Nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-07 09:18
Beste tweakers,

Ik wil m'n PC nog een keertje upgraden met een nieuwe videokaart. Momenteel heb ik een 1366 socket moederbord (Asus P6T SE)), een i7 920 en een GT 260 videokaart.

Ik wil een kaart uit een zo nieuw mogelijke serie. Waarschijnlijk neem ik net als bij de GT260 een medium-end kaart. Ik game af en toe en op game evenementen als CampZone en hoef dan niet alles op high/very-high te spelen.

Nu is mijn enige zorg bij de aanschaf is mijn chipset/bios versie. Ik heb wel eens gehad dat een kaart pas geaccpteerd werd na een biosupdate. Ik wil dit nu dus ook best doen, maar het zou zonde zijn om een nieuwe kaart te kopen die wellicht helemaal niet werkt.

Graag jullie advies. Mogelijk hebben meer mensen hier ervaring met dit moederbord en weten die welke kaarten ondersteund worden. :)

Gr,

Guido

10.000 WP Zuid, 3400 WP Oost/West, Tesla M3 AWD LR, PompAO 8KW, Marstek Venus E 10,24kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat je een biosupdate moet doen voor een nieuwe videokaart is (gelukkig) vrij zeldzaam, je mag er vanuitgaan dat je dat niet zomaar tegenkomt.
Verder heb je nu natuurlijk al een werkende videokaart erin zitten, dus je hebt altijd de mogelijkheid om te flashen.

Voor welke videokaart je moet hebben kun je in Componenten Aankoopadvies kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Wat is je budget? Is er nog een specifieke reden een "nieuwe serie" te willen? Soms is een high-end uit de oude serie sneller namelijk.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-07 12:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-07 09:18
Ik wil graag een kaart met DirectX 11. Mijn budget is rond de 150-200 euro.

10.000 WP Zuid, 3400 WP Oost/West, Tesla M3 AWD LR, PompAO 8KW, Marstek Venus E 10,24kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel LoRG
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-07 10:17
De HD7850 is dan een mooie kaart. Ik heb zelf een HD7870 van Sapphire in mijn PC zitten. Deze is erg koel en ook nog erg stil, dus dan zou de Sapphire HD7850 een mooie keuze zijn.

pricewatch: Sapphire HD 7850 OC 2GB GDDR5

Hier heb je de 2GB-versie met fabrieksoverclock.
Je kunt ook gaan voor de 1GB-versie, die is wat goedkoper.

[ Voor 40% gewijzigd door Daniel LoRG op 05-01-2013 14:37 ]

Pagina: 1