Bottleneck PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 468102

Topicstarter
Dag allen,

Mijn huidige game/poker pc begint wat te haperen. De PC is inmiddels alweer 4 jaar oud dus tijd voor een goedkope upgrade. In deze financieel moeilijke tijd wil ik graag de kosten zo laag mogelijk houden en alleen de componenten vervangen die echt aan vervanging toe zijn. Qua hardware ben ik echt een leek. Heb toen der tijd de best buy guide gevolgd.

Mijn vraag luidt als volgt: Welke componenten zouden een bottleneck kunnen vormen voor mijn huidige systeem? Of is eigenlijk het hele systeem aan vervanging toe (alleen als het echt moet)

Antec NeoHE, 550 Watt
Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD103UJ - Vaste schijf - 1 TB - intern - 3.5" - SATA-300 - 7200 tpm- buffer: 32 MB
OCZ Enhanced Latency Gold Gamer eXtreme XTC Edition Dual Channel - Geheugen - 4 GB ( 2 x 2 GB ) - DIMM240-pins - DDR2 - 800 MHz
Intel Core 2 Duo E8400 / 3 GHz ( 1333MHz ) - LGA775 Socket - L2 6 MB
ASUS P5Q PRO - Moederbord - ATX - iP45 - LGA775 Socket - UDMA133, Serial ATA-300 (RAID)
Sapphire RADEON HD 4870 - Grafische adapter - Radeon HD4870 - PCI Express 2.0 x16 - 1 GB GDDR5

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Tweedehands socket 775 quadcore CPU en een andere videokaart zou kunnen helpen, maar dat ligt er maar net aan wat je verstaat onder haperen. Nieuwe installatie van het OS zou namelijk ook kunnen helpen als dat erg vervuild is. SSD is ook iets wat nuttig kan zijn. Dus omschrijf haperen eens beter.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 468102

Topicstarter
-The_Mask- schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 23:48:
Tweedehands socket 775 quadcore CPU en een andere videokaart zou kunnen helpen, maar dat ligt er maar net aan wat je verstaat onder haperen. Nieuwe installatie van het OS zou namelijk ook kunnen helpen als dat erg vervuild is. SSD is ook iets wat nuttig kan zijn. Dus omschrijf haperen eens beter.
Dank voor je reactie. Met haperen bedoel ik dat hij bepaalde programma`s/spellen moeilijk trekt, voor mijn gevoel. Op dit moment draai ik windows 7 64 bit, welke ik er enkele maanden geleden erop heb gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-07 11:28
Ach, voor gamen om low/medium heb je nog wel een redelijk systeem. Welke programma's haperen er dan?
Als je de kosten laag wilt houden zou je kunnen beginnen met een SSD (€90 euro voor 128GB) in te bouwen. Alles voelt dan gelijk al veel snappy-er aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Anoniem: 468102 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 23:51:
[...]

Dank voor je reactie. Met haperen bedoel ik dat hij bepaalde programma`s/spellen moeilijk trekt, voor mijn gevoel. Op dit moment draai ik windows 7 64 bit, welke ik er enkele maanden geleden erop heb gezet.
Dat ligt dan waarschijnlijk aan de CPU en videokaart. Kun je ook wat specificer zijn met welke programma's/games en welke instellingen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic