Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoop laptop voor werk/studie

Pagina: 1
Acties:

• jvr-helmond
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-11 11:15
Hallo iedereen,

Dit is mijn eerste post hier en hoewel ik al langer meekijk heb ik nog nooit de nood gezien om een bericht te plaatsen. Echter voor de aankoop van een laptop heb ik echt de hulp nodig van de mensen die er verstand van hebben.

•Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Het is de bedoeling dat ik de laptop voor mijn werk en mijn deeltijd studie ga gebruiken. Ook wil ik af en toe een spelletje doen, echter geen al te zware spellen(denk ik). De spellen die ik van plan was te gaan spelen zijn FM 2013 en Civ V. Voor het werk dien ik in te loggen in een externe omgeving en daar gaan meerdere programma's openstaan en gebruikt worden. Hierbij is te denken aan excel, een boekhoudprogramma, Outlook, internet, belastingaangifte software en software voor het samenstellen van jaarrekeningen.
•Wat mag je laptop gaan kosten?
Om en nabij de € 1000,-
•Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Nee er gaat niet veel mee gesleept worden omdat er met name thuis op gewerkt gaat worden. accuduur en dergelijke maakt ook weinig uit. Het is echter wel van belang dat er een numpad opzit. Ik zat qua formaat te denken aan een 17inch maar dat is geen must.
•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Ik heb uiteraard ook al het een en ander gezocht en gevonden. Hieronder een lijstje:
-een Sony Vaio E serie SVE1712C5E met studentenkorting € 780,26 met 8 GB RAM i7 3632QM en 2 GB videokaart en 320 GB HDD.
-een Acer-aspire-v3-771g-736b8g1tmaii die kost € 999,- heeft een i7 3630QM ook 8GB RAM en een GT 650M en een 1TB HDD
-een dell heb ik ook nog naar gekeken maar vanwege de kortingen weet ik zo niet welke binnen mijn budget kan vallen
-als ik iets mis aan laptops die een goede mogelijkheid zouden zijn hoor ik dat ook graag

Het is overigens ook een pré als er een full HD scherm inzit.
Ik hoop dat het een beetje aan de eisen voldoet die hier gesteld worden en dat ik enkele goede antwoorden krijg.

Verwijderd

Das een mooie korting! Ik zou niet eens verder kijken en die Sony halen :)

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
Ik zou geen van beide kopen. De E serie van Sony is een beetje de budget serie en wordt gemaakt van plastic, voor jouw budget en eisen zijn er wel betere laptops te krijgen. Bijvoorbeeld de Dell 17R SE.

Die komt met:

- 17 inch
- i5
- 1080p mat beeldscherm
- 6gb ram
- 650M 2GB

Met kortingsbonnne komt die dan op ongeveer 670. Dan kan je voor 140 euro ook nog een SSD kopen en die als Windows schijf instellen en de andere als data schijf omdat deze laptop twee sloten heeft voor een hdd.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• jvr-helmond
Dat is inderdaad ook een hele mooie prijs. Kan de processor echter wel alles aan wat ik ermee van plan ben? En dan met name het rekenwerk en de spellen. Dat met die SSD zal mij niet gaan lukken dus daar zal ik dan iemand voor in moeten schakelen. Heeft de Sony of Acer geen extra sloten voor een HDD?

Verwijderd

De Dell 17R SE komt met een Core i5 of een Core i7. Die gaan RUIM voldoende zijn voor jouw huis-tuin-en-keuken kantoor applicaties. Je zou zelfs aan een Pentium G630 ruim voldoende hebben.
Als je het budget er voor hebt is bijv. een pricewatch: Samsung 840 series Pro 128GB wel aan te raden.

Overigens de Sony E serie: blijf daar van weg. Als je een Sony wil ga dan naar een S serie kijken. (bijv de S15, die heeft een Full HD scherm.)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2013 13:25 ]

• jvr-helmond
Afhankelijk van welke laptop ik zal gaan kopen moet ik kijken of daar budget voor is. En anders is eventjes sparen ook geen probleem natuurlijk. Dat de Dell er met i7 was wist ik niet, heb geen tijd meer gehad om op de site te kijken. Dat zal vanavond en anders in het weekend worden.
Als iemand anders nog andere opties heeft hoor ik het graag.

