Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 418304

Topicstarter
Hallo, ik ben opzoek naar een nieuwe headset of hoofdtelefoon en na een dag op het internet te zoeken weet ik nu al helemaal niet meer wat ik moet aanschaffen.

Ik speel voornamelijk FPS shooters op de PC ( BF3/Counter-strike/ Arma 2/DayZ) en ik ben opzoek naar de beste oplossing voor audio.

Nu dacht ik dat een 7.1/5.1 dolby headset de beste oplossing zou zijn omdat ik op het moment een onboard soundcard heb, maar na wat research op het forum ben ik daar niet meer zo zeker van. Ik zag namelijk dat veel mensen een stereo headset/hoofd telefoon aanbevolen met een dolby soundcard.

Wat ik nodig heb:

Een headset of headphone die mij precies laat horen waar een tegenstander zich bevind, met goede sound quality en een mooie maar niet overdreven bass. Games zoals Battlefield 3 hebben prachtig geluid en dus zou ik daar graag wat van willen horen ;)

Gaming Headsets/headphones:

Dolby
Tritton AX 720+ ( 7.1 virtual )
Tritton AX Pro+ ( 5.1 true )
Razer Tiamat ( 7.1 true )

Stereo
Sennheiser PC360 G4m3r
Sennheiser PC350
???
Sennheiser HD series.

losse Mic
Zalman ZM-MIC 1
???

Mijn vraag is: welke headsets/hoofd telefoon zouden jullie aanraden uit deze lijst? ( suggesties zijn ook welkom ) Werken die "dolby gaming headsets" goed ? of kan ik beter een goede stereo headset of hoofdtelefoon kopen met een losse mic en een dolby soundcard?

Werkt dolby uberhaubt op een stereo headset zoals de PC360 ?
zo ja welke soundcard zou ik dan moeten aanschaffen?
(heb op het moment een 7.1 CH HD Audio with Content Protection (Realtek ALC892 Audio Codec) onboard op mn motherboard.)

Nu ben ik geen audiophile maar aangezien gaming headsets en goede hoofdtelefoons toch al prijzig zijn wil ik graag het beste voor het geld dat ik kan besteden. hopelijk kunnen jullie mij daarbij helpen.

Mijn budget: 150 - 250 euro. meer kan wel maar het moet niet te gek worden ;)

Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 418304 op 02-01-2013 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Goeie vraag! Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen omtrent surround headset in vergelijking met gewone stereo headsets :)

[ Voor 60% gewijzigd door ocf81 op 12-01-2013 16:49 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-06 16:42
Mijn ervaring met COD4 is dat een stereo HS veel beter de positie van de geluidmakende tegenstander weergeeft.
Met surround is dat geluidsbeeld totaal vervaagd.
eSports/pro gamers gebruiken daarvoor uitsluitend stereo.

Zelf heb ik diversen Plantronics gehad, Sennheiser PC350 en Beyerdynamic MMX300 manufaktur welke ver boven de kwaliteit van welke andere HS dan ook uit komt, daar is de prijs ook naar, maar dan heb je ook een degelijk Duits product gemaakt van aluminium/carbon en keuze uit echt leer welke echt jaren mee kan.
Ik ken gamers die al 4 headsets hebben gehad in de tijd dat ik de Beyerdynamic heb, overigens is de mic ook erg goed op TS klink ik veruit het luidst en zuiverst zonder gekraak gerommel brom etc het valt meteen op bij andere heb ik gemerkt.

[ Voor 11% gewijzigd door OCTiMod op 12-01-2013 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368035

Sennheiser hd598

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grippa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 10:59
Opvolger van de 360 met dolby kaartje erbij - http://www.amazon.co.uk/S...ing-Headset/dp/B008O515CK

Ben zelf ook op zoek, heb al 6-7 jaar een sennheiser pc 160 - deed het altijd erg goed op cod4 maar op cs is de positionele audio weergaven echt om te huilen 8)7

[ Voor 39% gewijzigd door grippa op 22-01-2013 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIRII
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-04 14:26
ik ben zelf aan het kijken voor een Razer Tiamat 7.1.

Voor deze headset is het wel mandatory dat je een dedicated geluidskaart hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-06 16:11
Ik zou geen troepitton nemen, ik hbe zelf en zo ook vele met mij zeer slechte ervaringen met deze headphones.

De corsair vengeance 1500 schijnen zeer goede te zijn, ikzelf gebruik de razer megalodon en deze klinkt ook erg goed zeker als het gaat op het surround geluid en weten waar de "vijand" vandaan komt.

