Ik ga een pc bouwen voor vrienden, die zelf niet heel veel van computers weten. Het moet gewoon een betrouwbare, vrij snelle pc zijn voor de komende paar jaren (gewoon zo lang mogelijk). Hij word vrijwel alleen gebruikt voor office, outlook en internet. Er moeten wel veel foto's op en hij wordt een beetje gebruikt voor foto bewerking.
Goede kast, goede voeding, goed moederbord (millitairy class capacitors enzo verhaal).
De processor moet de komende jaren zeker mee kunnen, de igp daarvan denk ik ook wel?
Heeft iemand nog opmerkingen of verbeteringen hierop? Ik heb voor Intel (i5) gekozen omdat ik ze kwa betrouwbaarheid toch iets meer vertrouw dan AMD (vooral voor in de toekomst). Of zou een i3 misschien ook wel genoeg zijn?
En als laatste, zou het nog slim zijn om Intel SRT (smart response technology) te gebruiken icm een goedkopere SSD? Het is misschien wel iets makkelijker in gebruik (Alle bestanden netjes op 1 disk ipv alles verdelen over de 2 schrijven), maar is de snelheid niet direct veel lager?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3330 Boxed | € 159,- | € 159,- |
| 1 | MSI Z77A-G45 | € 98,99 | € 98,99 |
| 1 | Western Digital Blue Blue WD10EZEX, 1TB | € 62,85 | € 62,85 |
| 1 | Corsair Carbide 300R | € 64,- | € 64,- |
| 1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 37,95 | € 37,95 |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 16,99 | € 16,99 |
| 1 | Seasonic G-Serie 360Watt | € 59,95 | € 59,95 |
| 1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 93,- | € 93,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 592,73 | |
Goede kast, goede voeding, goed moederbord (millitairy class capacitors enzo verhaal).
De processor moet de komende jaren zeker mee kunnen, de igp daarvan denk ik ook wel?
Heeft iemand nog opmerkingen of verbeteringen hierop? Ik heb voor Intel (i5) gekozen omdat ik ze kwa betrouwbaarheid toch iets meer vertrouw dan AMD (vooral voor in de toekomst). Of zou een i3 misschien ook wel genoeg zijn?
En als laatste, zou het nog slim zijn om Intel SRT (smart response technology) te gebruiken icm een goedkopere SSD? Het is misschien wel iets makkelijker in gebruik (Alle bestanden netjes op 1 disk ipv alles verdelen over de 2 schrijven), maar is de snelheid niet direct veel lager?