USB (driver?) probleempje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 08:19

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Topicstarter
Ik heb in mn htpc het moederbord vervangen. Nu weet ik dat je normaliter beter windows kan herinstalleren echter dit moederbord is hetzelfde alleen met meer SATA aansluitingen. Alles werkt ook, Windows startte op en alle drivers waren aanwezig.

Enige vervelende is dat ik 2 unknown devices heb en dit is een aantal usb controllers. Deze worden normaal gesproken gewoon door windwos herkend maar nu dus helaas niet (meer).

De USB 3.0 werken wel gewoon, daarvan waren de intel drivers geinstalleerd.

Wat bijkomend waardeloos is is dat mn wireless keyboard dat in een van de niet-werkende usb poorten zat half is gedetecteerd en nu niet meer wil werken, ook niet in een usb 3 poort. Ding blijft nu hardnekkig als 'rapoo 2.4g wireless touch keyboard' met geel icoontje in de device manager staan.

Als het even kan wil ik niet herinstalleren. Zoals gezegd is het de zelfde chipset. Ik heb alleen voor die extra SATA controllers drivers moeten installeren. In de BIOS staan de usb dingen goed. Ik denk dat ik mischien wat registry moet verwijderen of zo, wellicht dat die identifiers anders zijn waardoor eea. nu niet goed meer gedetecteerd wordt? Ik weet het ook niet precies maar googlen op windows 7 usb drivers of ports geeft zo veel results ... en echt veel nuttigs is er niet van te vinden.

Als iemand een idee heb hoor ik het graag, scheelt me weer een herinstallatie.

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan proberen de Intel chipsetdrivers opnieuw te instaleren (of als je een AMD bord hebt de AMD chipsetdrivers natuurlijk :P ). Je kan ook alle USB poorten verwijderen (door middel van delete) uit het apparaat beheer en hierna opnieuw opstarten. Verwijder voor de zekerheid ook de USB3 drivers en start nogmaals opnieuw op (hoop dat je een PS2 tobo hebt). Als dat niet lukt kan je Windows repair proberen vanaf de Windows DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 08:19

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

Ik had inderdaad de inf update al geprobeert te draaien.

Ik heb je tips ook geprobeert maar helaas kwam alles terug zoals het stond. Ik heb tenslotte maar een backup gedraaid en ben toch maar aan het herinstalleren.

Kost uiteindelijk toch meer tijd om het uit te zoeken dan dit. Was handig geweest als er een quick fix was maar jammer.

Bedankt toch voor je tips.