Ik heb even nog gekeken naar de S serie maar die valt toch wel heel duur uit met een stuk mindere specificaties. Ik heb het onderstaande samengesteld voor € 1.232,-.
Intel®Core(TM)i7-3632QM,2,2GHz
Windows 8
500 GB Serieel ATA (7200 rpm)
4 GB 1333 MHz DDR3L-SDRAM
DVD-station
39,5cm LED, 1920x1080+camera
NVIDIA® GeForce® GT 640M LE
Zonder Draadloos WAN
Standaardbatterij
Office 2010 Trial
Geen bescherming
Zonder Adobe Creation
Zonder Adobe Lightroom 4
Imagination Studio Suite 4

Zoals je kunt zien is dit nog zonder een RAM upgrade en zonder SSD. Dit zou echter makkelijk te vervangen zijn zover ik gehoord heb. Echter valt dit wel heel duur uit op deze manier.

[ Voor 49% gewijzigd door jvr-helmond op 03-01-2013 19:01 ]

• jvr-helmond
Na nog wat extra onderzoek te hebben gedaan ben ik op BTO terecht gekomen. Ik neem aan dat dit bij jullie allemaal wel een bekende fabrikant is. Zijn daar geen goede en degelijke laptops te vinden? Uiteraard ook allemaal met dezelfde of betere specificaties.

• Iekozz
BTO heeft hier bij veel mensen (niet allemaal zijn ook goede ervaringen mee) niet echt een goede reputatie om het zomaar te zeggen. Ik zou persoonlijk verder kijken naar een ander merk.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• Angilo
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 21:10
Ik wil een laptop met soort gelijke prestaties en heb een gelijk budget.
De sony S15 heeft vooral qua uiterlijk mijn voorkeur, maar is met leuke opties 1.300 - 1.500 euro.
De Dell 17R SE is simpelweg de beste optie voor het geld. Ik vind het model alleen niet zo mooi. Dan is de vraag, wil je 600-800 euro extra betalen voor een mooier toestel? Beide zijn toereikend voor wat je ermee wil doen.

Ik ben zelf niet bereid 600 tot 800 euro extra te betalen voor een mooier apparaat.

• Iekozz
RAM en de SSD upragde met je vooral NIET bij Sony kopen. Die hebben er een 100000000% winstmarge op. Je kan beter het retailmodel kopen met 640gb hdd en 6gb ram en dan bjvoorbeeld zelf of via een kennis/vriend een SSD erin te zetten. Kan je eventueel later ook nog je RAM upgraden.

• jvr-helmond
Iekozz schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 18:41:
BTO heeft hier bij veel mensen (niet allemaal zijn ook goede ervaringen mee) niet echt een goede reputatie om het zomaar te zeggen. Ik zou persoonlijk verder kijken naar een ander merk.
Waarom zou je niks van BTO aanraden en wat zijn de problemen die mensen ermee hebben.
Angilo schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 18:53:
Ik wil een laptop met soort gelijke prestaties en heb een gelijk budget.
De sony S15 heeft vooral qua uiterlijk mijn voorkeur, maar is met leuke opties 1.300 - 1.500 euro.
De Dell 17R SE is simpelweg de beste optie voor het geld. Ik vind het model alleen niet zo mooi. Dan is de vraag, wil je 600-800 euro extra betalen voor een mooier toestel? Beide zijn toereikend voor wat je ermee wil doen.

Ik ben zelf niet bereid 600 tot 800 euro extra te betalen voor een mooier apparaat.
Bij mij had in eerste instantie de E17 mijn voorkeur met name vanwege de prestaties en dat het een 17 inch was. Ik denk namelijk dat een 17 inch met name voor mijn werkzaamheden fijner is. De Sony S15 vind ik inderdaad veel te duur zoals ik het had samengesteld hierboven al.
Iekozz schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 18:59:
RAM en de SSD upragde met je vooral NIET bij Sony kopen. Die hebben er een 100000000% winstmarge op. Je kan beter het retailmodel kopen met 640gb hdd en 6gb ram en dan bjvoorbeeld zelf of via een kennis/vriend een SSD erin te zetten. Kan je eventueel later ook nog je RAM upgraden.
Ik denk zelfs dat 640 GB te veel is voor wat ik op wil slaan. Hoeveel RAM denk je dat om te beginnen voldoende voor mij is?

