Schokkende muis - hoe de oorzaak achterhalen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-06 20:57

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Moeilijk te bepalen waar deze hoor, maar aangezien ik denk dat het een softwarematige oorzaak heeft en het een Windows 7 systeem is, probeer ik het hier.

Sinds een paar weken heb ik op de laptop last van een schokkende muisaanwijzer met m'n Logitech Nano MX (paar maanden geleden nieuw gekregen van Logitech). Met een variabel interval, maar ergens binnen 10 seconden schokt de muisaanwijzer heel even. Erg vervelend als je druk bezig bent met rondklikken en dus om de zoveel tijd misklikt.

Mijn eerste verdachte was Kaspersky, aangezien die altijd op de achtergrond mee blijft draaien. De scan uitgezet, probleem blijft bestaan. Systematisch allerlei processen de nek om gedraaid, probleem blijft bestaan.

Animated gifje opgezocht om te kijken of die ook even schokt op hetzelfde moment, maar dat is niet zo. Ofwel de PC draait gewoon door, alleen de muis heeft het even moeilijk.

Zowel met de Logitech Setpoint driver als zonder, precies hetzelfde.

Hoe kan ik er achter komen wat 'm in de weg zit?

[ Voor 8% gewijzigd door Kaastosti op 02-01-2013 15:22 ]

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingAces
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-01-2022
Heb je al een andere muis geprobeerd?

PADDAP - E-commerce - Conversieverhoging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Sluit eens een bedrade muis aan, heb je het probleem dan ook? --> Zo ja, software fout.
Start eens op met een live-cd van Linux maar met je Nano MX; heb je het dan ook? --> Zo ja; Windows / driver fout.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:09

d_star

Maharadja of the Year :-/

De heren hierboven dragen al goede suggesties aan die je eerst zou moeten proberen, maar om even onbeschamend vooruit te lopen op de oorzaak: het zou kunnen liggen aan de ontvangst tussen je USB draadloze module en je muis zelf. Je hebt toevallig niet iets dichtbij staan wat straling/interferentie kan afgeven op het signaal?

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ik schaam mij diep dat ik daar niet aan gedacht heb, heb ergens een muis vandaan getrokken. Met een bedrade muis heb ik het niet. Het ligt dus aan de muis, ontvanger of driver.

Wat betreft objecten in de buurt, ik zie er geen staan.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Neem gewoon weer contact op met Logitech. Hij is stuk en je hebt een ander nodig :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Zal in ieder geval proberen wat 'ie doet met verse batterijen. Als dat helpt is het wel een beetje slecht, een muis die op 30% power eigenlijk niet meer fatsoenlijk functioneert. Thanks voor de suggesties, ik weet in ieder geval in welke hoek ik het moet zoeken, ga ik uitkomen!

Pagina: 1