Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WookiB
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-09 11:50
Hallo tweakers!

Wellicht moet ik met deze vraag ergens anders zijn (een juridisch forum?), maar ik ga het gewoon proberen.
Ik heb van de week besloten dat ik geld terug wil voor Diablo 3. Ik heb het spel op de launch in mei gekocht en ben er dus erg laat mee. Ik heb het echter vrijwel niet gespeeld (Geen max lvl Character etc).

Na contact met de support van blizzard kreeg ik als reactie dat dit niet mogelijk is, eigenlijk alleen omdat ik er te laat mee ben. Zij gaven hierbij een termijn op van 3 dagen na aankoop. Deze termijn lijkt me ten eerste erg kort en denk dat hier juridisch wel het een en ander over te zeggen is.

Lang verhaal kort; wat kan ik doen om toch mijn geld terug te krijgen? Iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

WookiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 23:12

Cyphax

Moderator LNX
In MEI? En je wilt nu nog geld terug? Staat hier nog iets over in de voorwaarden?

Ik denk dat de tijd die je hieraan kwijt gaat zijn (en ik denk dat het nergens op uit gaat lopen en elke minuut die je hieraan besteedt gewoon voor niets is) meer waard is dan het aankoopbedrag, dat je volgens mij ook nog eens zou moeten gaan proberen te halen bij de winkel waar je 'm hebt gekocht.

Ik geloof nooit dat dit de moeite van het proberen meer is. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Als je het spel online hebt gekocht had je het tot 7 dagen na aankoop terug mogen brengen, mits ongebruikt. Dat is het niet, dus dat zou niet hebben gekund. Dat blizzard zelf nog 3 dagen aanhoud, ookal is het gebruikt is eigenlijk best netjes.

Wat je wel zou kunnen doen, is het gooien op het niet leveren van het geadverteerde producht. Immers is PvP er nog niet. Denk echter dat je er vrij weinig aan zal kunnen doen omdat je:
• Erg laat bent, niet een week + 1 dag. Je bent een half jaar verder
• Het retourneren van software eigenlijk niet doenbaar is, tenzij het in een seal zit.

Zou ik btw mogen vragen waarom je het wil ruilen? Te weinig gespeeld en toch niet jouw spel, of iets anders?

[ Voor 8% gewijzigd door Gropah op 02-01-2013 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

In de winkel zouden ze je keihard uitlachen. Waarom zou dat online anders zijn?
Gropah schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 11:50:
Als je het spel online hebt gekocht had je het tot 7 dagen na aankoop terug mogen brengen, mits ongebruikt.
De WKA geldt niet op digitale keys geloof ik.

[ Voor 62% gewijzigd door NMe op 02-01-2013 11:51 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad: waarom zou je -zeker na zoveel tijd- recht hebben op teruggave van geld?

Gegeven de rechtzaken had je misschien zelfs in juli nog een punt kunnen hebben, maar nu? ...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Dat geld ga je echt niet meer terug zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WookiB
Ik realiseer me ook dat ik erg laat ben, maar dacht proberen kan altijd.
Ik kwam vooral op het idee doordat ik Guildwars 2 heb ingeruild en dat daar eigenlijk totaal niet moeilijk over wordt gedaan.

Ik vind een week in dit geval ook erg kort want ik heb het inderdaad alleen de eerste week gespeeld en dat was dus die week met gigantisch veel errors etc. Toen eigenlijk stomweg de moeite niet genomen.

Verder vind ik het spel gewoon echt heel slecht als ik het vergelijk met b.v. een Torchlight 2.

Zoals gezegd snap ik dat het erg laat is en waarschijnlijk een verloren zaak. Ik ben alleen op zoek naar mogelijkheden die ik nog kan proberen of waar ik het wellicht op kan gooien bij de support.

Of is het mogelijk dit te doen via b.v. het gebruikte betalingssysteem (paypal)?