Verwijderd

jvr-helmond schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 17:46:
[...]

Waarom zou je niks van BTO aanraden en wat zijn de problemen die mensen ermee hebben.
Bedroevende toetsenborden en touchpad
over het algemeen matige bouwkwaliteit ivm concurrentie
Alles onder de €1400 heeft een CPU die by default terug klokt... ookal kunnen sommige modellen daarvan het qua koeling prima aan.
slechte power efficienty in het algemeen. Vergelijkbare dell/asus/... hebben altijd een veel langere accuduur
zijn niet bepaald stil
in jouw budget: asus/dell/... is niet zelden €200-400 goedkoper met dezelfde specs.

Voldoende redenen me dunkt.

Als je een 17" zoekt dan kom je vrijwel direct bij de inspiron 17R SE uit. Die kost €722 met i7 en GT 650m. Kwalitatief is het gemiddeld, maar de volgende step-up in de vorm van de N76 met dezelfde grafische kaart is fors duurder: pricewatch: Asus N76VZ-V2G-T1142H.

• jvr-helmond
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 22:22:
[...]

Bedroevende toetsenborden en touchpad
over het algemeen matige bouwkwaliteit ivm concurrentie
Alles onder de €1400 heeft een CPU die by default terug klokt... ookal kunnen sommige modellen daarvan het qua koeling prima aan.
slechte power efficienty in het algemeen. Vergelijkbare dell/asus/... hebben altijd een veel langere accuduur
zijn niet bepaald stil
in jouw budget: asus/dell/... is niet zelden €200-400 goedkoper met dezelfde specs.

Voldoende redenen me dunkt.

Als je een 17" zoekt dan kom je vrijwel direct bij de inspiron 17R SE uit. Die kost €722 met i7 en GT 650m. Kwalitatief is het gemiddeld, maar de volgende step-up in de vorm van de N76 met dezelfde grafische kaart is fors duurder: pricewatch: Asus N76VZ-V2G-T1142H.
Dat zijn zoals ik het hier nou lees inderdaad voldoende redenen.

En hoe denk je over de Sony E17-serie? Hoe zit die kwalitatief in elkaar in vergelijking met de Dell? Ik lees namelijk weinig klachten in het betreffende ervaringen topic. En verwacht ook wel dat beiden voldoende kunnen voor wat ik ermee ga doen. Als ik me daarin vergis hoor ik dat ook graag, dan moet ik andere opties gaan zoeken namelijk.

Verwijderd

De E serie was vroegah heel bedroevend. Maar dat is al een jaar of 2 geleden. Of het beter is is met de bronnen die we nu hebben moeilijk te zeggen.

Op het gebied van prijs en specs valt het echter tegen: uit het hoofd is de inspiron een stuk goedkoper en bevat ook nog eens een bijna 2x zo snelle grafische kaart.

• jvr-helmond
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 16:36:
De E serie was vroegah heel bedroevend. Maar dat is al een jaar of 2 geleden. Of het beter is is met de bronnen die we nu hebben moeilijk te zeggen.

Op het gebied van prijs en specs valt het echter tegen: uit het hoofd is de inspiron een stuk goedkoper en bevat ook nog eens een bijna 2x zo snelle grafische kaart.
Heb de laptop nou zoals onderstaand samengesteld voor € 817,- in de student store van Sony. Dus behalve de prijs zie ik vrij weinig verschil zo op het eerste oog. Blijft nog wel mijn vraag staan of dit voldoende is voor mijn plannen met de laptop.

