Huidige computer compacter maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-07 12:49
Ik heb hier nog een best redelijk bij de tijd computer hier staan met een 2500K sandy bridge processor en de hele meuk wat daar nog erbij komt..Alles zit momenteel in een coolermaster storm trooper behuizing..

Kwa uiterlijk een zeer nette en vrij stille computer behuizing... Alleen achteraf vraag ik bij me zelf af waarom moet het allemaal zo groot zijn, en het gewicht is ook niet bepaald `licht` te noemen.

Veel insteekkaarten prik ik ook niet meer op het ATX moederbord.. Dus ik vind persoonlijk dat het allemaal wel wat compacter mag..

Ik heb zelf al ITX overwogen, alleen ik wil liever wel de mogelijkheid houden om crossfire of sli te gebruiken en daarnaast gebruik van een losse geluidskaart zou kunnen maken..

Ik draai momenteel crossfire met 2x 6950 2GB die op 6970 niveau presteren.. Ik ben erg blij dat ik dankzij die kaarten nog alles vlot kan draaien.. Daarom ben ik ook van het idee afgestapt om me high-end game pc nog van 1 kaart te voorzien, omdat de levenduur van een losse kaart bepaald niet lang is..

Over onboard geluid ben ik ook niet te spreken, ik weet dat er wel moederborden zijn met een x-fi achtige oplossing erop.. Maar mocht ooit je moederbord moeten vervangen, zie dan maar weer een oplossing te zoeken voor goed geluid.. Ik heb ook al gekeken naar USB oplossing. Maar dat is in de regel gewoon minder features dan als je een goede losse kaart in je computer plaats..

Helaas laat ITX mij beide opties niet toe, daar was ik zelf ook al achter..

Dus micro ATX is dan de enigste oplossing. En dan moet je nog maar een zeer wreede kast proberen te zoeken.. Achteraf ik weet het gewoon niet..

Ik heb zelf een fractal define mini gevonden.. Na mijn weten momenteel het compactste wat ik gevonden had. Alleen ik vind die kast niet zo mooi..

Ik weet dat micro ATX kasten maar 4 pci slots hebben.. Ik zoek eigenlijk een kast zoals de fractal define mini met 4 pci slots en 1 optional vertical slot ernaast waar ik een losse geluidskaart in zou kunnen hangen en d.m.v een pci-express extender aan het moederbord kunnen hangen zodat ik dan toch gebruik van de losse geluidskaart kan maken en dan de pci slots gebruik laten maken van 2 slots videokaarten..

Ik ben overigens ook nog de coolermaster HAF XB tegen gekomen... Vind het wel momenteel de kast die wel op me lijstje zou kunnen passen.. Alleen ATX formaat maakt het alleen wat erg lomp groot.

Ik ben zelf echter op zoek naar een erg blitse micro ATX behuizing met de dingen die ik al aangaf..

Ik vind die bitfenix prodigy ook wel een erg leuke behuizing, alleen is dat ITX. Weet iemand misschien of dat deze ook in micro ATX te verkrijgen zou zijn..

Zijn er nog nieuwe micro ATX kasten die nog aangekondigd gaan worden waar ik misschien nog een oogje in het zeil moet gaan houden..

Overigens gaat deze oude hardware naar een andere kast..

De nieuwe pc wil ik overigens in micro ATX gaan opbouwen..

Alle hulp word erg gewaardeerd!

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Punt is dat een kast waar alles net in past met SLI waarschijnlijk te krap gaat worden qua warmte. Ik krijg de vraag ook wel eens van vrienden, en denk er in ieder geval over na. Zoals hierboven: het kost je geld en werkt, maar levert je netto niets meer op dan een kast die weinig ruimte in neemt. Als die kast vervolgens op een plek staat waar anders toch niets met de extra ruimte wordt gedaan, tja, heeft het dan zin?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Anoniem: 195780 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 06:54:
Als het je alleen te doen is de hele inhoud naar een meer bescheiden behuizing te zetten, dan zou ik toch nog even achter een oor krabben. 8)
Het levert je nml niets op, het kost je zelfs geld, extra werk en mogelijk koelingsproblemen.
Het beste advies dat ik je kan geven is dit lekker zo te houden, zo onnoemelijk groot is je Coolermaster nu ook weer niet.

