• jvdburgt1980
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-01 22:14
Beste tweakers,

Ik vraag me af of er een goede reden is om niet de Arctic MC101 te kopen i.p.v. van een custom HTPC.

Okay, prijs is een goede reden, maar in mijn geval zou ik het niet erg vinden om 600 euro neer te leggen voor zo'n gelikt kastje als de MC101 met een SSD'tje erin. :*)

Verder heb ik begrepen - in alle reviews - dat het ding nogal warm kan worden, maar is dat per se een nadeel (als in levensduur)?

Maar buiten het prijskaartje (en een beetje warmte), nog andere goede redenen om voor een andere optie dan de MC101 te gaan?

Grt,
Joost

• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:35

Ultrapc

Anyone steak?

Voor 600 euro kan je een net systeem bouwen, beter dan dit.
Maaar..... Je krijgt het nooit in zo'n klein chique kastje.

Allround.

• Abilio1
  • Laatst online: 16-01 08:58
Ik heb de MC101 a8 variant gekocht. Hij wordt inderdaad nogal warm en de koeling is niet geheel geluidloos. Ben nog bezig om alles in te regelen, tot nu toe kwam ik een paar dingen tegen. Hij start soms uit zich zelf op en als de fan op full speed draait dan is het duidelijk hoorbaar. Beide zouden in de bios te verhelpen zijn, maar daar moet ik nog even in duiken.

Houd er trouwens wel rekening meer dat je import en btw heffing betaald! bij mij €81,-.
Inclucief 128gb ssd en windows 8 ben je dan in totaal minder dan €550,- kwijt.
Er zit standaard geen afstandsbediening bij :? , ik heb die bij arctic direct er bij besteld.

• jvdburgt1980
Hey Abilio1,

Houd me op de hoogte als je wilt. Voor dat prijskaartje moet het systeem natuurlijk wel stabiel/rustig/betrouwbaar draaien. Met name de stil-factor zou het prijskaartje moeten rechtvaardigen dus die is wel belangrijk voor mij.

Ik heb em overigens gespot bij amazon.de:
* A10 barebone: 499
* A8 barebone: 459

Voor die paar tientjes pak ik dan denk ik net zo lief die A10, en vanuit Duitsland betaald je verder geen importheffing of (extra) btw toch?

Ik hoor graag van je!

• matk89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:53
Ik heb hem nu ook een poosje, en de eerste indruk is zeer positief, zolang het kastje zijn warmte kwijt kan (dus niet op een versterker of in een dichte kast o.i.d. plaatsen) en je gaat er niet mee gamen zal het systeem 100% stil blijven, vanaf een bepaalde temperatuur (instelbaar in de BIOS min 40, max 60 graden, standaard 60) gaat hij draaien en je kunt ook aangeven welke temperatuur hij max toeren moet draaien (min 60, max 80, standaard 80). Bij normaal (XBMC) gebruik blijft hij onder de 40 graden waardoor hij ten allen tijde 100% stil blijft (let op, de case is dan inderdaad erg warm, die wordt immers ook ± 40 graden)
Verder is het een perfect kastje voor een mediacenter, ik heb er geen afstandsbediening bij, ik zet hem aan met WOL en bedien hem vervolgens via de tablet.
Mijn vader heeft hem inmiddels ook aangeschaft en gebruikt hem voor dagelijkse werkzaamheden op basis van Ubuntu.
Beide gebruiken we hem in combinatie met een SSD.

Mensen die hem zien zijn stomverbaasd en verrast, dat dat mooie kastje een pc is ;)

Ik heb ook de a8 en moest 302 euro voor het kastje betalen, 29 euro verzendkosten en 63 euro inklaringskosten (Fedex) Ik vond (en vind) het het zeker waard!

• Abilio1
  • Laatst online: 16-01 08:58
Ik heb contact gehad met de Acrtic support, zij gaven de tip om de wake on lan in de bios uit te zetten zodat het niet meer uit zichzelf opstart. Tot nu toe zonder succes, start nog steeds uit zich zelf op. Ik heb de indruk dat hij reageert op de afstandsbediening van de tv, weet iemand hoe dit aan te passen is?

Als je het alleen als htpc gaat gebruiken dan kun je net zo goed voor de a8 versie gaan. Tot nu toe komt de belasting niet boven de 20% en in combinatie met een ssd start het razend snel op.

De ventilator maakt bij mij een 'schrapend'/trillend geluid als hij op toeren komt. Is dat bij jullie ook zo of is dat exemplarisch? Tijdens het film kijken is het overwegend stil, je hoort het alleen bij het opstarten/pauzeren ed.
De ventilator zit goed verstopt onder het moederbord dus kan het niet zo makkelijk openen.

Welke video instellingen gebruiken je bij XBMC (frodo)? Als je de settings op "schermfrequentie aan video aanpassen" zet dan lijkt het rustig te draaien.

• caspertje19
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:21
Ik heb er ook over na zitten denken om deze aan te schaffen en ik kon via arctic zelf te mailen, de volgende aanbieding krijgen
The price for the MC101 A8 Barebone EU Plug with 8 GB and the MCR1 Remote Control is 465 € incl. shipping and VAT

Dus A8 /8 GB/remote
inclusief verzenden 465 euro.

Ik blijf het jammer vinden dat er geen Nederlandse webshop het product verkoopt.

• jvdburgt1980
Besten,

Ik heb inmiddels twee weken mijn MC101 (A10, 8GB) binnen en hij bevalt eerlijk gezegd top! Ik heb er een SSD (Samsung 840) ingehangen en alles werkt als een tiet _/-\o_

Vooralsnog geen enkel probleem gehad. Voornamelijk gebruikt voor XBMC, en heel af en toe beetje gamen. Graphics trekt ie prima, alleen 3D gamen (via tridef) heeft ie wat meer moeite mee.
Pagina: 1