Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Jimster21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-11 14:30
De situatie schetsen : ik heb 700 euro te spenderen op mobiele telefonie (is als bedanking voor wat geleverd werk)

Momenteel heb ik een Desire HD waar ik eigenlijk nog best wel tevreden mee ben. Alleen spijtig dat er geen updates meer komen voor Android en van jailbreaken heb ik niet veel kaas gegeten.
Daarnaast heb ik een iPad2 (via het werk) en was mijn vorige telefoon een iPhone van de eerste generatie (2G)

Nu weet ik even niet meer. Met dit budget kan ik me natuurlijk een nieuwe iPhone 5 kopen. Maar ik weet niet of ik daar zo blij mee ga zijn. Ik heb meer en meer de indruk dat iOS wat achterloopt op de rest. Al blijft de hardware wel top (ook al hoor ik meer en meer over snelle krasjes/beschadigingen bij de huidige iPhone) en wat ook wel leuk meegenomen is, is de re-sell value. Als ik die na een jaar zou verkopen, dan krijg ik er nog een mooie cent voor...

Over android ben ik eigenlijk best wel tevreden. Ik heb heel veel google diensten (mail, calendar, contacts, ...) en dat synct allemaal wel lekker. Ook widgets vind ik een pluspunt.
Maar welk toestel dan ? De Galaxy SIII lijkt me te groot...(collega heeft hem hier en ik vind hem echt wel reuzegroot, ik vind mij Desire HD al wel groot genoeg) Geen HTC meer voor me, als ik zie hoe zij omgaan met de Android updates dan vallen ze af, sorry maar dat is geen manier om met klanten om te gaan.
Maar wat dan wel ? Kleinere toestellen hebben namelijk vaak het gevolg dat het scherm een lagere resolutie hebben, processor is minder krachtig, ....en dat is dan ook wel spijtig.

Windows dan maar ? Ik lees wel veel goeds, maar anderzijds heb ik geen hands-on ervaring. Hoe is de Google integratie, wat met het ontbreken van apps die ik wel es gebruik (bijv Foursquare, Instagram is er nog niet, (Ik ben een .net ontwikkelaar, en mss lijkt me ook wel leuk om zelf een paar dingetjes te gaan ontwikkelen.)
En welk toestel dan ? HTC valt voor mij echt wel uit de boot. Maar Nokia lijkt me nu ook niet het meest interessante merk. Mijn vriendin heeft een C71 en die valt meer uit en loopt vast dan dat die echt werkt.
Is zelfs al een paar keer bij de reparatiedienst geweest. Andere collega's bij haar (met hetzelfde toestel) zijn er ook niet tevreden mee...En als ik dan nu lees over de problemen met hun selling point - camera

Ik geraak er dus echt niet uit. Ga ik voor de gevestigde iPhone waarde (met zijn iOS irritaties), neem ik toch een oversized Android toestel, of waag ik de gok met Windows Phone en Nokia...

Jullie mogen me overtuigen om voor een of andere optie te kiezen...

Mss moet ik maar gewoon voor 2 lower budget android phones (genre Galaxy III mini) gaan en mijn vriendin ook een nieuwe cadeau doen...

iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Persoonlijk zou ik nooit te weinig geld uitgeven aan een phone dan je gewend bent, want je stapt echt omlaag. HTC wordt hem niet voor jou (ik weet niet welk specifiek voorval jij op wijst in je post?), Die aankomende nexus toestellen misschien wat voor je?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-11 20:02

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik zou de Galaxy S3 mini niet snel een lower budget telefoon noemen. Zeer goede specs en niet zo achterlijk groot. Natuurlijk is met het kleinere scherm de resolutie ook wat lager. Dat is waar. Misschien is de nieuwe Xperialijn iets voor je? Zelf ben ik zeer gecharmeerd van de Nexus 4 en denk ik er aan die te importeren.

Qua synchronisatie met Google, ik ga er vanuit dat je daarmee je gmail en contacts + calendar bedoelt?, die is door support van Caldav etc prima met elk platform. Daar hoef je de keuze dus niet echt op te baseren.

Als je nu nog tevreden bent met de Desire HD ga je zeker al snel een mooie stap omhoog.

