Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• ducoduco
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-02-2023
Dag,
Ik ben van plan mijn eerste smartphone te gaan aanschaffen.
Ben geen uitgebreide beller en opsteller van smsjes.
Wil de phone gaan gebruiken voor email en internet, twitter.
Omdat ik nog geen idee heb hoeveel ik de smartphone ga gebruiken, wil ik voorzichtig en eenvoudig beginnen.
Ik heb een hoop reviews gelezen bij tweakers , een hele hoop termen zegt me niets, maar ik haal toch het volgende eruit: (via conclusies bij de reviews en na lezing gebruikersreviews)
Htc Desire of Desire S
Of : Samsung Galaxy S i9000 of galaxy SII
Moet ik iets nieuws aanschaffen of is tweedehands ook te vertrouwen.
Zijn er naast bovenstaande keuzes , htc en samsung , nog goede alternatieven.

Hopelijk heb ik eerst vodoende informatie aangeleverd om tips te krijgen.

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 14:50
wat is je budget?

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:56

HollovVpo1nt

I like gadgets

Weet je, Smartphones gaan tegenwoordig niet echt meer over wat je ermee wel en niet kunt. Ik heb vooral gemerkt dat de verschillende fabrikanten, in plaats van een featureset, een ervaring proberen te verkopen. Daarom dat veel Android fabrikanten een eigen skin bovenop het besturingsysteem zetten, ze willen dat je een bepaalde ervaring ondervindt.
De grootste spelers op de markt zijn Apple en Google met iOS en Android. Microsoft krabbelt heel langzaam omhoog. Alle drie bedrijven leveren een eigen ervaring. Wat featureset betreft, de core functionaliteiten van een smartphone/ wat jij beschrijft, kunnen ze allen goed. Orienteer je eens in deze smartphone OS'en. Je zult vinden dat je aan het ene OS meer plezier beleeft dan aan het andere. Op die manier kun je je zoekcriteria ook wat bijstellen. Vind je bijvoorbeeld Windows Phone echt een leuk besturingsysteem, dan kun je een instaptoestel in die categorie zoeken. Idem voor Android. iPhone wordt iets lastiger omdat die in het algemeen iets duurder zijn, maar iOS kun je ook in oudere toestellen beleven, die je voor een redelijke prijs tweedehands kunt aanschaffen.

Prijstechnisch kon je er wel. De meeste capabele toestellen zijn niet zo duur meer, tweedehands al helemaal niet. Maar een budget is inderdaad ook wel handig ;)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:54

DarkSide

theres no place like ::1

De Desires zijn al wat oud. Hoewel er nog een levendige community voor is (rooten en andere ROMs draaien etc) zou ik eerder kijken naar de desire X bv. Deze is wel iets duurder maar ook nieuwer en kost je ook geen rib uit je lijf (zoals een One X of X+)

De Galaxy SII is ook wat ouder maar ook daar is een goede community nog aanwezig.
Als je nieuw wilt kopen ben je vaak erg duur uit. Oudere toestellen zijn gewoon in verhouding veel te duur.
Dan kan je beter kijken naar de nieuwe serie budrange telefoons (Samsung SIII mini bv)

2e hands is lastig te zeggen. Legt er aan wie je treft. Mijn Desire is BV nog in goede staat. Ben er altijd voorzichtig mee om gegaan. Maar dat wil niet zeggen dat iemand anders dat ook heeft gedaan.

Maar zoals eerder gezegd is. Wat is je budget? Hier kan je iig al een altijd een aantal telefoons wegstrepen en beginnen met een shortlist.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:18

SomerenV

It's something!

DarkSide schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 17:12:
De Desires zijn al wat oud. Hoewel er nog een levendige community voor is (rooten en andere ROMs draaien etc) zou ik eerder kijken naar de desire X bv. Deze is wel iets duurder maar ook nieuwer en kost je ook geen rib uit je lijf (zoals een One X of X+)

De Galaxy SII is ook wat ouder maar ook daar is een goede community nog aanwezig.
Als je nieuw wilt kopen ben je vaak erg duur uit. Oudere toestellen zijn gewoon in verhouding veel te duur.
Dan kan je beter kijken naar de nieuwe serie budrange telefoons (Samsung SIII mini bv)

2e hands is lastig te zeggen. Legt er aan wie je treft. Mijn Desire is BV nog in goede staat. Ben er altijd voorzichtig mee om gegaan. Maar dat wil niet zeggen dat iemand anders dat ook heeft gedaan.

Maar zoals eerder gezegd is. Wat is je budget? Hier kan je iig al een altijd een aantal telefoons wegstrepen en beginnen met een shortlist.
De Galaxy S3 Mini is nou niet bepaald 'budget' en is eigenlijk gewoon Galaxy S2/Advance in een nieuw jasje voor zover ik heb begrepen.

