HD7850 Sapphire 2GB freeze

Pagina: 1
Acties:

• Consigliere
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-02-2025
Hey mede tweakers.

Een tijd geleden heb ik hier een post geplaatst voor een nieuwe videokaart.
Het is uiteindelijk de HD 7850 2gb versie van Sapphire geworden.

Echter op willekeurige tijden freezed mijn pc en kan ik helemaal niets meer doen behalve een harde reset geven.

Heb de laatste drivers voor de videokaart en de laatste drivers voor mijn mobo.

Bij het uitpakken van de kaart zat er een kabeltje bij ( 2x3 pin ) naar 1x4( flat ) om aan te sluiten op het stroom circuit van mijn psu na gekeken te hebben naar de aanwezige kabels in de pc kwam ik tot de ondekking dat ik al zo een kabelrechtstreeks uit mijn psu had zitten die uitkomt op zo een 2x3pin en vanuit de 2x3 pin gaat hij door naar een 2x2 en een 1x2 . die heb ik dus gebruikt.

zou ik het dus kunnen oplossen door de meegeleverde kabel te gebruiken of is het iets anders?

volgens de specs
pricewatch: Sapphire HD 7850 OC 2GB GDDR5

zou hij een 500 Watt Power Supply is required.
500 watt power supply nodig hebben. ik heb een 800 watt psu erin zitten dus zou genoeg moeten zijn toch?

Weet iemand een oplossing? alvast bedankt!

het is dus een 600watt ipv 800

[ Voor 1% gewijzigd door Consigliere op 02-01-2013 20:26 . Reden: 800 liegebeest ]

Bim Engineer Sanitaire Technieken PvOutput

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Post even de rest van jouw systeem specificaties, met name het merk van de voeding.

Wat je in de tussentijd kan doen is kijken of je geheugen en cpu stabiel lopen. Doe dit met Memtestx86 plus en bijvoorbeeld occt.

• Consigliere
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 18:25:
Post even de rest van jouw systeem specificaties, met name het merk van de voeding.

Wat je in de tussentijd kan doen is kijken of je geheugen en cpu stabiel lopen. Doe dit met Memtestx86 plus en bijvoorbeeld occt.
voor de psu:
Afbeeldingslocatie: http://img442.imageshack.us/img442/953/fotodl.jpg

de rest van mijn systeem:
Afbeeldingslocatie: http://img541.imageshack.us/img541/7743/knipsel1v.png

heb occt gedraaid.. 0 errors wel tig plaatjes rijker in mijn afbeeldingen map :) en memtest ook alles goed

• rutgervdland
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06-2025
Geheugen even testen met memtest, hdd testen met parted magic, . als dat goed is evt stres testen met aida64 met een ander kaartje. Gaat het dan goed dan is je gpu gewoon doa. Als hij dan nog freezed is je mobo brak.

Je zou anders nog even een ander pcie slot kunnen proberen

• Consigliere
rutgervdland schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 20:34:
Geheugen even testen met memtest, hdd testen met parted magic, . als dat goed is evt stres testen met aida64 met een ander kaartje. Gaat het dan goed dan is je gpu gewoon doa. Als hij dan nog freezed is je mobo brak.

Je zou anders nog even een ander pcie slot kunnen proberen
bedankt voor je geweldige oplossing 8)7 |:( 8)7

dus ik koop een nieuwe videokaart en ineens is me hdd naatje me mobo brak of me videokaart niet goed..

Iemand een andere mening? die meer oplossings gericht is?

• rutgervdland
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06-2025
Ik steek mijn vrije tijd in u probleem, en dat je denkt dat dat niet zou kunnen? Sta 40 uur per week pcs te fixen maar je mag zelf ook naar je videokaart kijken hopen dat hij het ineens doet.

Achja, wij zijn ook maar mensen

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-02 10:34
Heb je misschien een vriend waar je de kaart zou kunnen testen?

• Consigliere
rutgervdland schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 21:04:
Ik steek mijn vrije tijd in u probleem, en dat je denkt dat dat niet zou kunnen? Sta 40 uur per week pcs te fixen maar je mag zelf ook naar je videokaart kijken hopen dat hij het ineens doet.

Achja, wij zijn ook maar mensen
Hoezo zou dan ineens mijn mobo of mijn hdd stuk zijn als ik er na 3 jr een nieuwe videokaart insteek?
Maar bedankt voor je tijd! ik "kijk" zelf wel of ik het op kan lossen

• Consigliere
Mdehoog schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 21:06:
Heb je misschien een vriend waar je de kaart zou kunnen testen?
Helaas hebben mijn vrienden op een laptop of een pc als je die open doet heb je een week werk met stof te verwijderen en daar wil ik mijn hardware niet testen.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:12

Shunt

Boe

Consigliere schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 21:08:
[...]

Helaas hebben mijn vrienden op een laptop of een pc als je die open doet heb je een week werk met stof te verwijderen en daar wil ik mijn hardware niet testen.
Heel leuk dat sarcastische toontje vooral als je geholpen wilt worden. Er worden troubleshooter oplossingen aangegeven en jij wil die niet proberen. Onderdelen die het 3 jaar goed doen hoeven het niet oneindig lang goed te doen die kunnen kapot gaan en ja dat kan toevallig zijn of zelfs bij het vervangen van het kaartje kan wat mis zijn gegaan.

