aansluiten dj controller

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 495047

Topicstarter
Ik heb een bcd2000 dj controller, nou wil ik deze aansluiten op mijn simpele logitech speakers (met subwoofer) die een 3,5 mm aansluiting hebben, welke kabels heb ik nodig en wat moet ik instellen op virtual dj?
Ik dacht aan zoiets: http://www.allekabels.nl/product_images/CABLE-470.JPG , dat ik deze achterin mijn master output doe en mijn 3,5 aansluiting van mijn speakers in de andere kant van de kabel.

PS: mijn bcd2000 heeft een ingebouwde geluidskaart.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:36
Dat is helemaal juist. De masteroutput heeft inderdaad 2x rca uitgang. Ook te zien op dit plaatje: http://bavasmusic.com.au/store/images/BCD2000_back.jpg .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zou je dan misschien ook de instellingen weten die ik op virtual dj moet verrichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:36
Je gebruikt een 3,5" jack naar 2x rca van je pc naar het dj paneel. En van het paneel naar de boxen gebruik je de kabel die je zelf al aandroeg. Om het geluid op het dj paneel te krijgen kies je de geluidskaart als uitgang waar je de stekker in doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mijn pc is gewoon met usb verbonden aan mijn dj paneel dat is toch hetzelfde of moet ik daarvoor ook nog echt een kabel ofzo voor hebben? want als ik dat moet doen waar moet die kabel dan van pc naar dj paneel dan achterin het dj paneel in, want ik neem aan dat die kabel die ik zelf aandroeg in de master output moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
USB is genoeg. Zit er verder geen handleiding bij of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jawel maar daar werken ze met versterker en grotere speakers zegmaar en ik het gewoon standaard speakers met een subwoofer en 3,5 mm aansluiting, ik moet die 3,5 mm female naar 2x rca alleen fv zoeken, als et niet lukt laat ik het wel weer weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mijn opstelling is nu: usb van laptop naar bcd2000, van bcd2000 via de master output met mijn speakers verbonden alleen mijn instellingen in virtual dj moet ik nog doen, en ik zou echt niet weten wat ik daar in moet stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Dat is hetzelfde als dat je versterker en grote speakers gebruikt, dus je kan gewoon de handleiding volgen wat dat betreft.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
als ik bij virtual dj de asio sound card van de bcd2000 gebruik en ik druk op play kan hij het liedje niet afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:46

SuBBaSS

-has Ryzen

Dan moet je bij de (advanced) settings van VDJ de output anders instellen aangezien je nu én usb én de analoge outputs gebruikt.
Hierbij ligt het er even aan welke versie van VDJ je hebt, want ik geloof dat de LE versie die advanced config niet heeft ("pesterijtje")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik word er helemaal gek van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:35
SuBBaSS schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:17:
Dan moet je bij de (advanced) settings van VDJ de output anders instellen aangezien je nu én usb én de analoge outputs gebruikt.
Ik lees dat nergens eerlijk gezegd.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Anoniem: 495047 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 13:53:
mijn opstelling is nu: usb van laptop naar bcd2000, van bcd2000 via de master output met mijn speakers verbonden ...
Kan het niet anders interpreteren eigenlijk....

[ Voor 16% gewijzigd door SuBBaSS op 03-01-2013 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Er staat Laptop --USB-->BCD2k--analoog-->Speakers
Maar het maakt voor virtual dj niets uit hoe hij z'n speakers aan de bcd2000 hangt toch? Spelen is spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MrAngry schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:26:
Er staat Laptop --USB-->BCD2k--analoog-->Speakers
Maar het maakt voor virtual dj niets uit hoe hij z'n speakers aan de bcd2000 hangt toch? Spelen is spelen.
Ja maar het gaat erom dat ik kan voorluisteren in mijn koptelefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Anoniem: 495047 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:28:
[...]

Ja maar het gaat erom dat ik kan voorluisteren in mijn koptelefoon
Je stelt in de software gewoon in over welke outputs hij moet uitputten. Zoveel valt er ook niet in te stellen in virtual DJ volgens mij :S Loop gewoon eens door de instellingen heen van het programma./

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05 13:18

Twan V

...en er stralend uitzien

Had je dit pdf-je al gevonden? http://www.virtualdj.com/...nfiguratie_Gids_Dutch.pdf
Daarin staat het precies uitgelegd, in het Nederlands.

Door de PFL-knop in VDJ aan te klikken, kies je ervoor om die speler voor te luisteren.

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Dat maakt zeker wel uit, want in principe wil hij nou 2 geluidskaarten gebruiken; via usb die van de laptop en via de analoge outputs die van de BCD. Dan moet je in VDJ wel de juiste route aan kunnen geven.
Dan ligt het eraan welke versie hij gebruikt want in VDJ LE kan dat dus niet, dat moet via "advanced config".

Als hij het simpel houdt probeert ie het eerst alleen via USB en de speakers aan de laptop en stelt bij de "simple configuration" als output zijn laptop soundcard in.

TS: kun je vertellen welke versie van VDJ je hebt??

[ Voor 5% gewijzigd door SuBBaSS op 03-01-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
SuBBaSS schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:37:
Dat maakt zeker wel uit, want in principe wil hij nou 2 geluidskaarten gebruiken; via usb die van de laptop en via de analoge outputs die van de BCD.
Maar dat lees ik dus nergens. Je sluit die bcd2000 aan via usb, maar dat heeft niets met de geluidskaart van de laptop te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Het wordt me niet duidelijk wat en hoe hij het nu ingesteld heeft dus ik neem aan (oeps) dat hij er wel gebruik van maakt. In jouw "theorie" moet het simpel zijn, dan hoeft ie alleen in de simple config aan te geven dat ie de master output van de BCD gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05 13:18

Twan V

...en er stralend uitzien

Dat zit inderdaad bij de geavanceerde instellingen (bovenstaand pdfje pagina 14).
Daar kun je precies aangeven welke speler (of monitor) naar welke geluidskaart gaat.

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Pagina: 1