@ducoduco: ga vooral na hoe groot de telefoon moet zijn, hoe duur en wat je specifieke eisen zijn. Even langs gaan bij de Mediamarkt dus om wat toestellen vast te houden. Wil je 3 inch? 4 inch? 5 inch? Zelf heb ik nu nog altijd mijn eerste smartphone (HTC Desire Z) en het is een geweldig toestel, maar ik ben er in twee jaar tijd achter gekomen dat 3,5 inch voor mij te klein is. Vooral dus wat toestellen vast houden, zeker omdat dit je eerste is. Dan weet je ook direct wat er op de markt is en dergelijke, wat het kiezen ook weer wat makkelijker maakt. Zo gebruikt elk merk andere materialen, andere ontwerpen en ga zo maar door.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:42

Sorbo

Uw hulp in huis!

De Desires zijn wat mij betreft echte afraders: Slechte hardware, beperkte mogelijkheden door RAM bij de oude Desire en de HTC sense schil voegt naar mijn mening niks toe, maar valt te overkomen.

De eerste Galaxy S (de i9000) zou ik ook zeker overslaan, aangezien je voor niet veel meer een recenter toestel moet kunnen krijgen, zoals bijvoorbeeld een tweedehands SII (i9100).

Verder zou een concreet budget wel handig zijn, zo is het wat lastig zoeken. Wel kan ik je aanraden om naar de recente modellen van Sony te kijken, of bijvoorbeeld een tweedehands Galaxy Nexus (heb ik zelf, naar mijn mening een van de beste telefoons onder de 300 euro, tweedehands al voor rond de 200 te vinden. Mooi groot scherm, snelle processor, wel vrij groot.)

• ducoduco
  • Laatst online: 13-02-2023
Aangezien er maar geen reactie kwam op mijn vraag was ik even bang dat ik een te eenvoudige vraag had gesteld inzake de aanschaf van de eerste smartphone.
Nu ben ik blij met jullie reacties, waar ik verder mee kan.
Mijn budget: tussen 200 en 300 euro.
Desire en Desire S van HTC lijk ik te kunnen wegstrepen vanwege te "oud" evenals galaxy S.
De komende week zal ik telefoonwinkels cq mediamarkt gaan bezoeken om te kijken wat handig voor mij is.
Momenteel denk ik dat Android het besturingssysteem gaat worden. Geen Apple.
Ik houd me aanbevolen voor meer tips en uitleg en ik houd jullie op de hoogte over een beslissing .

• letsa
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-11 11:42
Ik overwoog enige tijd de Alcatel OT-995, wellicht is dat een goed instapmodel, zeker gezien het budget.

Alleen heeft Samsung misschien qua gebruiksvriendelijkheid een streepje voor op de Alcatel, maar dat was voor mij geen dealbreaker.

[ Voor 28% gewijzigd door letsa op 07-01-2013 14:18 ]

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:34
Als je dan toch een toestel wilt met 'desire' in de naam, en je wilt er zeker twee jaar mee kunnen doen, ga dan voor een nieuwe Desire X.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:11
Zelf heb ik ongeveer een week de HTC Desire X gekocht. Dit is ook mij eerste smart telefoon.
Hij bevalt mij goed. Ik wou zelf geen 300 euro en meer aan uit geven omdat ik zelf ook geen beller en groter smser bent. Ook omdat ik zelf een tablet heb liggen die ook veel gebruik.
Ik wou het ook alleen voor twitter en email gebruiken daarvoor is hij prima zelf voor Whatsapp.

Ik raad wel als je een telefoon gaat nemen om een tasje bij te nemen.

• Choasmarkk
  • Laatst online: 18-10 23:53
Koop vooral niet een toestel dat te matig is, daar krijg je dan later problemen mee mocht je hem wel veel gebruiken.
Mijn eerste smartphone was een Htc Wildfire S, na 3 maand had ik een nieuwe omdat ik gewoon meer wilde. De Htc Evo 3D heb ik daarna 6 maand gehad en omdat ik een nog mooier scherm, meer geheugen en een betere camera wou heb ik nu al 9 maand de Htc One x die ik binnenkort ga inruilen tegen de 'Htc M7'.

Hier bedoel ik mee, hou er rekening mee dat je in grote mate verslaafd gaat raken aan je telefoon, koop dus een mooi, snel ding.

De Desire X of One V vallen binnen je budget, de Htc 8S is ook een mooi toestel, maar als je 60,- boven je budget wil komen heb je de veel toekomst bestendigere Htc One S. Die ik je hierbij ook wil aanraden.
Pagina: 1