Kan je hier eens posten wat je temperaturen en voeding waardes zijn tijdens het spelen van een game. Bijvoorbeeld door een tool als CPU fan ofzo.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:33

Nemesizz

Untouchable

Recom zijn volgens mij nou niet wat van de beste voedingen die in omloop zijn, en als dat ding al 3 jaar oud is, dikke kans dat die het aangegeven vermogen niet meer kan halen.

Freezes (metname na het installeren van een nieuwe/zwaardere videokaart) worden vaak veroorzaakt door een voeding die niet genoeg prik meer kan leveren.

• Consigliere
Shunt schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 09:01:
[...]

Heel leuk dat sarcastische toontje vooral als je geholpen wilt worden. Er worden troubleshooter oplossingen aangegeven en jij wil die niet proberen. Onderdelen die het 3 jaar goed doen hoeven het niet oneindig lang goed te doen die kunnen kapot gaan en ja dat kan toevallig zijn of zelfs bij het vervangen van het kaartje kan wat mis zijn gegaan.

Kan je hier eens posten wat je temperaturen en voeding waardes zijn tijdens het spelen van een game. Bijvoorbeeld door een tool als CPU fan ofzo.
De manier waarop iets verteld word kan ook anders. Dat ik geholpen wil worden is duidelijk lijkt mij aangezien ik anders geen topic begin.
Dat het stuk kan gaan dat snap ik ook wel... maar dat is in dit geval niet zo.
Nemesizz schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:22:
Recom zijn volgens mij nou niet wat van de beste voedingen die in omloop zijn, en als dat ding al 3 jaar oud is, dikke kans dat die het aangegeven vermogen niet meer kan halen.

Freezes (metname na het installeren van een nieuwe/zwaardere videokaart) worden vaak veroorzaakt door een voeding die niet genoeg prik meer kan leveren.
Thnx for the tip. Deze voeding is net een half jaar oud want de vorige had het indd begeven.

De kaart ligt nu bij de mycom en morgen ligt er een nieuwe klaar voor mij.

De temperaturen ligt het btw niet aan die komen niet hoger dan 64C

tot nu toe dus even afwachten tot morgen middag. nu voor alsnog mijn HD4850 kaart erin met Arctic L2 plus cooler erop.

Word vervolgd..
:)

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Consigliere schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 21:07:
[...]

Hoezo zou dan ineens mijn mobo of mijn hdd stuk zijn als ik er na 3 jr een nieuwe videokaart insteek?
Maar bedankt voor je tijd! ik "kijk" zelf wel of ik het op kan lossen
En jij wil geholpen worden, beetje jammer van deze reactie. Een beetje respect naar andere mensen die meedenken over je probleem kan geen kwaad..
Stel dat je geheugen te weinig voltage krijgt (instabiele voeding, door zware load) dan kan het lijken dat er andere dingen kapot zijn, en ga zo maar door.

• Consigliere
Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 16:57:
[...]

En jij wil geholpen worden, beetje jammer van deze reactie. Een beetje respect naar andere mensen die meedenken over je probleem kan geen kwaad..
Stel dat je geheugen te weinig voltage krijgt (instabiele voeding, door zware load) dan kan het lijken dat er andere dingen kapot zijn, en ga zo maar door.
Het gaat ook op de manier waarom het gezegd word. kan ook normaal verteld worden zoals ik in mijn vorige post gezegd had.
Maar het probleem is verholpen. Niet door de nieuwe videokaart dat is gewoon mooi meegenomen.
en Nee er waren ook geen andere dingen kapot.

Bedankt allemaal voor de input

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Nemesizz schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:22:

Dit..
en ik heb al 6 kapotte voedingen gezien, alleen al in dit huis de afgelopen jaren
Zelfs een 1000w die nog maar 500w kon leveren... maakt geen bal uit welk merk of hoeveel watt, het gebeurd toch wel vaak.

Daarom heb ik zelf nu een voeding van 230 euro gekocht, nix geen problemen meer en gaat zo 15 jaar lang mee als je echt een TOP voeding koopt
Ik zou zeggen koop een GOld 1000w ben je meteen je halve leven klaar

[ Voor 67% gewijzigd door A87 op 04-01-2013 23:08 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

A87 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 23:02:
[...]

Dit..
en ik heb al 6 kapotte voedingen gezien, alleen al in dit huis de afgelopen jaren
Zelfs een 1000w die nog maar 500w kon leveren... maakt geen bal uit welk merk of hoeveel watt, het gebeurd toch wel vaak.

Daarom heb ik zelf nu een voeding van 230 euro gekocht, nix geen problemen meer en gaat zo 15 jaar lang mee als je echt een TOP voeding koopt
Ik zou zeggen koop een GOld 1000w ben je meteen je halve leven klaar
Totdat ze ineens nieuwe aansluitingen gaan doen voor je harde schijven, of meer 6-8 pins nodig hebt voor je GPU ;)

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-02 03:11

auto660

1991 240 GL Brick

ralph0603 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 02:01:
[...]

Totdat ze ineens nieuwe aansluitingen gaan doen voor je harde schijven, of meer 6-8 pins nodig hebt voor je GPU ;)
Kon het niet laten,
_/-\o_ _/-\o_ Lang leve de verloopjes! _/-\o_ _/-\o_

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• Consigliere
ralph0603 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 02:01:
[...]

Daar heb je wel een punt ja
auto660 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 09:52:
[...]

Kon het niet laten,
_/-\o_ _/-\o_ Lang leve de verloopjes! _/-\o_ _/-\o_
Heb je geen power verlies door verloopjes?
net zoals dat je kwaliteit verlies hebt in de muziek of film..?

Pagina: 1