Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

mijn pc loopt vast bij het spelen van games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal. ik heb iets meer dan een half jaar geleden een nieuwe pc gekocht met de bedoeling om er lekker me te gamen. helaas op het moment dat ik spellen draai die meer vragen van de mijn pc loopt hij consequent binnen enkele minuten vast. simpele MMOs (guildwars 2, star trek online en eve online) en oude games doet hij zo maar zwaardere spellen zoals skyrim, falout 3, diablo 3 en civilication 5 duurt de pret maximaal 15 min. het scherm word zwart (soms met verticale lijnen) en de enige redding is de reset knop. mijn eerste instinct was daardoor de videokaart maar ik heb mijn pc al twee keer ter reparatie terug gebracht waarbij de video kaart toch al op zijn minst een keer is vervangen. dit zonder resultaat. het kan misschien iets heel simpels zijn of een comptabiliteitsprobleem maar ik weet het zelf niet meer. ik heb met DxDiag een overzicht van mijn systeem gemaakt en bijgevoegd. ik hoop dat jullie daar wat aan hebben. ik wil gewoon weer al mijn spellen kunnen spelen en niet slechts de helft.

kan iemand hier vertellen wat er mis is met mijn pc? zo ja dan is mijn dank groot. _/-\o_
mochten jullie extra informatie nodig hebben vraag er dan om dan zal ik het er bij posten

moederbord: asus P8z68-V LX
processor: i7 2600
videokaart: Asus radeon HD7970 direct cu II
HDs: OCZ Vertex 3 120 gb 2,5inch SSD
Westrn Digital SATAII 3,5 inch 1.0 TB 64mb
Geheugen: DDR3 8gb kit pc1600
voeding: coolermaster GX 750Watt
bestuing: windows 7

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2013 22:55 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

wow, de eerste wall of text van het jaar nominatie van het jaar is er al...

Welke voeding heb je? Dat staat namelijk niet in deze lap tekst. Maar dat kan wel het probleem zijn.

Tip: zet het alsjeblieft in een RML, veel makkelijker uit te lezen dan deze Lange Muur.

People as things, that’s where it starts.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Tip: zet het alsjeblieft in een RML, veel makkelijker uit te lezen dan deze Lange Muur.
Inderdaad. Dit gaat echt niemand doorlezen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Idd, post gewoon even de specs, dat is een stuk makkelijker om te zien waar je het over hebt.

Je geeft aan dat de videokaart al eens vervangen is, maar heb je ook al eens gekeken naar de PSU?

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 22:28:
wow, de eerste wall of text van het jaar nominatie van het jaar is er al...

Welke voeding heb je? Dat staat namelijk niet in deze lap tekst. Maar dat kan wel het probleem zijn.

hoe doe ik dat want ik week ook wel dat die muur niet gelezen word.....

voeding coolermaster GX 750Watt
TERW_DAN schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 22:32:
Idd, post gewoon even de specs, dat is een stuk makkelijker om te zien waar je het over hebt.

Je geeft aan dat de videokaart al eens vervangen is, maar heb je ook al eens gekeken naar de PSU?
wat is een PSU?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2013 22:47 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 22:38:
[...]

hoe doe ik dat want ik week ook wel dat die muur niet gelezen word.....
Maak gewoon een lijstje met de onderdelen die in je PC zitten ipv de uitdraai van dxdiag.

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 22:46:
[...]

Maak gewoon een lijstje met de onderdelen die in je PC zitten ipv de uitdraai van dxdiag.
ja wil ik ook best doen maar is er een eenvoudige manier om ook de informatie van de DxDiag aan te beiden zonder meteen een muur van tekst in mijn eerste post?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nee, niet echt. DXdiag poept een hele berg zooi uit, net als veel andere progsels.

Maar ik mag toch aannemen dat je weet wat er in je PC zit?

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 22:51:
Nee, niet echt. DXdiag poept een hele berg zooi uit, net als veel andere progsels.

Maar ik mag toch aannemen dat je weet wat er in je PC zit?
ja heb net de eerste post vervangen.

wel jammer ik ken forums waar je met een simpel commando hele lappen tekst en gigantisch grote plaatjes kan laten verdwijnen voor mensen die er niet geïnteresseerd in zijn.

• PilatuS
  • Niet online
Draai eens 20 min LinX met geheugen op all.

Dit is een snelle manier om te weten of het RAM geheugen en CPU goed is. (Je kan het geheugen ook testen met Memtest86 maar dit moet je dan 24 uur laten draaien. Omdat LinX al het RAM geheugen pakt weet je na 2 runs al of het goed is. Verder belast het je CPU maximaal en weet je ook of dat goed werkt)

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 22:59:
Draai eens 20 min LinX met geheugen op all.

Dit is een snelle manier om te weten of het RAM geheugen en CPU goed is. (Je kan het geheugen ook testen met Memtest86 maar dit moet je dan 24 uur laten draaien. Omdat LinX al het RAM geheugen pakt weet je na 2 runs al of het goed is. Verder belast het je CPU maximaal en weet je ook of dat goed werkt)
hoe vind ik linx?

• PilatuS
  • Niet online
Misschien met een website die Google heet ?

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 23:02:
[...]Misschien met een website die Google heet ?
ja klopt was daar al me bezig maar een linkje zou fijn zijn.
wel de eerste resulaten zijn binnen ik krijg telkens een schermpje met:

WARNING!
CPU 74,0 centigrade.

en op het hoofdscherm een Stopped upon error after 9 m 34 s! (waarschijnlijk de duur van 1 run) naast de start knop.

