Medion Nas 'probleem'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313989

Topicstarter
Beste allen,

Misschien kan ik hier terecht voor een antwoord op mijn probleem.
Ik heb een Nas Medion netwerk harde schijf 2TB gekocht van de aldi (we kunnen het maar is proberen zeg maar...)

Ik ben echt geen techneut, maar als ik de handleiding lees zou ik voldoende uit de NAS kunnen halen voor wat ik het nodig heb. Dit zou dus werken als de nas software die meegeleverd is zou werken.

Ik heb de nas via een ethernet kabel aangesloten op mijn pas aangesloten router van telenet. Deze zit gewoon op een ethernet poort van de telenet router.

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2vx40g8.jpg

De nas server komt ook tevoorschijn in mijn start scherm van de pc :

Hier staan wat standaard mappen en daar kan ik bestanden in slepen, deze zijn dan ook beschikbaar op mijn pc boven. Dus de server op zich werkt wel...

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/mh8xau.png

Het probleem zit hem als ik de medion nas tool opendoe... dan zou ik normaal de nas server daar moeten zien staan om er verbinding mee te kunnen maken, jammer genoeg komt deze niet in de lijst tevoorschijn. Ook niet op mijn vaste pc op het andere verdiep.

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2qurb50.png

Om toch deftig gebruik te kunnen maken van het systeem zou het handig zijn dat ik toch via de medion software verbinding zou kunnen maken.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Of andere tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Gebruik het IP adres van de NAS in het tooltje om een directe verbinding te maken. Test anders of het wel werkt als de NAS direct aan de PC is aangesloten. Of reset de router een keer en kijk of alles goed zit met IP reservations en LAN > LAN rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:37

Releases

Ja maar!

Als u in command prompt intypt:
Ping nas-server

Dan zult u het IP adres zien van de NAS.
Zodoende kunt u dan dit IP adres inkloppen bij Internet explorer of Google Chrome etc en dan komt u in de NAS web panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-04 10:47
Wat Releases zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 91626 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 16:11:
Gebruik het IP adres van de NAS in het tooltje om een directe verbinding te maken. Test anders of het wel werkt als de NAS direct aan de PC is aangesloten. Of reset de router een keer en kijk of alles goed zit met IP reservations en LAN > LAN rules.
In het tooltje kan ik enkel op vernieuwen klikken en verbinden.. Als ik op verbinden klik zegt hij dat ik een nas server uit de lijst moet selecteren.

Het kan ook goed zijn dat ik je verkeerd begrijp, want ik ben echt niet mee in deze wereld :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:08
Wat releases zegt, als ie een webinterface heeft. als je dns in orde is kun je natuurlijk gewoon "nas-server" in de adresbalk van een willekeurige browser typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wauw, tnx gasten!

thumbs up! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Vaak zit er ook een firewall tussen.

heb ik ook met mijn Netgear. Als de firewall aan staat, ziet de software niets. Indien firewall uit gaat werkt alles perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bon,

Ik heropen even dit topic omdat er toch nog een probleem is opgedoken.

Via mijn desktop (3e verdiep) werkt alles vlekkeloos. Ik kan via de browser mappen aanmaken en alle instellingen wijzigen en via de verkenner kan ik in windows 7 makkelijk alles slepen en uploaden.

Via mijn laptop is er geen probleem om me in te loggen via de browser, maar wel om mij in te logge via de verkenner. Als ik namelijk hier op klik vraagt hij om een gebruikersnaam en paswoord.

Ik heb momenteel twee users :

Admin en laptop (aangemaakt als test), maar welke ik ingeef ik krijg volgende foutmelding :

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/zwep13.png

Laptop draait op windows 8 (man wat een brol is dit, windows 8 dan... :) )
De verkenner modus is gewoon handig, omdat files (fotos,bestanden etc.. ) via de browser modus maar per keer kunnen geupload worden...

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/fa2cld.png

Hopelijk weer een snelle oplossing :)

Tnx bij voorbaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:25

edeboeck

mie noow noooothing ...

Let op wat je foutmelding zegt: "Meerdere verbindingen met een server [...] zijn niet toegestaan. Verbreek alle eerdere verbindingen met de server [...] of probeer het opnieuw."
M.a.w. hoogstwaarschijnlijk heb je op de laptop nog een verbinding open staan... die kan je verbreken via de verkenner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die verbinding zie ik toch nergens staan , sorry als dit echt belachelijk klinkt :)

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/znwv9.png

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 313989 op 03-01-2013 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Hi_End
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04 13:52
eenvoudigste oplossing: reboot de laptop eens volledig, dan worden zoiezo alle openstaande verbindingen verbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:08
^ Behalve als ze op reconnect at logon staan ;)

Start --> run --> compmgmt.msc --> enter

Kijk eens bij sessies en shares of daar iets open staat naar je NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb pc gewoon heropgestart...

en het werkt.. :)

Tnx again!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 763243

Beste,

Ik liep tegen hetzelfde probleem(pje) op. Iets boven het inlogschermpje vindt je NAS zoeken (ik zeg het uit mijn hoofd). Als je daar op kllkt verschijnt je NAS in scherm, waarna je hem moet aanwijzen. Anders dan bij jou is de inhoud van de NAS-schijf niet bereikbaar op mijn computer (wel zichtbaar maar geblokkeerd). In het keuzemenu vind ik geen mogelijk voor het uploaden. Aansluiten van de externe harde schijf met de te uploaden bestanden op de voorzijde van de NAS (daarvoor moet een rubbertje worden verwijderd) en dan overspelen lukt evenmin omdat ik de NAS zelf niet kan benaderen via Windows Verkenner. Het is voor het laatst dat ik een Medion-product koop. Succes
Pagina: 1