wifi signaal versterken

Pagina: 1
Acties:

• soepblik
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-11 19:06
hoi,

ik wil mijn wifi signaal versterken omdat ik op sommige plekken van mijn terrein geen bereik heb.
het signaal moet zwaar versterkt worden, dat ik ver bereik heb.

ik heb gelezen dat ik hier een wifi repeater voor moet gebruiken.

wat is nou echt een goede wifi repeater, waarmee ik ver bereik krijg?
En hoe moet ik die installeren?

alvast bedankt!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:11
Is het niet mogelijk een draad te trekken/leggen?
Je kunt dan één of meerdere access points (/router met DHCP uit) aansluiten. Dat gaat beter werken dan repeaters.

• soepblik
nou ik moet het signaal best ver versterken, ong 50-75 meter. maar kan ik niet draadloos het signaal van de wifi opvangen en dan dat het apparaat dat weer versterkt?

ik kan ongeveer 10 meter nog draad trekken,maar dat wordt een lastig karwei

[ Voor 19% gewijzigd door soepblik op 02-01-2013 17:38 ]

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:47
Dit kan met routers die beschikken over WDS, dit werkt meestal alleen goed met routers van hetzelfde merk. Ik heb zelf ook een een router die een wireless WAN optie heeft en dat werkt wel tussen verschillende merken. WDS halveert meestal de snelheid en je moet nog steeds binnen het bereik van je main router zitten. Zelf zou ik uiteraard voor kabel kiezen en anders zoveel mogelijk bedraad.

[ Voor 7% gewijzigd door bronce op 02-01-2013 18:21 ]

• soepblik
ja maar bekabeld gaat dus niet, wel een stukje maar niet helemaal. ik heb een ruimte buiten waar ik dus ook wifi wil.

wat zijn nu dus mijn optie's precies?

Verwijderd

Er zijn ook "buiten" WiFi kastjes. Dus water dicht, en ze kunnen de "extreme" buiten temperaturen.

• soepblik
mijn idee was nu eigenlijk om via een powerline adapter. achterin mijn schuur een accespoint te plaatsen en hierdoor kan ik weer een groot bereik van wifi uitzenden.

is dit een goed plan?

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 12:40
soepblik schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 21:15:
mijn idee was nu eigenlijk om via een powerline adapter. achterin mijn schuur een accespoint te plaatsen en hierdoor kan ik weer een groot bereik van wifi uitzenden.

is dit een goed plan?
Ik denk toch echt dat je veel goedkoper en makkelijker uit bent om gewoon één UTP kabel naar de schuur te trekken, en daar je AP op aan te sluiten. Ik heb zelf niet zo'n ervaring met repeaters.

Tip: Als je een AP er bij gaat plaatsen, zorg dat de SSID's en WPA2 keys gelijk blijven. Zodoende hoef je met je clients (Lees: wireless aparaten) niet handmatig over te schakelen van WiFi's.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

• soepblik
wat is nou dus een goede access point voor mijn situatie? waarmee ik overal bereik heb en dat het internet snel blijft?

• soepblik
wat is dan een goede accesspoint voor mijn situatie?

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-12 21:38

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Van access point naar draadloos apparaat is nog maar het halve werk. Vergeet je niet dat het signaal ook terug van je draadloos apparaat naar je AP moet? :)

In het geval van repeaters kun je wel grotere afstanden bereiken. Een sterke zender neerzetten om een grotere afstand te overbruggen werkt niet zomaar, om eerdergenoemde reden.

Als oplossing sluit ik mij ook aan bij EricNL. Trek een kabel naar je bestemming en sluit daar je AP aan. Dat is gelijk weer wat stabieler dan repeater op repeater.

• soepblik
oke maar wat voor accesspoint moet ik dan hebben, ofja wat is een goede?

• soepblik
Bastiaan schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 16:39:
Van access point naar draadloos apparaat is nog maar het halve werk. Vergeet je niet dat het signaal ook terug van je draadloos apparaat naar je AP moet? :)
dit stuk snap ik niet helemaal.
een draad leggen is eigenlijk onmogelijk.
wat bedoel je met draadloos apparaat?
ik wil het zo doen: powerline adapter bij router. en powerline adapter waar ik de ap hang en dan aansluiten. dan moet het toch werken?
Pagina: 1