welke pll op intel se440bx-3 oem mobo ivm softsfb???

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
welke PLL-chip(clock generator) zit op intel se440bx-3 oem mobo ivm overclocken met behulp van softsfb.exe???

kan nix in tech product specs vinden.
en softfsb heeft dit bord niet in de listing staan.

mischien weet iemand een soortgelijk mobo van andere manufacturer die ik zou kunnen kiezen in lijst.

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• GiLuX
weet iemand dan mischien hoe je zo'n PLL herkent?

is dat een heel klein chippie?
en waar is het logischer wijs normaal geplaats op een mobo?

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

op mijn Abit BH6 is het ca. 1 cm zilver en langwerpig, het zit tussen het AGP slot en de DIMM slots. Maar 'echte' Intel borden kun je als het goed is niet overklokken, succes(?)!

• GiLuX
kebem gevonden, ic-works w149h.

die staat idd in de lijst van ondersteunde chips MAAR als jem selecteerd loopt de boel hopeloos vast...

ik denk dat je gelijk hebt.
:(

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Trust me: overclocken op een Seattle is hopeloos, dus vergeet dat maar. Seattle is een prachtig mobo, stabiel en weinig problemen verder, maar overclocken: nope.

P.S. Een Seattle-3 bestaat niet, hoogstens een Seattle-2 met een vinkje erop (als teken dat hij de Coppermine ondersteunt).

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-09 13:19
GiLuX, ja, duh, wat had je dan verwacht? Dat Intel overklokvriendelijke mobo's ging produceren? :) :P :)

• GiLuX
nou,
het punt is dat ene h.oda een proggie genaamd:"sfsb" heeft gemaakt die direct vanuit windows realtime de fsb kan aanpassen als er een ondersteunt PLL'etje op zit.

en dat zit op dit mobo.

daar kan intel weinig tegen doen.

dus zou je theoretisch gezien ook intel mobos makkelijk kunnen overclocken.

dat het nu niet werkt is denk ik niet omdat intel een beveiliging heeft ingebakken maar dat die PLL een net iets andere versie is.

jammer, maar mischien dat bij de volgende release van sfsb er wel ondersteuning voor is.

Pagina: 1