Xmms Divx plugin, HELP!

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Joske Pauwels
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07-2016

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Topicstarter
Ik zit met een probleem:
Ik geef zondagavond een feeste, heb een projector gehuurd etc en ga een divx cinematje geven :-)
Geeft toch wel net mijn win2k de geest gisteren, maar geen nood, ik weet dat er een plugin voor de populaire xmms player in linux bestaat om divx en andere videoformaten mee af te spelen, nu voer ik de ./configure uit, maar hij zegt dat hij avifile nodig heeft (stond vermeld op de install page van avi-xmms) en ik heb die dan ook gedownload en geinstalled (eerst ./configure, dan make, dan make install) maar de installer van avi-xmms merkt blijkbaar niet dat avifile geinstalleerd is en blijft zeggen dat die ontbreekt. :'
Heeft er iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Of kennen jullie andere players voor onder Linux?
(PS wat achtergrond: Ik ben nog een linux groentje, en draai momenteel nog Mandrake, omdat mijn Suse 7.1 cd nog maar pas besteld is... :9~, ik weet dat dit zo'n HELP MIJ topic is, maar ik kan die mensen nu moeilijk voor niets laten komen ;))

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 08:34
Avifile installeerde wel goed en je hebt ook SDL geinstalleerd?

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

Verwijderd

Reïnstall windows toch gauw ff, maak desnoods een hulppartietietje aan van 1 gieg en pleur er win98 op :) zo geregeld :) duurt één uur top :)

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
doe:

ldconfig

(als root) en kijk dan of het dan wel werkt

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Avifile heeft ook een player op zichzelf. Probeer 'aviplay' maar es.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Niek
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Ik pas pas geleden ook zoiets. Ik wou freeciv installeren, maar imlib was niet geinstalleerd. Ik dus imlib erop gezet, en toen ik ./configure bij freeciv deedt, miste hij imlib nog steeds. Ik heb toen het bestandje configure.cache verwijderd, opnieuw ./configure gedaan en alles werkte :) Misschien helpt dit bij jou ook.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• Joske Pauwels

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Topicstarter
Ok, erg bedankt voor de reacties al :*, ik gebruik nu gewoon aviplay zelf...

1 spijtig punt is dat die het beeld nogal vervormd bij het stretchen naar fullscreen, daarom resise ik gewoon het venstertje ipv te fullscreenen... ik zal die andere dingen ook nog eens proberen want met xmms lijkt het mij nog net iets handiger...

BTW: weet er iemand een goede dvd player voor onder Linux?
edit:
Ik kan win2k niet herinstalleren omdat de cd is uitgeleend aan een vriend :( en win98 heb ik niet... Als ik de win2k cd had kon ik in no time met mijn rescue disk die weer fixen (hoop ik) maar die jongen is op weekend :'(

Verwijderd

1) http://linuxvideo.org/
dit is een Bitch om gecompileeerd te krijgen en toen ik 'm eenmaal aan de gang had liep ie met 5-10 fps op een p3-800.

2) http://xine.sourceforge.net/
Compileerde in 1x, en speelt ook nog avi's en mpeg's ed af.. en werkt fatsoenlijk fullscreen (mits je een X server gebruikt die xv ondersteund) heeft alleen nog een extra css plugin nodig om gecodeerde (dat zijn ze dus bijna allemaal) dvd's te spelen.

--Ray

• Joske Pauwels

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Topicstarter
maar kan die xine ook divx aan?
want daarom dat ik avifile nodig had

Verwijderd

xine speelt ook gewoon divxjes ja, mits je 'm die codec even voert, maar als ie codec mist zegt ie zelf van hey ik zoek die en die dll maar kan 'm niet vinden, die trek je dan ff van je windowbak af en dan heeft xine t weer naar z'n zin..

--Ray
Pagina: 1