Check de juiste spelling eens mbt enigSte vs enige. ;)
Het doet nml zo zeer aan het oog. O-)
Ja het eerste. Tuurlijk leverd het wat op.. Heb gister avond maar als een idioot lopen zoeken.
Op tweakers.net zal ik toch wel geen spannend antwoord mogen verwachten van de `mede tweakers` (in hoe verre het tweakers mogen heten.. Maargoed ik dacht laat ik het maar erop wagen.. Nee heb je toch altijd en ja kan je krijgen. Maar dat het dan niks opleverd, geloof ik helemaal niks van.
Ik denk dat het degelijk wel wat opleverd..

1. Kost geld (wat kost niet geld) overigens ben ik niet van plan om me videokaarten te vervangen en ik wacht dan zo ie zo op haswell.. De videokaarten zijn de meeste kosten..

2. Koeling. Ligt er toch maar net aan wat voor behuizing je neemt.. Er kan degelijk een goede koeling in een micro atx kast gemaakt worden.. Alleen zijn er niet veel slimme fabrikanten die dat begrijpen.. Of deze markt niet aanboren omdat ze denken dat het niet echt populair zal worden, en de kosten daardoor hoger liggen dan dat erop verdient word.

3. Gewicht.. Net als punt 2 Ik denk dat het toch aan de keuze ligt welke behuizing je neemt..
De ene is van ijzer en de ander van aluminium.. Er valt zeker op gewicht te besparen.
Mijn huidige kast met inhoud zit geloof ik makkelijk op 18- 20kg zo lood zwaar dat die momenteel is.

Betreft de spelling, kom op zeg zat dat met een slaapige kop om 4 uur snachts te tikken..Denk dat je dan zelf ook niet meer helemaal 100% bent op dat tijdstip, en zeker niet een dag na oud en nieuw!.

Maargoed heb zelf toch nog uit eigen beweging nog een kast gevonden.. Welke dat is ga ik hier niet aan de hoge toren hangen. ;w
LiquidT_NL schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 09:46:
Punt is dat een kast waar alles net in past met SLI waarschijnlijk te krap gaat worden qua warmte. Ik krijg de vraag ook wel eens van vrienden, en denk er in ieder geval over na. Zoals hierboven: het kost je geld en werkt, maar levert je netto niets meer op dan een kast die weinig ruimte in neemt. Als die kast vervolgens op een plek staat waar anders toch niets met de extra ruimte wordt gedaan, tja, heeft het dan zin?
Denk dat het kwa warmte wel mee valt, zolang de behuizing een doordacht ventilatie systeem heeft hoeft een krappe ruimte niet perse slechter te zijn.. En daarnaast hoe krap is een behuizing.. Er zijn kasten waar nog een aardige ruimte in zit ondanks ze redelijk veel kleiner zijn.

Dat het geld kost zie boven wat ik geschreven hebt.. Overigens komt er alleen een moederbord mATX en een processor en een 2 ssds erin.. Voeding heb ik al een goede.. En de rest schuif ik door naar een andere kast voor oudere computer games. En spullen word pas aangeschaft als haswell ter toneele komt.

Nou er zijn kastjes te vinden in de vorm van mATX die ook ITX ondersteunen en nog netjes op je bureau kan plaatsen..

En misschien kom ik over dat ik alles al weet..Ja ik weet erg veel van computers(ik ben niet van de latere generatie.. Heb XT, 286 ect allemaal meegemaakt.. Maar aangezien de fabrikanten niet erg happerig zijn op mATX werd het zoeken naar een nette kast gewoon erg lastig.. Ik heb verder geen nieuws berichten gevolgd of er nog leuke mATX behuizing van een of andere beurs nog beschikbaar gaan komen..

[ Voor 29% gewijzigd door Robin4 op 02-01-2013 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:56
Een mATX moederbord heeft vaak 4 PCIe sloten (of PCI sloten). Als jij crossfire/sli wil draaien dan heb je dus eigenlijk al geen ruimte meer voor een geluidskaart, omdat een videokaart vaak 2 slots in gebruik neemt. Houd dat goed in je achterhoofd.