PS: Het gaat om een digitale aankoop. Kan er dus niet mee naar een winkel of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Neem je verlies nou gewoon. Je hebt die game gekocht en hebt er zelf maanden niks mee gedaan. Als je in juni of juli had geklaagd had je nog een kans gehad. Nu ben je gewoon dermate laat dat je echt geen enkele mogelijkheid meer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
is het een losstaand spel? niet dat het aan een steam account hangt met nog 100 andere spellen?

dan zou ik het account en inlog opschrijven en eens bij een zaak die 2e hands spellen verkoopt binnenlopen.

en offline kan jeje spellen na openen niet meer terug brengen. anders registreer je thuis de key en brengt hem daarna weer terug. kopiëren hoeft al niet meer :+

[ Voor 28% gewijzigd door DECOY88 op 02-01-2013 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WookiB
Zal ik ook doen, tenzij iemand hier een slim idee oppert dat ik nog kan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

DECOY88 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 12:01:
is het een losstaand spel? niet dat het aan een steam account hangt met nog 100 andere spellen?

dan zou ik het account en inlog opschrijven en eens bij een zaak die 2e hands spellen verkoopt binnenlopen
Als het goed is, is er geen enkele zaak die dat pikt. Het is namelijk verdomd makkelijk om een week later Blizzard te mailen met "ik ben gehackt!" en vervolgens na een kopietje van je paspoort je account terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
NMe schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 12:02:
[...]

Als het goed is, is er geen enkele zaak die dat pikt. Het is namelijk verdomd makkelijk om een week later Blizzard te mailen met "ik ben gehackt!" en vervolgens na een kopietje van je paspoort je account terug te krijgen.
dat is ook weer zo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je niet akkoord was gegaan met de EULA had je misschien nog een punt kunnen maken. Maar met een spel dat je al wel gespeeld hebt (of dat nu met een max level karakter is of niet maakt natuurlijk niets uit).
Dat er toen veel errors waren maakt ook weinig uit. Natuurlijk kun je dan spreken van een ondeugdelijk product, maar afaik zijn er zat patches uitgekomen om die problemen allemaal op te lossen, dus wat dat betreft is daar ook geen punt meer van te maken.

Je hebt het product gekocht, gebruikt en na ~8 maanden wil je je geld terug. IANAL , maar ik zie werkelijk geen enkel punt dat je ook juridisch maar een beetje sterk maakt.

Als het gewoon een losse key is zou je die kunnen proberen te verkopen, maar ik denk niet dat veel mensen een key die al gebruikt is gaan kopen, gezien de ellende die dat met zich mee kan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

kort verhaal lang, of je een produkt gebruikt of niet, dat bepaald niet of je je geld terug krijgt. Waarom zou je je geld terug moeten krijgen?

MAX level niet bereikt? pff, dat is mij ook niet gelukt, maar dan moet je er heel wat uurtjes in steken.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WookiB
Was al bang voor zulke reacties. Begrijp inderdaad wel dat ik waarschijnlijk geen poot heb om op te staan. Vooral doordat ik inderdaad zo laat ben.

Maar gezien de (naar mijn mening) nette support van Arenanet voor een refund wilde ik toch eens kijken wat hier voor te zeggen viel.

Bedankt voor de reacties, mag wat mij betreft een slotje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Hier op tweakers worden geen slotjes gegeven als een probleem is opgelost, omdat iemand anders hetzelfde probleem kan hebben en dit topic dan hergebruikt kan worden. Slotjes worden alleen gegeven als de discussie uit de hand loopt en/of tegen het algemeen beleid in gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WookiB
Oke, alsnog is het voor mij beantwoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
WookiB schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 12:01:
Zal ik ook doen, tenzij iemand hier een slim idee oppert dat ik nog kan proberen.
Kan je 'm niet verkopen? Hier in de V&A zetten? Dan kan je tenminste een deel terugverdienen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Cyphax schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 12:25:
[...]

Kan je 'm niet verkopen? Hier in de V&A zetten? Dan kan je tenminste een deel terugverdienen. :)
Hij heeft de key al gebruikt, die gelocked is aan je battle.ID, dan is een doosje met installatie CD niet bijzonder veel meer waard :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Cyphax schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 12:25:
[...]

Hier in V&A in elk geval niet want de enige manier om een gebruikte Blizzardgame te verkopen is door je hele account te verkopen, en dat mag niet van Blizzard. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

En de verkoop van een gepersonaliseerd account (zoals een b.net account) is ook verboden t.net

[ Voor 5% gewijzigd door Gropah op 02-01-2013 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
NMe schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 12:27:
[...]

Hier in V&A in elk geval niet want de enige manier om een gebruikte Blizzardgame te verkopen is door je hele account te verkopen, en dat mag niet van Blizzard. ;)
Is er voor D3 dus echt 0,0 doorverkoop mogelijk?
Ik moet Diablo 3 nog een keertje gaan halen, maar ik wil nog weleens uitwijken naar 2e hands. :)
SinergyX schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 12:26:
[...]

