldingslocatie: http://s9.postimage.org/h03c9fzdb/binnenkant.jpg

Afuture is trouwens top :)

[ Voor 27% gewijzigd door SmokingCrop op 03-01-2013 02:46 ]

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Dan haak ik ook nog maar even bij met mijn R4.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads6/50e4e527d4793/50e4e527d2856-DSC00676.thumb.jpg

Na de foto e.e.a. zelfs nog wat netter afgewerkt.

Ik stapte af van een full tower dus ik moest wel even wennen aan de wat mindere ruimte. Niet dat de kast nu krap is maar ik was beter gewend. Daarbij een grote koeler en videokaart maakte e.e.a. wat pielen. Al met al geen problemen.

Standaard 2 koelers en veel geluiddempend materiaal. Dat kun je echter verwijderen om meer koelers te plaatsen. Een fancontroller is ingebouwd met de kast en kan 3 fans aansturen.

USB 3-header aanwezig.
Één nadeel: er zit maar één LED op. Dus óf HDD óf power LED. Voor mij geen bewaar maar wie weet..

[ Voor 32% gewijzigd door Eagle Creek op 03-01-2013 02:59 ]

• KetchupFTW
Ziet er beide mooi uit :).

• KetchupFTW
Ik lees ook net dat de 500R geen audio ingang/uitgang heeft. Vormt dit een probleem met mijn headset? Ik gebruik de volgende:

http://www.turtlebeach.co...headsets/ear-force-x12/56

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Dat betekent dat je de headset niet "aan de voorkant" kunt aansluiten maar alleen direct in je moederbord (aan de achterkant dus).

Ik zie overigens bij die X12 staan "usb-powered", dus als hij een USB-stekker heeft voor geluid dan heb je helemaal niets met audiopoorten te maken.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-03 12:57
KetchupFTW schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 13:49:
Ik lees ook net dat de 500R geen audio ingang/uitgang heeft.
Welke blinde heeft dat geschreven?
Op de foto van de kast zie ik ze toch duidelijk zitten.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
500R:
van voor is er wel degelijk uitgang voor microfoon & kop telefoon.
ook fan controller, firewire :> & LED verlichting in kast aan/uit knop
2x usb 3.0
power button & reset button

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:17

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Eagle Creek schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 20:17:
...
Ik zie overigens bij die X12 staan "usb-powered", dus als hij een USB-stekker heeft voor geluid dan heb je helemaal niets met audiopoorten te maken.
USB-powered is dat je 5V nodig hebt omdat die een kleine versterker in dat kastje ingebouwd heeft, maar signaal komt nog steeds van de geluidskaart. Heb het zelfde voor met de Rokat Cave

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• KetchupFTW
Okay mooi :). Weet iemand ook nog of ik beter nog even zal kunnen wachten (of juist niet) omdat de prijzen van een specifiek product in mijn lijst omlaag/omhoog kunnen gaan binnenkort?
Pagina: 1