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cirflexx
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:45
ik ben ook op zoek naar een koptelefoon, maar dan van 0 - 100 euro. en voor gratis games en youtube muziek enzo. moet ik hier een apart topic voor maken? ik wil namelijk niet een topic stelen, maar als 2 vragen in 1 topic kunnen is het opgeruimder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zane11
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-06-2024
grippa schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:26:
Opvolger van de 360 met dolby kaartje erbij - http://www.amazon.co.uk/S...ing-Headset/dp/B008O515CK

Ben zelf ook op zoek, heb al 6-7 jaar een sennheiser pc 160 - deed het altijd erg goed op cod4 maar op cs is de positionele audio weergaven echt om te huilen 8)7
Is die opvolger echt zoveel beter dan de 360? 240 euro tegenover 160-170 euro vind ik toch een behoorlijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:03
Zane11 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 14:39:
[...]

Is die opvolger echt zoveel beter dan de 360? 240 euro tegenover 160-170 euro vind ik toch een behoorlijk verschil.
Over de Sennheiser PC363: zie deze review:
Each one of these games already sounded great in the standard stereo mode, but we really have no complaints about the additional aural boost that the surround effects bring.

Music is another story — we generally preferred listening with the spatialisation effects disabled. Vocals can get a bit too echoey and airy, especially if they’re already quite separated in the stereo channels. Lana Del Rey’s Paradise EP sounds wonderfully detailed with great mid-range response and plenty of detail in higher treble notes, and Frank Ocean’s Orange has smooth bass that feels strong without reverberating.

The Sennheiser PC 363D is very detailed and open for a set of gaming headphones, which can often sound more claustrophobic than their equivalent open-backed hi-fi counterparts. The PC 363D is essentially an upgrade of the open-back PC 360 G4ME, so we’re extremely happy that there’s been no loss of the expansive sound that we liked in the previous model.

...

Music sounds good through the 3D G4ME1’s amplifier, too — we generally preferred to have the Dolby mode disabled, although live recordings do get a bit of a soundstage boost from the 2-channel stereo Dolby Headphone interpolation. One note - using the 3D G4ME1 USB sound card required downloading and installing software on our test PC, with Windows drivers not automatically installing — this may change with retail versions of the headphones, but at the moment it’s an extra step necessary to get the selectable surround sound modes working.
Dus: gelijkwaardige geluidskwaliteit, en je betaald uiteindelijk extra voor de USB-geluidskaart.

Overigens: de drivers in de PC363 zijn NIET dezelfde als in de PC360/HD5XX serie: de drivers uit de PC360/HD5XX hebben een impedantie van 50 ohm, terwijl (volgens die specs van de review) de PC363 32 ohm impedantie heeft.

Wil je alsnog een PC360 hebben? Ga dan maar rustig wachten... mijn bestelling staat al 2 maanden open bij een webshop en wacht nog steeds tot hij uitgeleverd gaat worden.

[ Voor 31% gewijzigd door Jorn1986 op 10-02-2013 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Veel gamers gebruiken gewoon een goede koptelefoon van; Sennheiser, Beyer en dan een zalman clip-on microfoon, werkt als een tiet.

Je kan ook nog kijken naar de AudioTechnica ATH-M50

Voordeel van deze constructie is dat je ook nog een prima koptelefoon hebt voor muziek. Wil je per se een een headset neem dan de Sennheiser PC360..

Koptelefoons van Razer ed zijn puur marketing zodat je een "set" kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j4y
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-06 22:40

j4y

Afbeeldingslocatie: http://0-media-cdn.foolz.us/ffuuka/board/a/image/1340/13/1340133723357.png

Beyerdynamics DT700, Audio Technica ATH-AD700, enz, enz,

Clip-on mic als je dat nodig hebt, Dolby Headphone kan, moet je wel aan wennen (ik zelf vind het niet persé beter, maar ik kan wel horen waarom het beter KAN zijn (het soundstage veranderd enorm)

edit: Amazon aanbieding 250 -> 100 dollar: http://www.amazon.com/Tec...-Headphones/dp/B000CMS0XU

[ Voor 15% gewijzigd door j4y op 10-02-2013 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Gebruik al ruim een jaar de sharkoon xtatic sp. Is volgens mij een stereo headset, voor een headset best redelijke geluidskwaliteit. Ooit met een prijsvraag gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMaarse
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-04 18:58
j4y schreef op zondag 10 februari 2013 @ 15:42:
[afbeelding]