Hij heeft de key al gebruikt, die gelocked is aan je battle.ID, dan is een doosje met installatie CD niet bijzonder veel meer waard :P
Bah, dan ga ik zeer zeker wachten tot de prijs wat daalt. Het is dan wel een Blizzard-game (heb ik al heel veel lol aan beleefd) maar toch...

[ Voor 31% gewijzigd door Cyphax op 02-01-2013 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

doorverkoop is inderdaad illegaal, betekend niet dat het niet gebeurd. Je zal dan echter wel ergens anders dan op de V&A moeten kijken. Je zou ook een grijze key kunnen overwegen, maar die schelen maar een paar euro ivm de retailprijs (en die boxen van blizzard zijn het echt wel waard!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Cyphax schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 12:29:
[...]

Ik moet Diablo 3 nog een keertje gaan halen, maar ik wil nog weleens uitwijken naar 2e hands. :)
90% van online gaming is op deze manier niet meer door te verkopen, zelfs singleplayer/offline gaat al steeds vaker die kant op (of het is enkel online pass systeem). Zeker door systemen als Steam en Origen is dit enkel erger geworden, de doos is een leuk ding om na activatie nooit meer wat mee te kunnen doen.

(behalve als het een zeldzame versie is, waar het puur om de doos gaat :P).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Doorverkoop is inderdaad niet mogelijk. Wenselijk denk ik ook niet, want stel je hebt World of Warcraft of Starcraft 2 er ook op staan (ik heb bijvoorbeeld Star Craft 2 erbij), dan krijgen ze óók toegang tot andere games... ;)
Gropah schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 12:32:
doorverkoop is inderdaad illegaal...
Is niet waar. Blizzard zal met zijn EULA nooit boven de wet komen te staan en die zegt iets anders. ;) Anders zou de Vraag en Aanbod en Marktplaats e.d. ook illegaal zijn. :)

[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 02-01-2013 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Wel mogelijk, niet toegestaan. En je moet bij dat soort aankopen sowieso altijd oppassen dat de vorige eigenaar niet naar Blizzard mailt en zegt dat hij gehackt is en vervolgens zijn account terugkrijgt, dus áls je al tweedehands koopt, doe het dan van iemand die je kent/vertrouwt. Komt ook nog eens bij dat het niet op je eigen Battle.net account gezet kan worden en je dus verschillende logins moet onderhouden als je ooit andere Blizzardgames wil spelen.
Bah, dan ga ik zeer zeker wachten tot de prijs wat daalt. Het is dan wel een Blizzard-game (heb ik al heel veel lol aan beleefd) maar toch...
D3 is (IMO) z'n geld niet waard. De replay value zit hem in dezelfde content steeds en steeds opnieuw uitspelen op hogere moeilijkheidgraden. Dat werkte voor D2 omdat er geen betere games waren, maar dezelfde formule werkt voor D3 niet omdat we nu beter gewend zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

CptChaos schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 12:37:
Is niet waar. Blizzard zal met zijn EULA nooit boven de wet komen te staan en die zegt iets anders. ;) Anders is de Vraag en Aanbod hier ook illegaal en Marktplaats e.d. ook. :)
Je doet op die uitspraak van hof van de EU? Kanttekening gevalletje :) Ze mogen niet in principe niet verbieden, maar het is technisch niet haalbaar, daar zit het verschil - buiten dat het gaat om games, niet om een persoonsgebonden account. En aangezien ze er nooit enige vorm van uitvoering aan hebben gegeven, of precieze definities hebben gemaakt van wat nu wat is, gaat elk bedrijf gewoon rustig verder met de EULA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
WookiB schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 12:09:
Was al bang voor zulke reacties. Begrijp inderdaad wel dat ik waarschijnlijk geen poot heb om op te staan. Vooral doordat ik inderdaad zo laat ben.

Maar gezien de (naar mijn mening) nette support van Arenanet voor een refund wilde ik toch eens kijken wat hier voor te zeggen viel.

Bedankt voor de reacties, mag wat mij betreft een slotje op.
Waar ik wel heel benieuwd naar ben: je hebt de game "niet veel" gespeeld. Maar hoeveel hebben we het dan over, in uren?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
SinergyX schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 12:51:
[...]