Echter heb ik alles in een Fractal Design Arc Mini gezet, omdat deze kast voor mij persoonlijk het maximale is qua grootte van een ideale kast. Wat betreft koeling kan een kleine kast juist beter werken dan een grote kast, omdat je met een minimale hoeveelheid fans toch een aardige airflow kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Hoi,

Ja daar heb ik al over na gedacht.. Ik weet dat de meeste kaarten een dubbelslot kaarten zijn.
MAAR, daar komt hij.. Het pci-e 1x slot mag dan wel afgedekt worden door de videokaart. Maar dan wilt het niet zeggen dat het slot niet te gebruiken is.. Fysiek past er idd geen kaart meer in..

Maar met een pci-express extender.

Afbeeldingslocatie: http://img.alibaba.com/wsphoto/v0/492872308/PCI-E-Express-1X-Riser-Card-Extender-Extension-Cable-OT825.jpg

Kan je het slot dus alsnog gebruiken.. Alleen zal je geluidskaart ergens aan de achterwand van de behuizing moeten monteren in de buurt van de pci sloten.. Het handige is als je kast al een optioneel vertikaal pci slot heeft.. Kan je daar de geluidskaart in plaatsen en verbinden met de extender.. Een geluidskaart die werkt..

Ik heb zelf de fractal ...... mini in overweging genomen.. De binnenkant is ok.. Maar vind hem gewoon totaal niet mooi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Robin4 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 13:33:
Denk dat het kwa warmte wel mee valt, zolang de behuizing een doordacht ventilatie systeem heeft hoeft een krappe ruimte niet perse slechter te zijn.. En daarnaast hoe krap is een behuizing.. Er zijn kasten waar nog een aardige ruimte in zit ondanks ze redelijk veel kleiner zijn.
Precies, maar dat is dus meer herrie, (nog) meer kosten, en met SLI gaat dat toch echt krap worden. Kijk, als jij echt die ruimten nodig hebt en het niet erg vindt om daar geld aan te besteden en meer herrie te hebben, dan moet je dat doen. Maar snap wel de afweging: ik heb ook wel eens klachten dat mensen een andere kast willen, maar absoluut niets met de extra ruimte doen.

Nogmaals, het is allemaal een afweging tussen kosten, ruimte, geluid, gewicht en nog wat aspecten.
En misschien kom ik over dat ik alles al weet..Ja ik weet erg veel van computers(ik ben niet van de latere generatie.. Heb XT, 286 ect allemaal meegemaakt.. Maar aangezien de fabrikanten niet erg happerig zijn op mATX werd het zoeken naar een nette kast gewoon erg lastig.. Ik heb verder geen nieuws berichten gevolgd of er nog leuke mATX behuizing van een of andere beurs nog beschikbaar gaan komen..
Er moet vast wel een en ander aan mATX te vinden zijn toch?

Die PCI-express extender, tja dat zijn wederom van die extra puntjes die er dan bij komen. Even een bevestiging maken voor je chip, extra kabel en al niet zo veel ruimte.

Ik wil je ook absoluut niet vertellen het NIET te doen, ik wil je enkel wijzen op de complicaties en afwegingen zodat je een volledig geïnformeerde beslissing kan nemen ;) Ben je er inmiddels uit, heb je al wat op het oog?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ontopic:
Dat het geld kost zie boven wat ik geschreven hebt.. Overigens komt er alleen een moederbord mATX en een processor en een 2 ssds erin.. Voeding heb ik al een goede.. En de rest schuif ik door naar een andere kast voor oudere computer games. En spullen word pas aangeschaft als haswell ter toneele komt.
Zolang je het zo doet, dan kan je dit zelf nog in de kleinste behuizing steken die je wilt bij wijze van spreken ;)
Qua warmte zal het geen probleem zijn dan. Zolang er geen CF inkomt met overklok etc..