[ Voor 6% gewijzigd door Hann1BaL op 02-01-2013 10:08 ]

• Jimster21
Hann1BaL schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 10:08:
Ik zou de Galaxy S3 mini niet snel een lower budget telefoon noemen.
Kom ik dan ook niet uit op mijn huidige phone kwa specs ? Processor is ook dual, ...
Dan vraag ik me wel af waarom de upgrade doen ? Al is een nieuw toestel altijd wel leuk natuurlijk.
LiquidT_NL schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 10:02:
HTC wordt hem niet voor jou (ik weet niet welk specifiek voorval jij op wijst in je post?)
Het stopzetten van de support op de Desire HD na anderhalf jaar vond ik niet netjes. Het toestel kan gerust nog een upgrade krijgen naar een nieuwere android versie (draait nu 2.3.5 Gingerbread) Ook de site htcsense.com heeft gewoon nooit gewerkt. Terwijl het wel een selling point was
Vandaar geen HTC, ik heb schrik dat ik na anderhalf jaar weer zonder support kom te zitten...

Van de nieuwe Xperia's weet ik niks. Mijn vorige ervaring met Sony GSM's waren wel goed (CMD-Z1 en CMD-Z5) maar die waren nog voor het hele smartphone gebeuren. Blijkbaar komen ze binnenkort ook met een nieuwe lijn zie ik.

De reden waarom ik niet voor een Nexus kan gaan, is dat het toestel hier in de winkel moet aangekocht kunnen worden. Geen webshops / imports dus...

• Jimster21
Wel ik heb Windows Phones ook al geschrapt omwille van de problemen met de Google account synchronisaties (zie nieuws)

Bleef er dus Android en iPhone over. En uiteindelijk heb ik dan voor de iPhone gekozen. Hopelijk krijg ik er geen spijt van en anderzijds denk ik wel dat hij snel doorverkocht kan worden...Das het voordeel van de iPhone, die blijft ook tweedehands goed in de markt liggen.

Toch bedankt om jullie visie te geven

Verwijderd

Ik ben een enorme Android fan vanaf het eerste uur. Alles van Google geïntegreerd in 1 device. Google wordt steeds intelligenter en in staat om je te helpen en adviseren. Vinden in plaats van zoeken! Voor diegene die twijfelt over Windows Phone heb ik blog item geschreven met vergelijk. Ik heb tevens wat video's gemaakt van reviews. Doe er je voordeel mee Ik heb een blog item geschreven en WP7 met Android vergeleken, doe er je voordeel mee: Spam, dus weg.

[ Voor 7% gewijzigd door janvanduschoten op 05-01-2013 08:30 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 17:44:
Ik ben een enorme Android fan vanaf het eerste uur. Alles van Google geïntegreerd in 1 device. Google wordt steeds intelligenter en in staat om je te helpen en adviseren. Vinden in plaats van zoeken! Voor diegene die twijfelt over Windows Phone heb ik blog item geschreven met vergelijk. Ik heb tevens wat video's gemaakt van reviews. Doe er je voordeel mee Ik heb een blog item geschreven en WP7 met Android vergeleken, doe er je voordeel mee: Spam, dus weg.
Microsoft integreert ook alles in één device. Xbox, Skydrive, Skype, Messenger, Facebook, LinkedIN, Twitter, agenda, contacten, werkt perfect. Dat zeg ik uit hands-on ervaring. (Niets ten nadelen van Google hiermee hoor!!)

Ik gebruik mijn toestel nu bijna een jaar en oprecht naar volle tevredenheid. Enig nadeel: het aantal apps blijft gewoon nog achter.

Wat betreft Google synch met je live-account/MS-account: Ik ben bekend met het nieuwsbericht maar volgens mij blijft het nog steeds mogelijk om online je contacten te importeren met WLM. Alleen directe synch met je telefoon is dan niet mogelijk. Evenwel heb je dan een Microsoft-account nodig waarin je je contacten dubbelt.

Waarom je Windows Phone 7 vergelijkt is mij trouwens onduidelijk. 7.5 is de courante versie van 7 en WP 8 is de toekomst.

(^^ = geen bash, oprecht vriendelijk bedoeld bericht)

[ Voor 21% gewijzigd door janvanduschoten op 05-01-2013 08:30 ]

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Jimster21 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 08:47:
Wel ik heb Windows Phones ook al geschrapt omwille van de problemen met de Google account synchronisaties (zie nieuws)

Bleef er dus Android en iPhone over. En uiteindelijk heb ik dan voor de iPhone gekozen. Hopelijk krijg ik er geen spijt van en anderzijds denk ik wel dat hij snel doorverkocht kan worden...Das het voordeel van de iPhone, die blijft ook tweedehands goed in de markt liggen.

Toch bedankt om jullie visie te geven
Veel plezier mee en geniet ervan! :)
Pagina: 1