Je doet op die uitspraak van hof van de EU? Kanttekening gevalletje :) Ze mogen niet in principe niet verbieden, maar het is technisch niet haalbaar, daar zit het verschil - buiten dat het gaat om games, niet om een persoonsgebonden account. En aangezien ze er nooit enige vorm van uitvoering aan hebben gegeven, of precieze definities hebben gemaakt van wat nu wat is, gaat elk bedrijf gewoon rustig verder met de EULA.
Technisch prima haalbaar, je kan in de client best een knopje maken die je game van je account afkoppelt, maarja dan kan Blizzard niet 2x de game verkopen als jij hem doorverkoopt, dus ze willen het gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

SinergyX schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 12:51:
Nee, eigenlijk doel ik daar nog niet eens op. ;) Leuk dat men 'rustig verder gaat' met de EULA's, maar als er onwettige dingen in staan kan de EULA gewoon nietig verklaart worden door de rechter. Een EULA is - in essentie - vergelijkbaar met een contract of de algemene voorwaarden ergens van.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 02-01-2013 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Megamind schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 12:54:
Technisch prima haalbaar, je kan in de client best een knopje maken die je game van je account afkoppelt, maarja dan kan Blizzard niet 2x de game verkopen als jij hem doorverkoopt, dus ze willen het gewoon niet.
Technisch was cookies principe ook haalbaar, mensen vonden echter van niet ;)

Gelijk hebben en gelijk halen, bij zulke zaken wens ik een persoon die tegen zo'n bedrijf een zaak begint alle succes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-10 22:04

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

WookiB schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 12:09:
Zo netjes was de support van Arenanet anders niet. Ze hebben iedereen die een Collector's Edition gekocht had ongeveer een middelvinger opgestoken. Die dingen zijn namelijk vrijwel allemaal gepre-ordered maanden voor de release, en dat geld wilden ze niet terug geven. Mijn editie kon wel gerefund worden, de CE van m'n din niet.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Megamind schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 12:54:
[...]

Ze hoeven dat dan ook niet te faciliteren. Er is een verschil tussen iets toestaan en iets faciliteren. :P
CptChaos schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 12:59:
[...]
Nee, eigenlijk doel ik daar nog niet eens op. ;) Leuk dat men 'rustig verder gaat' met de EULA's, maar als er onwettige dingen in staan kan de EULA gewoon nietig verklaart worden door de rechter. Een EULA is - in essentie - vergelijkbaar met een contract of de algemene voorwaarden ergens van.
Een deel van de EULA dat in strijd is met de wet kan nietig verklaard worden, niet het hele ding. ;) Nouja, tenzij het helemaal in strijd is met de wet, maar dat lijkt me sterk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
NMe schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 12:39:
[...]

Wel mogelijk, niet toegestaan. En je moet bij dat soort aankopen sowieso altijd oppassen dat de vorige eigenaar niet naar Blizzard mailt en zegt dat hij gehackt is en vervolgens zijn account terugkrijgt, dus áls je al tweedehands koopt, doe het dan van iemand die je kent/vertrouwt. Komt ook nog eens bij dat het niet op je eigen Battle.net account gezet kan worden en je dus verschillende logins moet onderhouden als je ooit andere Blizzardgames wil spelen.
Begrijpelijk, maar uiteindelijk toch jammer. Hopelijk maken ze dan goed gebruik van de mogelijkheden die het zo biedt. Dat je niet zoals bij D2 je savegames moet kopiëren. :)
D3 is (IMO) z'n geld niet waard. De replay value zit hem in dezelfde content steeds en steeds opnieuw uitspelen op hogere moeilijkheidgraden. Dat werkte voor D2 omdat er geen betere games waren, maar dezelfde formule werkt voor D3 niet omdat we nu beter gewend zijn. :)
Dat werkte inderdaad uitstekend voor D2. :)
Ik weet niet welke games echt beter zijn, Torchlight 2 schijnt heel goed te zijn.
Maar nou gaat het haast richting topic-kaping, :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-10 16:38
NMe schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 13:20:
[...]

Ze hoeven dat dan ook niet te faciliteren. Er is een verschil tussen iets toestaan en iets faciliteren. :P

[...]
Klopt, maar volgens mij was een onderdeel van de uistpraak nu juist dat het doorverkopen van licenties legaal is, en dat de softwareboer geen trucs uit mag halen om dat onmogelijk te maken.
Pagina: 1