Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Op zoek naar een laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Op dit moment ben ik erachter gekomen dat mijn oude laptop, een Acer Aspire 3100, niet meer de programma's aankan die ik erop wil draaien. Daarom ben ik nu op zoek naar een nieuwe laptop. Deze moet de volgende programma's gemakkelijk kunnen draaien, zodat ik hiermee mij gang kan gaan en mee kan hobby'en.

- Adobe Photoshop CS6
- Adobe Première Pro CS6
- Adobe After Effects

Ik zit nu namelijk vaak met het probleem dat vaak na een enkele muisklik, het systeem volledig vastloopt. Wat natuurlijk irritant is.

Mijn budget is ongeveer 600 à 800 euro, alleen weet ik nog niet hoeveel ik er precies voor wil uitgeven ;)

Als iemand mij zou kunnen helpen, heel graag!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Stel wat eisen, geheugen, grootte, processor, resolutie, RAM, merkenvoorkeur, grafische kaart...

Zoek dan wat laptops uit, zet ze op 'n rijtje en noem de voor- en nadelen voor jou, dan gaan we discussiëren :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie, maar ik weet dus totaal niet wat voor processor en geheugen etc. nodig heb.. Heb je ook niets aan die programma's?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Klein beetje, maar toch zul jij wat meer info moeten vergaren zie: LAA beleid :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11 21:43
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 22:10:
Bedankt voor je snelle reactie, maar ik weet dus totaal niet wat voor processor en geheugen etc. nodig heb.. Heb je ook niets aan die programma's?
Op de website van Adobe is bij de technische specificaties meer informatie te vinden over de systeemeisen.

Adobe Photoshop CS6
Adobe Première Pro CS6
Adobe After Effects

Van hieruit kun je verder kijken wat je nu minimaal nodig hebt.

[ Voor 0% gewijzigd door harry64 op 02-01-2013 22:18 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Excuses dat ik me niet aan het beleid heb gehouden, heb die volledig over het hoofd gezien. Zal zo even kijken en het duidelijk maken ;)

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:32
Kijk ook eens in de Notebook Best Buy Guide reviews: Notebook Best Buy Guide: december 2012 naar bij voorbeeld het Mainstreamnotebook de Lenovo Y500 of z'n voorganger de Y580.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gekeken naar die Lenovo laptop, die mij wel wat lijkt maar waar ik nog niet zeker van ben.
Kan je namelijk op die laptop 5 tabbladen internet, Photoshop en After Effects tegelijk en gemakkelijk draaien?

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
Ja hoor, dat gaat prima. Wat ook erg helpt is een SSD. De Lenovo heeft er een slot voor (mSATA) waardoor je dus naast je gewone hardeschijf ook een snelle ssd hebt.

Een SSD is een schijf die niet mechanisch werkt maar met flash geheugen (zoals een usb-stick) maar dan veel sneller. En dat merk je met alles. Voor ongeveer 90 euro heb je er al een van 128gb. Je kan hem er zelf inzetten of wellicht een kennis en op die schijf dan Windows zetten.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip, zal z.s.m. contact opnemen met een kennis die thuis is in dit wereldje ;)

Verwijderd

Topicstarter
http://www.bcc.nl/medion-p6816.html

Is dit iets voor videobewerking (Sony Vegas Pro, Adobe After Effects en misschien Adobe Première pro) en fotobewerking (Adobe Photshop)?

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Een Full HD scherm is wel erg fijn als je die progamma's wil gebruiken. De Lenovo Y500 is denk ik de beste laptop in deze prijsklasse, je kan ook nog kijken naar de Dell Inspiron 15r se. De dell heeft alleen een slechtere bouwkwaliteit, en een slechter gpu.

Verwijderd

Topicstarter
Heb net iemand met ICT-kennis gesproken die het erover had dat ik beter een laptop met een processor met zelfwerkend geheugen kon hebben? Klopt dit, het was in ieder geval zoiets.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:49
Ik gok dat 'ie/je bedoelt dat je beter een videokaart kan nemen met eigen geheugen, dus geen gedeeld geheugen (wat van je normale werkgeheugen af gaat en sowieso langzamer is).

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, volgens mij was dat het ;). Werkt een laptop met zo'n videokaart veel sneller?

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2013 21:17 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:49
Als je programma's gebruikt die er gebruik van kunnen maken wel, dus bijvoorbeeld in After Effects kan het zeker schelen.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Ook vroeg ik me af, hoe je weet of een laptop een 32 of 64-bits besturingssysteem heeft? Want Première en After Effects benodigen beide 64..

Verwijderd

Een 64 bits OS is tegenwoordig vrij standaard. Mocht een of ander idioot merk nog een 32 bits OS leveren, dan kan je zelf de 64 bit variant installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog tips waar ik de komende dagen op moet letten, aangezien ik toch met veeleisende programma's ga werken.

[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2013 20:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
http://www.kieskeurig.nl/...6h/specificaties/1123378/

Is deze een goede laptop voor videobewerking en fotobewerking?

Verwijderd

voor foto en videobewerking is geen enkele laptop zonder 1080p scherm geschikt. En de inspiron 15R SE met 1080p scherm is niet eens duurder.

• scrat
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 21:17:
Ook vroeg ik me af, hoe je weet of een laptop een 32 of 64-bits besturingssysteem heeft?
configuratiescherm ==> systeem ==> en dan bij 'type computer' . Ik weet niet of het bij windows 7 of 8 op dezelfde plaats staat. En je kan altijd nog een 64 bit installeren zoals darkstone zei.

Nexus 7 FHD | OnePlus One | Asus N56VZ (i7-3630M, GT650M

Pagina: 1