Processor: Intel® CoreTM i7-3632QM,2,2GHz
Besturingssysteem: Windows 8
Afwerkingen: Zwart
Toetsenbord Style: Toetsenbord met backlight
Harde schijf: 500 GB Serieel ATA (5400 rpm)
Geheugen: 8 GB 1600 MHz DDR3-SDRAM
Optisch station: DVD-station
Display: 43,8cm LED 1920x1080 + camera
Grafische kaart: AMD Radeon(TM) HD 7650M 2GB

Verwijderd

De inspiron 17R SE kost € 722 met i7 en GT 650m.

De grafische kaart is meer dan 2x zo snel en je krijgt 2x zoveel opslag. De garantie van dell is ook een stuk beter.
De sony heeft daartegen 2GB meer opslag en toetsenborderlichting.

Ik zie dat notebookcheck een review heeft van het meest recente model:
http://www.notebookcheck....1EW-Notebook.84100.0.html
Wat mij meteen opvalt is de fan die idle 35.6db uitstoot en de nog slechtere accuduur dan de inspiron (al geen hoogvlieger). Geen aanrader wat mij betreft.

• jvr-helmond
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 17:32:
De inspiron 17R SE kost € 722 met i7 en GT 650m.

De grafische kaart is meer dan 2x zo snel en je krijgt 2x zoveel opslag. De garantie van dell is ook een stuk beter.
De sony heeft daartegen 2GB meer opslag en toetsenborderlichting.

Ik zie dat notebookcheck een review heeft van het meest recente model:
http://www.notebookcheck....1EW-Notebook.84100.0.html
Wat mij meteen opvalt is de fan die idle 35.6db uitstoot en de nog slechtere accuduur dan de inspiron (al geen hoogvlieger). Geen aanrader wat mij betreft.
Het zijn waarschijnlijk een enorme noob-vraag zijn maar waarom is een 2 GB HD 7650M 2x zo snel als een GT 650M met 2 GB? De accuduur en opslag is voor mij van weinig belang omdat ik weinig documenten en muziek heb en de laptop altijd aan de stroom heb liggen. Kan het niet zo zijn dat bij de test van notebookcheck het laagst mogelijke systeem gekozen is en dat de i7 meer/minder herrie maakt? Las in de review wel dat er weinig meer herrie gemaakt werd als er zwaardere dingen mee gedaan werden.

Verwijderd

De GT 650m is 2x zo snel als een HD 7650m. Die conclusie trek ik uit het vergelijken van http://www.notebookcheck....orce-GT-650M.71887.0.html en http://www.notebookcheck....eon-HD-7650M.70632.0.html. Je moet niet vergelijken op de hoeveelheid videogeheugen. Volgens mij kom je met 512MB nog een heel eind tegenwoordig.

De processor heeft weinig invloed op de herrie. Een i7 quadcore verbruikt een paar honderd milliwatt meer dan Pentium B980, maar dat zou geen grote invloed moeten hebben. Er zijn ook zat laptops die met een i7 gewoon stil blijven. De fan van mijn latitude gaat onder normaal gebruikt uberhaubt niet aan.

• jvr-helmond
Mensen ik blijf maar twijfelen over de laptop die ik wil. Begin nou ook te twijfelen tussen 17 en 15 inch 8)7 .
Is er binnen mijn budget met gelijkwaardige specs ook een laptop van 15 inch die jullie aan zouden raden?
En ik heb nog weinig info kunnen vinden over de Acer om daar een oordeel over te kunnen vellen. Dus als iemand wat weet over die laptop dan hoor ik het ook graag.

[ Voor 28% gewijzigd door jvr-helmond op 09-01-2013 19:14 ]

• scrat
  • Niet online
jvr-helmond schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 19:12:
Mensen ik blijf maar twijfelen over de laptop die ik wil. Begin nou ook te twijfelen tussen 17 en 15 inch 8)7 .
Is er binnen mijn budget met gelijkwaardige specs ook een laptop van 15 inch die jullie aan zouden raden?
Ik dacht aan de Lenovo Y500. De goedkoopste heeft een i5, en helaas een 5400rpm 500GB harde schijf.Maar voor de rest heeft deze laptop heel wat voordelen. 8GB aan werkgeheugen bijvoorbeeld, en een Full HD beeldscherm.

