Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-07 10:01
Ik ben op zoek naar een tablet. M'n laptop is het aan het begeven en aangezien ik er een goeie desktop naast heb, wil ik overstappen op een tablet. (pak je er toch wat makkelijker bij op de bank enzo) Ik ben echter compleet niet thuis in de tablets en heb geen idee waar precies op te letten, vandaar deze post.

Ik zal de tablet met name gaan gebruiken voor wat internetten, spelletjes en het bekijken van series. Ik wil 'm ook buiten en in de keuken kunnen gebruiken, dus de mogelijkheid om de tablet neer te kunnen zetten (al dan niet via accessoires) is zeer gewenst. De tablet moet een fatsoenlijk formaat scherm hebben (geen 7 inch) en als besturingssysteem Android.

Ik heb al wat rond zitten kijken in topics van de laatste maanden en zie regelmatig de Nexus 10 (hier niet verkrijgbaar geloof ik, wellicht wel te importeren?) en Asus Transformer 300T voorbij komen. De Samsung Galaxy Tab 2 is ook een optie. (toevallig voor kerst iemand een cover cadeau gedaan waarmee je 'm ook neer kan zetten, en de tablet bevalt goed bij haar)

Iemand die me op pad kan helpen een keus te maken, ofwellicht nog andere alternatieven heeft? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:40

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Hoi,

Ik ben op zoek naar een soortgelijke tablet. De tablet waar op dit moment mijn voorkeur naar uitgaat (na het lezen van reviews etc. is de Asus Transformer Pad Infinity. Mocht ik er echter in zijn geheel naast zitten, dan hoor ik dat uiteraard graag van andere tweakers.
-
Edit: Ik kom nu ook de Nexus 10 tegen. Deze is echter niet verkrijgbaar in NL, maar wel via Duitsland o.i.d.

[ Voor 16% gewijzigd door Flimovic op 02-01-2013 21:20 ]

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
Iemand die ons op weg kan helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb enkel wat ervaring met de Galaxy tab 1, die we op het werk gebruiken om op te ontwikkelen. Fresh out the box was dat een ok apparaat maar na verloop van tijd werd dat ding traag. Nu zou dat bij versie 2 een heel stuk beter moeten zijn.

Waarom android als ik vragen mag? Zou Apple of Microsoft ook mogen?
Ik heb ook al eens met de iPad gespeeld, die met het retina display, iPad3 is dat als ik me niet vergis. Op zich ook wel een fijne tablet, maar dan zit je natuurlijk met de beperkingen van apple.
Als ik zelf de keuze zou moeten maken, zou ik momenteel ook eens in de Windows8 hoek gaan kijken. Daar zijn ook een aantal leuke opties namelijk. Dell heeft bv zo een toestel waar je het scherm kan draaien (xps 12 ultrabook) en asus heeft de Taichi met 2 schermen, al weet ik niet of die al te koop is.

Verder zou advies wel handig zijn, als je ook een budget zou noemen. Bv een Asus transformer is mooi, maar de loopt op tot een stevige prijs van €700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
De beperkingen van iOS is voor mij een reden om die al bij voorbaat uit te sluiten. Windows 8 vind ik allesbehalve prettig werken, dus ook bij voorkeur niet. Voordeel van Android vind ik juist dat je er zoveel vrijheid in hebt. Daarnaast kan ik dan ook de apps die ik al gekocht heb op de tablet gebruiken. (diverse games bijvoorbeeld)

Budget staat niet vast. Zoals ik in de TS al zei is de tablet deels bedoeld als vervanging van m'n laptop. Als ik een nieuwe laptop had moeten kopen, had ik dat ook niet voor minder dan € 400-500 gered. Als ik een maximum vast moet stellen, zou dat waarschijnlijk rond de € 500-600 liggen. Hangt er ook vanaf wat je ervoor krijgt. Als je dan iets hebt waarmee je weer jaren vooruit kan, wil ik daar best wat meer voor betalen. Heb met elektronica de instelling dat je beter wat meer kan betalen, dan na een jaar of twee weer wat nieuws moeten kopen.