Offtopic:
Sorry, maar ik kan dit echt niet laten.
De enigste keren dat je hier iets post is wanneer de persoon in kwestie enigste typte ipv enige..
Je geeft dan eerst best wel goed advies en dan kan je lekker weer enigste corrigeren.
Anoniem: 195780 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 06:54:
Check de juiste spelling eens mbt enigSte vs enige. ;)
Het doet nml zo zeer aan het oog. O-)
ENIGSTE

-> Dialect & woorden die in Vlaanderen gewoon gebruikt worden. (en zelf in Nederland..)
(http://www.vlaamswoordenboek.be/definities/toon/11303 is er zelf een reactie van een Nederlander:
Komt ook in informeel taalgebruik in Olland wel veur. Toch in Amsterdam; ik ken genoeg mensen die daar enigste (eejnuchste) zeggen.)
Dus als er hier iemand een probleem heeft, dan ben jij het wel ;)

[ Voor 15% gewijzigd door SmokingCrop op 02-01-2013 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-07 23:22
Offtopic maar wel reactie op voorgaande:

Enigste is geen goed Nederlands. 'Het leverd me iets op' is ook geen goed Nederlands.
Overigens een beetje vreemd om een topic te starten, iedereen geeft antwoord en denkt mee, vervolgens de mensen die proberen te helpen af te zeiken en dan ook nog eens niet zeggen welke kast je gevonden hebt....
Ga lekker naar hardware.nl dan :-)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Boefmans schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 17:31:
Offtopic maar wel reactie op voorgaande:

Enigste is geen goed Nederlands. 'Het leverd me iets op' is ook geen goed Nederlands.
Overigens een beetje vreemd om een topic te starten, iedereen geeft antwoord en denkt mee, vervolgens de mensen die proberen te helpen af te zeiken en dan ook nog eens niet zeggen welke kast je gevonden hebt....
Ga lekker naar hardware.nl dan :-)
Als er iemand zo'n dt - fout maakt dan zou ik het ook gewoon negeren hier op het forum van tweakers.
Het is hier geen sollicatiebrief of i.d. dat je schrijft.

Voor mij en vele anderen is 'enigste' een woord op zich geworden zoals ambetant (kennen niet alle Nederlanders), kiezig (ken je als nederlander wss niet eens) etc.
en niet de hoogste trap van blablabla.

[ Voor 13% gewijzigd door SmokingCrop op 02-01-2013 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
LiquidT_NL schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 14:37:
[...]

Precies, maar dat is dus meer herrie, (nog) meer kosten, en met SLI gaat dat toch echt krap worden. Kijk, als jij echt die ruimten nodig hebt en het niet erg vindt om daar geld aan te besteden en meer herrie te hebben, dan moet je dat doen. Maar snap wel de afweging: ik heb ook wel eens klachten dat mensen een andere kast willen, maar absoluut niets met de extra ruimte doen.

Nogmaals, het is allemaal een afweging tussen kosten, ruimte, geluid, gewicht en nog wat aspecten.

[...]

Er moet vast wel een en ander aan mATX te vinden zijn toch?

Die PCI-express extender, tja dat zijn wederom van die extra puntjes die er dan bij komen. Even een bevestiging maken voor je chip, extra kabel en al niet zo veel ruimte.

Ik wil je ook absoluut niet vertellen het NIET te doen, ik wil je enkel wijzen op de complicaties en afwegingen zodat je een volledig geïnformeerde beslissing kan nemen ;) Ben je er inmiddels uit, heb je al wat op het oog?
Ja ik heb al wat op het oog, zoals ik ik een paar post al terug zei.

Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-07 14:52

Bolletje

Moderator Harde Waren
Mannen, dit is niet de juiste plek om een discussie te voeren over de spelling van anderen.

@ Robin4
Waarom niet zeggen welke behuizing je gevonden hebt? Daar zijn anderen ook bij gebaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Robin4 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 02:08:
[...]

Ja ik heb al wat op het oog, zoals ik ik een paar post al terug zei.
Ik kan enkel zien
Maargoed heb zelf toch nog uit eigen beweging nog een kast gevonden.. Welke dat is ga ik hier niet aan de hoge toren hangen.
Dus misschien zou het leuk zijn te laten weten welke het is? Al is het maar voor de mensen die hebben geprobeerd mee te denken met je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 195780 op 04-01-2013 05:19 ]

Pagina: 1