Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 15:05
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8216/8336522227_c81cdc6dbc_z.jpg

Links in LR preview en rechts een gexporteerde JPG op 100% quality en sRGB. Hoe komt het dat de zwart waardes zo ongelijk zijn tussen de preview in Lightroom en de gexporteerde JPG?

[ Voor 8% gewijzigd door Furfoot op 02-01-2013 10:26 ]

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:31

Polariteit

Fietsende fotografeur

Bedoel je met LR-preview als je in zeg maar de Bibliotheek zit in Lightroom? Daar heb ik het ook namelijk. Ik heb het idee dat niet alle instellingen daar getoond worden. Als ik de foto in LR-Ontwikkel open, zijn ze bij mij wel het zelfde als in de uitgevoerde JPG (eventuele naverscherping niet meegeteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 15:05
marceltuit schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 11:24:
Bedoel je met LR-preview als je in zeg maar de Bibliotheek zit in Lightroom? Daar heb ik het ook namelijk. Ik heb het idee dat niet alle instellingen daar getoond worden. Als ik de foto in LR-Ontwikkel open, zijn ze bij mij wel het zelfde als in de uitgevoerde JPG (eventuele naverscherping niet meegeteld).
Tussen LR Preview en Develop zie ik geen verschil nee. Ik werk met LR 4.1 trouwens. Ik weet dat er met oudere versies niet alle wijzigingen gepreviewd konden worden, maar dat is hier dus niet het geval.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-07 14:24

Rannasha

Does not compute.

Met welk programma bekijk je de JPEGs achteraf? Als het een programma is dat niet netjes met kleurprofielen omgaat, dan kan het er inderdaad iets anders uitzien. Als ik m'n export-JPEGs met de standaard Windows Photo Viewer bekijk dan zijn mijn zwarte gebieden ook duidelijk donkerder dan in de LR preview. Daarentegen zie ik geen verschillen tussen de LR preview en de JPEG in Photoshop.

|| Vierkant voor Wiskunde ||