Computer / pc zonder de aanknop op starten.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 492817

Topicstarter
Beste tweakers,

misschien wel een korte vraag, geplaatst in dit deel van het forum omdat het mede te maken heeft met het moederbord, is het mogelijk om een laptop of pc op te starten zonder de aanknop? (stel dat deze defect is) Zoals bijvoorbeeld met een combinatie van knoppen. Deze vraag stel ik omdat onlangs de aan knop van mijn laptop kapot is gegaan (gewoon, kapot) maar voor de rest is de laptop zelf prima.

soort laptop : packard bell easy note_mh36

Alvast bedankt voor enige suggestie's / oplossingen.

-Try en fail's (dingen die ik geprobeerd heb en die niet gewerkt hebben) :

1. Aan knop plaats diep indrukken (de knop zelf is er af, ik zie de binnekant)
2. Verschillende knoppen op het toetsenbord indrukken
3. Accu erin en eruit
4. Opladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:54
Door middel van WOL (Wake on Lan) zou het mogelijk kunnen zijn. Echter, is dit niet iets wat je zomaar overal kunt implementeren m.b.t. de benodigde port-forwards/firewall rules.

Voor thuis is dit een prima oplossing. Je kan d.m.v. je telefoon een magic packet sturen waarna je laptop zal booten, mits je netwerkkaart dit ondersteund.

Eén van de nadelen is wel dat je laptop uitgezet kan worden, maar toch stroom zal blijven verbruiken voor de netwerkkaart.

P.s. als je bovenstaande wilt uitvoeren dient de pc wel (nog) aan te staan om het e.e.a. te configureren :P

[ Voor 56% gewijzigd door Junia op 02-01-2013 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Opzoeken waar op het moederbord de aanknop aangesloten is en de betreffende pinnetjes met bijv een schroevendraaier kortsluiten.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 492817

Topicstarter
dion_b schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 17:41:
Opzoeken waar op het moederbord de aanknop aangesloten is en de betreffende pinnetjes met bijv een schroevendraaier kortsluiten.
moet ik met de schroevendraaier dan iets specifiek doen of alleen aanraken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:11
Op je panel header moet je volgens mij de PWR_ON oid kortsluiten met de GND. Gewoon beide pinnetjes tegelijk aanraken met de schroevendraaier.

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/i5edXl.jpg
Ik raak het derde pinnetje net niet aan, maar op deze manier boot mijn moederbord. Welke pinnetjes het zijn, moet je even opzoeken in de handleiding van je computer, al is er een grote kans dat jouw panel header hetzelfde is als die van mij.

[ Voor 54% gewijzigd door marcop23 op 02-01-2013 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

als je geluk hebt zit de powerknop van je laptop met een stekkertje op het moederbord en kun je met wat geluk gewoon even de draden van je powerknop korstluiten

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Pagina: 1