Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn ouders zijn van plan een lange reis met een zeilboot te gaan maken en hiervoor zoeken ze een boordcomputer. Omdat de accu's aan boord geschakeld zijn voor 24V wil ik bij voorkeur niet eerst de al aanwezige omvormer gebruiken om naar 230V te gaan om daarna weer terug te gaan naar 12V. Deze zal twee functies vervullen:
1. Het draaien van navigatiesoftware waarbij de computer dus veel uren zal aanstaan.
2. Het afspelen van films.
3. Functie van draadloze router voor andere apparatuur aan boord.
Hierbij willen we twee schermen installeren, 1 buiten en 1 binnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Kant en klaar systemen als boordcomputer zijn beschikbaar voor rond de €1200-1500. Daar zou ik graag onder willen uitkomen en met het voorstel wat ik hieronder uiteenzet kom ik (zonder beeldschermen) ongeveer op €350,- uit.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord
PSU
Case
Werkgeheugen
Schijf (SSD)
Scherm binnen
Scherm buiten
2xwireless
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Stroomgebruik is erg belangrijk. Elke watt minder is er weer een.
Qua omvang niet direct een voorkeur, maar een mini-atx heeft wel de voorkeur boven full-sized desktop.
Wenslijst
Hierbij missen nog twee onderdelen welke ik niet in de pricewatch kan vinden.
Case:
M350 Universal Mini-ITX Enclosure
Link
Scherm buiten:
Lilliput FA1000-NP/C/T
Link
Het lijkt erop dat dit setje zonder schermen ongeveer 20W gebruikt (Idle) wanneer ik de meting mag geloven. (Link)
Ik ben erg benieuwd naar jullie ideeën over deze configuratie.
Mijn ouders zijn van plan een lange reis met een zeilboot te gaan maken en hiervoor zoeken ze een boordcomputer. Omdat de accu's aan boord geschakeld zijn voor 24V wil ik bij voorkeur niet eerst de al aanwezige omvormer gebruiken om naar 230V te gaan om daarna weer terug te gaan naar 12V. Deze zal twee functies vervullen:
1. Het draaien van navigatiesoftware waarbij de computer dus veel uren zal aanstaan.
2. Het afspelen van films.
3. Functie van draadloze router voor andere apparatuur aan boord.
Hierbij willen we twee schermen installeren, 1 buiten en 1 binnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Kant en klaar systemen als boordcomputer zijn beschikbaar voor rond de €1200-1500. Daar zou ik graag onder willen uitkomen en met het voorstel wat ik hieronder uiteenzet kom ik (zonder beeldschermen) ongeveer op €350,- uit.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord
PSU
Case
Werkgeheugen
Schijf (SSD)
Scherm binnen
Scherm buiten
2xwireless
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Stroomgebruik is erg belangrijk. Elke watt minder is er weer een.
Qua omvang niet direct een voorkeur, maar een mini-atx heeft wel de voorkeur boven full-sized desktop.
Wenslijst
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Asus C60M1-I | € 59,95 | € 59,95 |
1 | Intel Centrino Advanced-N 6230 | € 19,65 | € 19,65 |
1 | TP-Link TL-WN8200ND | € 21,48 | € 21,48 |
1 | Philips 221S3LES Zilver | € 120,94 | € 120,94 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G | € 33,95 | € 33,95 |
1 | Mini-box M3-ATX-HV Widerange PicoPSU 6-34V 95W | € 62,27 | € 62,27 |
1 | Samsung 840 series SSD 120GB | € 88,- | € 88,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 406,24 |
Hierbij missen nog twee onderdelen welke ik niet in de pricewatch kan vinden.
Case:
M350 Universal Mini-ITX Enclosure
Link
Scherm buiten:
Lilliput FA1000-NP/C/T
Link
- 10 Inch
- Touchscreen
- IP62 (Bij de link staat dat het scherm IP67 gecertificeerd is, helaas klopt dat niet. Het scherm is IP62 gecertificeerd.)
- 10W
- Bij de Intel wireless kaart komt uiteraard nog een antenne en kabel bij.
- Het moederbord heeft een p4 power aansluiting nodig, daarvoor bestel ik een extra molex to P4 kabel erbij.
Het lijkt erop dat dit setje zonder schermen ongeveer 20W gebruikt (Idle) wanneer ik de meting mag geloven. (Link)
Ik ben erg benieuwd naar jullie ideeën over deze configuratie.