Beyerdynamics DT700, Audio Technica ATH-AD700, enz, enz,

Clip-on mic als je dat nodig hebt, Dolby Headphone kan, moet je wel aan wennen (ik zelf vind het niet persé beter, maar ik kan wel horen waarom het beter KAN zijn (het soundstage veranderd enorm)

edit: Amazon aanbieding 250 -> 100 dollar: http://www.amazon.com/Tec...-Headphones/dp/B000CMS0XU
sennheiser PC360 is eigenlijk gewoon een HD598 met een goede mic erop en veel comfortabeler dan de ATH-AD700. dat verhaal over shitty headsets gaat alleen op voor merken als steelseries en razer e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:47
Kan persoonlijk de Sennheiser PC360 G4ME aanraden. Klinkt goed (ook bij muziek of films), is stevig gebouwd, heeft geen 7.1 surround bullcrap, zit lekker en heeft handige volume control en mic mute gimmicks. Zie voor meer info m'n review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j4y
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-06 22:40

j4y

JMaarse schreef op zondag 10 februari 2013 @ 18:42:
[...]
sennheiser PC360 is eigenlijk gewoon een HD598 met een goede mic erop en veel comfortabeler dan de ATH-AD700. dat verhaal over shitty headsets gaat alleen op voor merken als steelseries en razer e.d.
Nja dat is een persoonlijk verhaal, maar ik vind em echt heerlijk om te dragen, ook geen warme oren ofzo na lange sessies (2+ uur).

Qua audio heeft de AD700 idd misschien iets minder goed geluid als je het frequentie bereik bekijkt (de bass doet erg onder), maar juist de soundstage is wat deze headphone erg geschikt maakt voor gaming (FPS / pinpoint tegenstanders waar het geluid komt). En dat de bass wat minder is, boeit daarbij niet erg want je wilt juist dat de voetstappen/kogels etc beter hoorbaar zijn. Die explosies kunnen geen reet schelen wat dat betreft. Tenzij je natuurlijk wat casual speelt en juist een meer filmische ervaring wilt, dan kun je beter voor Sennheiser oid gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-06 16:24
Die audiotechnica is geweldig voor games, geluid is zelfs prima voor muziek :) en die bass is echt niet lousy ofzo hoor :-)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zane11
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-06-2024
Jorn1986 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 14:42:
[...]

Over de Sennheiser PC363: zie deze review:

[...]

Dus: gelijkwaardige geluidskwaliteit, en je betaald uiteindelijk extra voor de USB-geluidskaart.

Overigens: de drivers in de PC363 zijn NIET dezelfde als in de PC360/HD5XX serie: de drivers uit de PC360/HD5XX hebben een impedantie van 50 ohm, terwijl (volgens die specs van de review) de PC363 32 ohm impedantie heeft.

Wil je alsnog een PC360 hebben? Ga dan maar rustig wachten... mijn bestelling staat al 2 maanden open bij een webshop en wacht nog steeds tot hij uitgeleverd gaat worden.
Het viel mij op dat de PC360 al zo lastig verkrijgbaar was. Enig idee wanneer de PC363 officieel naar Nederland komt? Ik heb niet echt haast met het kopen van een nieuwe headset, maar zit er sterk over na te denken om 1 van die 2 te halen als ze op voorraad zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interlude
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-05 18:45
Ik heb vorige week de Razer kraken pro gekocht, en dit is de beste headset die ik ooit gehad heb

wat me direct opviel aan deze headset was het balans tussen de tonen deze is namelijk perfect, hiervoor had ik een numark red wave maar die had teveel bass

- Top headsetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 674926

Hallo,

Na een paar maanden intensief de razer tiamat 7.1 gebruikt te hebben, heb ik perongelijk de bedrading uit de soldeer plekken getrokken (door de irritante draad die steeds opkrult). aangezien de bedrading precies op de goede plaats moet zitten zijn er minstens 100000 verschillende mogelijkheden om ze op de goede plek te solderen. Dixons, waar ik de headset gekocht heb wil me hier niet mee helpen. Mijn vraag is: is er iemand die mij een foto wilt sturen van de binnenkant van de volumeregeling doos zodat ik de stekkers er zelf op kan solderen? Dan kan ik eindelijk weer met mijn overdure headset op pad gaan ;)

Groet,

Guus Damen
Pagina: 1