Naast de i5 variant bestaat er ook eentje met een i7. Deze heeft een quadcore, een veel grotere harde schijf (helaas ook 5400rpm :-( ), namelijk 1TB. Deze beschikt ook nog over een caching SSD van 16 GB. op hardware.info staat hier een achtergrond artikel over, en daar uit blijkt, dacht ik, dat een normale SSD veel sneller is dan een caching SSD. Ook deze beschikt over een Full HD scherm.

Beiden laptops beschikken over een nvidia 650M, en touchpad problemen. In het ervaringen topic word hier veel over gesproken en denk dat lenovo snel met een fix zal komen. Verder dacht ik ergens te lezen dat lenovo de Y500 zal updaten in januari en het glanzende scherm zal vervangen door een mat scherm.
Ook hebben beiden een zogenaamde ultrabay, je kan de de blu-ray speler vervangen door een ventilator, nog een 650M, en ruimte voor nog een harde schijf. (2.5" of 3.5"). voor meer info.

Nexus 7 FHD | OnePlus One | Asus N56VZ (i7-3630M, GT650M

• jvr-helmond
Bedankt voor de uitgebreide reactie scrat. Echter lijkt die Y500 me echt helemaal niks na alle problemen dienik er allemaal over gelezen heb. De specs zijn wel echt heel goed. En ookal gaan ze binnenkort een fix uitbrengen dan nog lijkt het mij niks. Word er op de CES niks aangekondigd dat aan mijn eisen zou gaan voldoen? Want het is toch niet dat ik heel lastige eisen stel lijkt mij?

• scrat
  • Niet online
Eigenlijk niet, of er moet nog iets gebeuren of ik heb iets over het hoofd gezien. Op CES worden vooral ultraportables aangekondigd. Oh ja. Er bestaat ook nog de Samsung series 7 chronos. Deze vind ik alleen erg duur. 1300 dollar. Over deze laptop werd geschreven in de hands on van vandaag
De specs zijn best wel goed.

Je eisen zijn inderdaad niet echt ingewikkeld er bestaan alleen heel veel laptops. Je kan altijd nog een keer de pricewatch gebruiken, aangezien je er nu achter bent dat 17.3" niet een vereiste is.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Iekozz schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 18:41:
BTO heeft hier bij veel mensen (niet allemaal zijn ook goede ervaringen mee) niet echt een
goede reputatie om het zomaar te zeggen. Ik zou persoonlijk verder kijken naar een ander merk.
Dat is veelal 'n klein clubje antiBTO'ers die prolongeren dat ze er alles van weten :')

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• scrat
  • Niet online
CLB schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 16:16:
[...]Dat is veelal 'n klein clubje antiBTO'ers die prolongeren dat ze er alles van weten :')
Als ik de specs in je signature zie staan, ziet dat er inderdaad niet verkeerd uit. Maar even on-topic, ik las op een site dat de bouwkwaliteit best wel oké is. Niet zo goed als een hp elitebook of een macbook. Maar een elitebook heeft zelfs geschikt voor militaire doeleinden, omdat deze erg stevig is, daar tegenover staat dat deze laptops wel heel duur zijn.

linkje naar site. De reactie waar ik over praat is de tweede van die pinguïn met een geweer. Ik las ook dat je deze clevo laptops koopt voor de specs en niet voor de looks, want ze zijn wel een beetje saai. Het topic is ongeveer anderhalf jaar uit. Er kan dus wel wat verbeterd zijn, je moet alleen even door hun sites heen kijken, die maken
(net zoals de vreselijk onhandige Dell site, ik snap ook niet dat dell zo'n onoverzichtelijke en niet kloppende site heeft, terwijl ze het daar juist van moeten hebben) niet heel veel duidelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door scrat op 10-01-2013 17:33 ]

• jvr-helmond
scrat schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 16:12:
Eigenlijk niet, of er moet nog iets gebeuren of ik heb iets over het hoofd gezien. Op CES worden vooral ultraportables aangekondigd. Oh ja. Er bestaat ook nog de Samsung series 7 chronos. Deze vind ik alleen erg duur. 1300 dollar. Over deze laptop werd geschreven in de hands on van vandaag
De specs zijn best wel goed.

