Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Latop CPU wordt niet goed herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb recentelijk een oudere laptop (HP 6710b) van iemand overgekocht in de veronderstelling dat deze een Core 2 Duo processor (T7300) had en toen ik hem op ging halen werd dat ook weergegeven in de Windows 8 versie die er op geinstalleerd was.

Nu heb ik de laptop opnieuw geinstalleerd met Linux (Debian) en toen ik wat hardware info opvroeg zag ik tot mijn grote verbazing dat de processor herkend wordt als een Celeron 550 (single core).

Ook volgens iedere site waar ik specs kan vinden van deze laptop staat er dat er een Core 2 Duo in zou moeten zitten.

In principe boeit het me niet zo heel erg, want hij werkt goed en snel en de prijs was ook netjes... maar toch blijf ik me afvragen of er iets mis is, of dat ik gewoon genept ben

iemand een idee ?

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-11 18:44
http://h18000.www1.hp.com...ecs/12685_na/12685_na.PDF
deze laptop heeft meerder versies waaronder 1 met een celeron ja.

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:51

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Wat zegt het BIOS?

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Fabrikanten maken soms verschillende subtypes met FLINKE verschillen. Wat zegt inderdaad het bios qua settings.

Anders zeker de verkoper er op aanspreken. Deze mensen copy-pasten even makkelijk een site, maar ik zou het toch aankaarten. Niet dat je echt wat kan maken zonder dreigen met een rechtzaak...

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Topicstarter
De bios zegt inderdaad ook dat het een Celeron 550 is.

Het zou niet heel erg zijn als het een copy/paste iets is, maar de verkoper heeft (indien het echt een Celeron is) toch wel wat moeite gedaan om ook in Windows het zo te laten lijken dat het gaat om een Core 2 Duo, en dat zou ik toch iets kwalijker vinden

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:33

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Gevalletje oplichting?

-= Very annoying forum person =-

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 15:01:
De bios zegt inderdaad ook dat het een Celeron 550 is.

Het zou niet heel erg zijn als het een copy/paste iets is, maar de verkoper heeft (indien het echt een Celeron is) toch wel wat moeite gedaan om ook in Windows het zo te laten lijken dat het gaat om een Core 2 Duo, en dat zou ik toch iets kwalijker vinden
Tja dan is het ook anders natuurlijk :P Wat zegt het BIOS? Wat zegt de sticker verder nog over het type?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Topicstarter
Oplichting is wel weer een zware term ... ik zou het eerder opzettelijke misinformatie noemen ;)

Ondanks alles is het een prima laptop voor 120 euri dus echt heel erg wakker kan ik er niet van liggen ... vond het alleen vreemd en dacht dat ik misschien de verkeerde kernel geinstalleerd had of iets dergelijks

Verwijderd

Daar moet je inderdaad wel opzettelijk aardig voor aan 't werk gaan, om die info in Windows te veranderen.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Kun je het typenummer van de laptop nog lezen, dit bepaalt welke hardwareuitvoering het is. Het is iets met 2letters, 3 cijfers en weer 2 letters (al zijn die laatste 2 letters niet zo interressant) zoals bijv. KE121ET of GB891ET
Die laatste heb ik zelf, dat is wel een C2D 7300, met hoge resolutie scherm. Ik heb hier nog een 6710b staan voor onderdelen, waaronder een C2D 7100 (2 x 1,8 GHz), PM maar even als je interesse hebt in die CPU.

Edit:
Een Celeron 550, dat is wel apart, ik lees bijvoorbeeld alleen over de celeron 545 en 560. Kan best zijn dat het niet de orginele CPU is, en als de verkoper je een C2D 7300 beloofd had, is dat niet zo netjes.

[ Voor 27% gewijzigd door u_nix_we_all op 02-01-2013 16:17 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Topicstarter
@u_nix_we_all

Nope ... die staan nergens aangegeven, alleen het model / serienummer

Die CPU maakt me op zich niet echt veel uit, en vervangen van een laptop CPU is meestal nogal wat hassle ;) ... tis meer dat ik het vreemd vond en dacht dat de 6710b alleen met C2D's uitgebracht was.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2013 15:46 ]

Pagina: 1