Toon posts:

NAT geopend, geen verbinding meer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al tijden problemen met mijn NAT, ik heb een Sweex lw050v2 die via LAN verbonden is met een Sitecom 300n x3 die dan weer verbonden is met het internet. Ik probeerde al tijden m'n NAT te openen, maar dat kon niet met de Sweex. Toen ik laatst met mijn router connecte (de sweex) kwam ik op het inlogscherm van de Sitecom (waar ik al weinig van snapte maar dat terzijde). Op de Sitecom kon ik de NAT wel open zetten, dus ik dacht mooi is dat geregeld.

Vervolgens maakt mijn Sweex nu geen verbinding meer met het internet, ook niet meer via LAN. Als ik dan verbind met sitecom (al heb ik het nog niet met LAN geprobeerd), krijg ik wel internet maar kan ik niet op het inlogscherm komen, om mijn NAT weer dicht te maken (wat in principe het probleem zou op moeten lossen?).

Heeft iemand een flauw benul wat er aan de hand is? Ik heb wel basiskennis maar dit gaat een beetje boven mijn kennis.
Bij voorbaat dank.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

NAT openen heet normaal een port mappen

Je hebt nu 2 routers achter elkaar. (De LAN uit de sitecom gaat dan in de WAN van de sweex). dus voor apparaten achter de sweex moet je dan forwarden in beide routers.

Andere optie is dat je van de sweex een acces point maakt.
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Ik hoop dat je met met de linkjes wat achtergrond hebt om door te zoeken.
Je verhaal van via LAN verbinden kan ik niet helemaal volgen. Als het na nog wat proberen niet lukt, wellicht kun je dan wat tekeningentjes plaatsen wat de bedoeling is?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor de snelle reactie, zal meteen even vandaag alles proberen, als het niet lukt zal ik morgen uitgebreider specificeren hoe alles er precies uitziet.

Om precies te zijn moet ik dus als ik mijn NAT open op de sitecom open zetten en vervolgens de ports van alle aangesloten apparaten via de sweex forwarden? Of lees ik het verkeerd

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-11 18:15

NeHoX

Gamer + PV

je kan ook op de SItecom een DMZ host aanmaken naar het IP van de Sweex. De Sitecom zal dan als een soort doorgeefluik fungeren. Je gebruik dan enkel de Sweex om de portforwarding te regelen.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Geef op zijn minst even een overzicht van je netwerk met ip-adressen en segmenten.
Welk apparaat fungeert als DHCP server of staan er meer dan één aan ?