mysql update -> query werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mat.H
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-08-2020
Goedemiddag,

De sql-server is geupdate en nu werkt een query niet meer. Ik krijg geen resultaten als ik de query uitvoer. Ik heb een tabel met de volgende velden (en mogelijke data):

id
country (NL)
sales_rep (RP)
week (01)
year (2013)
applicant (MH)

Nu wil ik op basis van de volgende query een view creëeren, maar ik krijg dus geen resultaten terug.

[code]ALTER ALGORITHM=UNDEFINED DEFINER=`username`@`localhost` SQL SECURITY DEFINER VIEW `freemd_turbos_entrycodes_view` AS select concat(`freemd_turbos_entrycodes`.`country`,`freemd_turbos_entrycodes`.`sales_rep`,`freemd_turbos_entrycodes`.`week`,`freemd_turbos_entrycodes`.`year`,`freemd_turbos_entrycodes`.`applicant`) AS `entry_code` from `freemd_turbos_entrycodes` where ((`freemd_turbos_entrycodes`.`week` = week(now(),0)) and (`freemd_turbos_entrycodes`.`year` = year(now()))) having (not(`entry_code` in (select `freemd_turbos_surveys`.`entry_code` AS `entry_code` from `freemd_turbos_surveys`)))[code]

Mijn gevoel zegt dat hij niet goed met de jaar- en weekselectie omgaat, want als ik dat weglaat, krijg ik wel resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Mat.H schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 15:16:
Goedemiddag,

De sql-server is geupdate en nu werkt een query niet meer. Ik krijg geen resultaten als ik de query uitvoer. Ik heb een tabel met de volgende velden (en mogelijke data):

id
country (NL)
sales_rep (RP)
week (01)
year (2013)
applicant (MH)

Nu wil ik op basis van de volgende query een view creëeren, maar ik krijg dus geen resultaten terug.

[code=sql]ALTER ALGORITHM=UNDEFINED DEFINER=`username`@`localhost` SQL SECURITY DEFINER VIEW `freemd_turbos_entrycodes_view` AS select concat(`freemd_turbos_entrycodes`.`country`,`freemd_turbos_entrycodes`.`sales_rep`,`freemd_turbos_entrycodes`.`week`,`freemd_turbos_entrycodes`.`year`,`freemd_turbos_entrycodes`.`applicant`) AS `entry_code` from `freemd_turbos_entrycodes` where ((`freemd_turbos_entrycodes`.`week` = week(now(),0)) and (`freemd_turbos_entrycodes`.`year` = year(now()))) having (not(`entry_code` in (select `freemd_turbos_surveys`.`entry_code` AS `entry_code` from `freemd_turbos_surveys`)))[code]

Mijn gevoel zegt dat hij niet goed met de jaar- en weekselectie omgaat, want als ik dat weglaat, krijg ik wel resultaten.
waarschijnlijk geeft WEEK terug week 53, en YEAR terug 2013... en die combinatie loopt niet lekker met je data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Juist niet, mysql geeft 0 terug voor vandaag met dat mode argument. Mischien moet je mode 1 meegeven (week(now(),1)) aangezien we hier buiten de VS over het algemeen vinden dat de 1e dag van de week maandag is.

Als je wél 53 wilt hebben voor vandaag moet je mode 7 hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 02-01-2013 15:25 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mat.H
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-08-2020
Dank je wel beiden. CyBeR had gelijk. Mode 1 did the trick