Anno 2013: lip-syc problemen en TV boeren

Pagina: 1
Acties:

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-01 16:01

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Topicstarter
Waarom is het Anno 2013 nog steeds zo moeilijk voor de Samsung's, Sony's & LG's etc van deze wereld om de automatisch lip-syc feature die in HDMI 1.3(a) te ondersteunen/gebruiken.

Het ene paneel komt met een grotere lag binnen dan het andere, De meeste receivers/versterkers komen met een automatisch correctie, maar als de TV het niet ondersteund heb je er nog steeds niks aan.

En moet je weer alles handmatig instellen, wat echt een hele rotklus kan zijn. Want je houdt altijd in je achterhoofd is die instelling nou beter of toch die?

Zie veel liever: HDMI erin en dat het meteen werkt of dat de automatische opties worden ondersteund en dat je zeker weet dat het 1:1 loopt.

Voor de gewone huis-tuin-keuken gebruiker moet dit helemaal een ramp zijn.

Iemand die deze mening nog meer deelt?

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-01 18:26
Nog nooit dit probleem gehad?, zowel niet via Media Spelers of via HTPC's of Bluray drive's etc.
Niet met een DaC ertussen of rechtstreek's, ik herken het dus totaal niet wat je nu zegt

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Topicstarter

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-01 20:20
Sinds de tijd dat ik zelf DivX encodeerde herken ik het en ik vind het een verschrikkelijk iets dat audio en video out-of-sync lopen. Ik merk echter dat veel mensen om me heen het niet eens in de gaten hebben. Ik heb nog een receiver zonder automatische correctie en doe het dus zelf en inderdaad je blijft er een hele tijd aan prutsen. Aan de andere kant, nu het eenmaal ingesteld is is het ook goed voor 90% van de tijd. In de gevallen dat het niet goed is ligt het aan het bron materiaal naar mijn mening.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:20
Ik ben er MOTTIG alergisch voor.

Heb een Samsung 6300S samen met een Pioneer VSX 920 K en een settopbox van Telenet (België) en een Eminent EM7080.

Alles wat daar op hangt zit rot te doen met lip sync, heb al vaak zitten priegelen met de delay, frame'pje er bij, er vanaf, paar er bij, paar er vanaf, zit nu ergens in de buurt maar het is bijlange na niet perfect sync. Ook ruk dat je dat op geen enkele manier kan meten... Echt bagger.

Heb ooit mijn 6300 aangesloten op mijn Eminent rechtstreeks, en daar was het ook helemaal out of sync.

Daar kan ik ECHT niet aan uit, we leven in een jaar waar alles bijna digitaal is, HDMI inclus, je zou toch denken dat daar ergens een soort sync of kloksignaal op zit waardoor die twee netjes in de pas gehouden kunnen worden, maar neen hoor.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:32

The Legend

*Plop*

Oef, herkenbaar :X Ik zit ook intens vaak te pielen met audio-delay. Softwarematig oplossen werkt helaas vaak maar matig.

Ik ben toch malle pietje niet!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 11:12

Mikayu

.srt

Nu ik het lees is het mij ook opgevallen. Het is dan een uitzending van Comedy Central, lijkt mij gewoon een gevalletje van gare zender. Gaan zo een film kijken en zal er eens op letten.

Ik heb helaas geen luxe amp waar ik een delay in kan stellen, het is een simpel ding dat net aan dts snapt.
Maar alles hangt aan een pc met scherm dat eigenlijk een 23" monitor is, dus als ik softwarematig de delay instel dan ben ik toch klaar?
Als je precies weet wat de input lag van je scherm is, hoef je deze toch maar 1x in te stellen lijkt mij.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:20
Probleem is dat het (vaak) niet aan de delay van je scherm of whatever ligt, maar per input (tot zelfs zender) afhankelijk is...

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-01 16:20

DjVe

Hatsaflats!

HyperBart schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 12:40:
Probleem is dat het (vaak) niet aan de delay van je scherm of whatever ligt, maar per input (tot zelfs zender) afhankelijk is...
Dat inderdaad! Vooral RTL5 kan er met verschillende programma´s wat van....

Overigens wil het ook wel eens helpen om alle beeldfilters op de tv uit te zetten (die moeten eigenlijk sowieso uit).

• Mikayu

Mikayu

.srt

Gisteren Dredd gekeken, maar geen lag gehad. Vooral op gelet met het schot van een pistool.

Maar op tv.. getver dat is echt erg. Ik doe mijn abbo de deur uit. 25 euro voor reclame en herhaling is kratje bier en 2 pakjes shag bespaard :P

• Maartendc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-01 11:24
Haha ik zag het toevallig gisteren af en toe bij de tv van mijn vriendin (Een vrij nieuwe Philips 32 inch PFL nog wat). Ik heb daar sinds kort de CI+ module geinstalleerd maar bij sommige dingen loopt het out of synch als je goed kijkt. Nu zal mijn vriendin dat niet opmerken maar het is toch wel vreemd. Gelukkig heb ik er weinig last van aangezien ik weinig tv kijk op mijn tv (ik kijk nog analoog op mijn tv op mijn studentenkamer xD dus dat scheelt al) maar vooral films/series kijk vanaf mijn laptop op mijn tv. Gelukkig daar geen last van dit allemaal. Het is natuurlijk schandalig. Maar ligt het nou aan de Ziggo's van deze wereld of zijn veel televisies nou de boosdoener?

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:49
Ik erger me er ook behoorlijk aan. Maar gelukkig onthoud me versterker wel welke delay er voor welke input geld. Decoder heeft een delay van 23ms (xms) maar de ziggo decoder die ik hier voor had een delay van 38ms. Via me laptop content afspelen gaat zonder delay :) misschien dat er wel wat delay nodig is maar het valt me in ieder geval niet op ;)
Maar aangezien me tv altijd op HDMI 1 staat en daar niet van af gaat. En zelf ook nooit geluid afspeelt (altijd via versterker) verwacht ik dat de oorzaak in dit geval de decoder is, want dat is de enige bron met delay ingesteld.

Met wel zeggen dat ik laatst een download had waarbij de soundtrack gewoon echt verkeerd liep want alle overige downloads liepen goed alleen 1tje was echt out of sync.
Versterker = Denon AVR-3808
TV = LG SL8000
Decoder = Amino M540

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Topicstarter
Tip voor instellen:

Vaak is 2.5 of 3.0ms het verschil tussen TV en digitaal geluid. Zet maar de radio op TV en in de receiver aan. Dan zul je horen dat het allemaal heel echo-achtig is. Gewoon net zo ver instellen totdat beide gelijk lopen. 3.0ms vind ik de beste instelling en het loopt 1 op 1.

• Mikayu

Mikayu

.srt

Ik las ergens dat er een dvdtje is met een soort klok, elke keer als de wijzer bovenaan staat zal het beeld aangegeven worden en hoor je een toontje. Zo kan je de delay instellen tot het geluid gelijk is.

Helaas verschilt het aanzienlijk per bron. Ik weet niet in hoeverre het arc van hdmi daar rekening mee houdt. Volgens mij geeft het het constante waarde door nl. De lag van je tv.
Pagina: 1