Abit KA7, Nog 1 keertje dan..... please..

Pagina: 1
Acties:

• remulus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 11:32
Zou iemand het misschien even stap voor stap willen uitleggen...
Ik heb dus een Abit KA7 bordje gekocht met een Athlon 750Mhz 0.18 micron, een global win cooler, en met 133Mhz geheugen. Maar als ik hem wil overclocken tot boven de 825Mhz dan stopt windows er dus echt gewoon mee.. krijg allemaal blauwe schermen enz.. (en ik hou niet van blauw).
Zou iemand misschien even stap voor stap willen uitleggen wat ik nou precies in die bios moet instellen om hem stabiel op zeg 1Ghz kan laten lopen. En hoe hoog mag je de spanning van je processor zetten zonder dat deze er mee stopt?

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-09 13:19
Veel hoger krijg je hem waarschijnlijk niet zonder een GFD. Je moet dus gewoon zo'n dingetje kopen, erop prikken en dan overklokken. Met het verhogen van je FSB kom je nooit echt ver...

Verwijderd

als je geheugen ook op 133 loopt en je verhoogt je FSB dan verhoog je ook je geheugenklok wat niet altijd hoeft te werken. Als het goed is heeft jouw 750 zijn L2 cache op 2/5 lopen dus dat is mooi tot 900 Mhz maaaaaaar een proccessor is niet per definitie hoog over te klokken. Veilig voor een Athlon is m.i. 1,8 volt, hou je ook de temp. nog acceptabel. Probeer eens je geheugen op 100 te laten lopen en je FSB op 110 en de CPU "plus" op 7.....

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 08:46

admiral866

The King Personality Disorder

Remulus,
Waar heb je de Athlon gekocht en wat voor week is het?
Zet anders ff het nummer van de proc hierneer. (daar staat ook in wat voor week het is)

Handig om te weten..

• remulus
oke processor nummer:
K7750MTR52B A
210019534844

Verwijderd

Ik weet niet wat je doet om hem te overclocken als je aleen de fsb gebruikt dan kun je waarschijnlijk niet hoger dan 110/115 fsb je zult dan de athlon open moeten maken en de multiplier veranderen met een gold finger device om hem hoger te krijgen ook moet je mischien de voltage aanpassen
kijk ook uit dat je geheugen niet op 3/4 staat hij staat dan namelijk op 145mhz bij 110 fsb

Verwijderd

Ik had mijn Athlon 750 op KA7 op 878 MHz stabiel draaien (1.75 volt). FSB/PCI op 101 en FSB plus op 14 (geloof ik). Ik heb nu een GFD en hij draait nu stabiel op 900. Als ik mijn zwaardere koeling binnen krijg, ga ik hem op 950 proberen...

Je geheugen moet je op HstClk zetten in SoftMenu, anders heb je kans dat deze het niet meer bijhoudt.

• remulus
Oke, ik heb hem nu dus op 883Mhz lopen, maar zijn er programma's om te test of hij nou ook echt stabiel loopt???

Verwijderd

Wat ik gebruik om te kijken of hij ook echt stabiel loopt, is eerst een paar benchmarks draaien (bijv. Sisoft Sandra 2000 & RC5) en dan een paar potjes Q3A, UT en NFS5 spelen. Overleeft hij dit alles, dan kun je aannemen dat hij redelijk stabiel is. Of hij écht stabiel is, kun je pas zeggen na een aantal dagen intensief gebruik...

Verwijderd

waar kan je eigenlijk in NL zo'n GFD bestellen?

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-09 13:19
Kijk maar in de pricewatch
Pagina: 1