Je eisen zijn inderdaad niet echt ingewikkeld er bestaan alleen heel veel laptops. Je kan altijd nog een keer de pricewatch gebruiken, aangezien je er nu achter bent dat 17.3" niet een vereiste is.
Die had ik inderdaad ook al gezien. Die is echter wel heel erg duur ja. Voor 200 minder zou ik die zeker pakken. Maarja dan zal ik vast niet de enige zijn die dat vind :P .

In de pricewatch heb ik enkele Acers gezien die wel interessant zijn, ook de Asus N56 lijkt me wel iets. Hieronder mijn lijstje.
#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Aspire V3 736b8G1TMaii€ 999,-€ 999,-
1Acer Aspire V3-771G-736b1275BDCaii€ 988,-€ 988,-
1Asus N56 Series N56VZ-S4215H€ 937,90€ 937,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.924,90

Dus deze lijst met de Sony E17 en de Dell 17R SE. Verder misschien ook een Samsung 7 Series met een i7 (die zijn er toch?). Een i7 en een goede videokaart zijn toch wel een vereiste.

• scrat
  • Niet online
Die acers zien er best wel goed uit. Zeker de tweede, deze is goedkoper, betere specs, beter verkrijgbaar. Het enige verschil is de HDD (1TB vs 750 GB). Volgens mij hebben beiden laptops een quadcore. De kloksnelheid van de tweede is wel hoger in turbo.

De asus heeft iets minder Ram. Maar ik denk dat dat geen problemen oplevert. Wel beschikt deze laptop over heel goede speakers en ook is de bouwkwaliteit goed en iets meer pixels per inch.

De tweede acer is denk ik de beste keus, wel vind ik het design van de acers wel wat minder, maar dit is natuurlijk subjectief. Natuurlijk bestaat ook nog de 17r se, goedkoop en goede specs, de videokaart is alleen wat minder net zoals het uiterlijk, vind ik dan. Dan de 650m die in alle drie zitten. Dit is dezelfde als uit de Y500

Verwijderd

De GT 650m in de inspiron is exact dezelfde als in de Y500 hoor.

enne: http://www.notebookcheck....71G-Notebook.74597.0.html
Dat klinkt mij nu niet als een aanrader. Hij heeft vergelijkbare fan poblemen als de sony E, daarnaast is de koeling heel erg slecht: onder load 100° en tergklokken naar 1200mhz.

Als je 12GB RAM wilt, zet dat er dan gewoon zelf in. Dat kost je 3 tientjes en 5 minuten werk.

• scrat
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 19:58:
Als je 12GB RAM wilt, zet dat er dan gewoon zelf in. Dat kost je 3 tientjes en 5 minuten werk.
Mee eens.
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 19:58:
De GT 650m in de inspiron is exact dezelfde als in de Y500 hoor.
Oh. Ik dacht dat het dezelfde was als uit de 15r se want die heeft toch wel een amd 7730M
Ik wist het niet van die koelingsproblemen. Eigenlijk is dat dan best wel raar dat die laptops, zowel de e serie als de v3, dat ze dan toch van de snelle hardware in stoppen.

[ Voor 44% gewijzigd door scrat op 10-01-2013 23:12 . Reden: miste hier en daar nog wat ]

• jvr-helmond
Nou mensen bedankt voor alle informatie maar het is toch de Acer geworden. De review was al zo oud en niet eens het zelfde model als dat ik nou besteld heb. Heb de versie met 12GB RAM gekozen omdat ik weinig waarde hecht aan een HDD van 1TB. In de PW staat trouwens een foutje met de Turbo Boost van een van de Acers. Die zijn namelijk hetzelfde bij beide. Nogmaals bedankt voor de tips.

Verwijderd

'was al zo oud' -> precies hetzelfde model minus het scherm, opslag en RAM? Acer brengt heus niet halverwege de life cycle van een product updates aan de hardware uit.
Pagina: 1