Wat nu?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Kan eventueel de oorzaak van je probleem zijn: CPU die te warm wordt, daardoor in de beveiliging schiet en Windows die daarna paniekt.

Falende SSD of hardeschijf kan ook voor die problemen zorgen.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 23:33:
Kan eventueel de oorzaak van je probleem zijn: CPU die te warm wordt, daardoor in de beveiliging schiet en Windows die daarna paniekt.

Falende SSD of hardeschijf kan ook voor die problemen zorgen.
vrij vertaalt onvoldoende koelling en slechte harde schijven(SSD is voor mij gewoon een nieuw type harde schijf) kunnen de oorzaak zijn. wel jammer dat de in de winkel waar ik m kocht enkel word gekeken naar de video kaart...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als je je systeem zwaar belast (bijv met een OCCT test oid), en je kijkt dan naar de CPUtemps, hoe zien die er dan uit? En wordt je koelblok ook daadwerkelijk warm, of is deze een stuk koeler?

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 23:45:
Als je je systeem zwaar belast (bijv met een OCCT test oid), en je kijkt dan naar de CPUtemps, hoe zien die er dan uit? En wordt je koelblok ook daadwerkelijk warm, of is deze een stuk koeler?
wat is een OCCT test? en ik kan de kast even openen en checken als hij draait.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Is het echt zoveel moeite om eens wat op te zoeken?

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 23:59:
[...]

Is het echt zoveel moeite om eens wat op te zoeken?
ja...

niet om lullig te doen hoor maar de suggesties die jullie geven zijn dingen waar ik nog nooit van heb gehoord. ik draai dan op suggestie linx maar ik weet niet eens wat ik met de resultaten moet. en OCCT is in mijn ogen gewoon een leuke afkorting.
als ik het over mijn werk heb kan ik ook wel zeggen "oh om dat te weten moet je een IPC gebruiken" of "kan je mij de resultaten van een GC-MS geven?" dan kijken jullie mij ook aan van waar heb je het over/kan je dat even uitleggen.
voor jullie is dit allemaal heel logisch maar voor mij niet. een beetje uitleg zou dus fijn zijn.

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
maar heb je al een google eens OCCT ingevoerd dan? want dan kom je meer als genoeg tegen waar je mee verder kunt. Als je daar al niet verder mee komt dan zou ik de pc lekker naar iemand toe brengen die er wel verstand van heeft.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als jij het teveel moeite vind om 4 letters in google in te rammen om dan gelijk een linkje te krijgen naar de download dan heb ik ook weinig zin om nog moeite voor je te gaan doen om wat uit te leggen.
We willen je allemaal prima helpen, maar dan moet je er wel wat moeite voor doen.

Verwijderd

Topicstarter
bobsquad schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 00:21:
maar heb je al een google eens OCCT ingevoerd dan? want dan kom je meer als genoeg tegen waar je mee verder kunt. Als je daar al niet verder mee komt dan zou ik de pc lekker naar iemand toe brengen die er wel verstand van heeft.
ja natuurlijk....
en ik heb nu een programma draaien dat hele leuke grafiekjes geeft.
dat is dan heel leuk en aardig maar ik ben gewoon een thuis gebruiker die geen complete noob is wat computers betreft. ik ben ook weer niet iemand die werkzaam is in de ICT. voor mij moeten dit soort apparaten het gewoon doen en pas als dat niet zo is ga ik uitzoeken wat er fout is. ik lost dit soort problemen niet dagelijks op. ik hoop er wat bij te leren zodat ik de volgende keer dat ik zo'n probleem tegen kom het zelf kan oplossen....
voor mij voelt het nu gewoon of iemand me vraagt om geblinddoekt door een brandende hoepel te springen en niet snapt waarom ik daar moeite mee heb.

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-11 21:01
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 00:33:
[...]

.... maar ik ben gewoon een thuis gebruiker die geen complete noob is wat computers betreft. ik ben ook weer niet iemand die werkzaam is in de ICT. voor mij moeten dit soort apparaten het gewoon doen en pas als dat niet zo is ga ik uitzoeken wat er fout is. ik lost dit soort problemen niet dagelijks op. ik hoop er wat bij te leren zodat ik de volgende keer dat ik zo'n probleem tegen kom het zelf kan oplossen....
....
1 van de dingen die je dan ook moet leren bij het 'oplossen van computerproblemen' is het gebruik maken van google :P. In deze situatie lijkt het alsof het te maken heeft met een component welke te warm wordt, waarbij we door middel van OCCT dat kunnen uitsluiten. Misschien eens kijken in eventvwr bij de Windows logs?

[ Voor 29% gewijzigd door Junia op 02-01-2013 00:46 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-11 20:42

Thomg

Aww yiss

En google is een soort van boekje die jou verteld wat je doet en waarom.

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:57
Junia schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 00:36:
[...]

1 van de dingen die je dan ook moet leren bij het 'oplossen van computerproblemen' is het gebruik maken van google :P
Hoofletters en propere interpunctie zorgen er ook voor dat andere tweakers sneller kunnen zien wat er aan de hand is. Persoonlijk kan ik me mateloos irriteren aan fouten daarin.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 00:33:
[...]

ja natuurlijk....
en ik heb nu een programma draaien dat hele leuke grafiekjes geeft.
dat is dan heel leuk en aardig maar ik ben gewoon een thuis gebruiker die geen complete noob is wat computers betreft. ik ben ook weer niet iemand die werkzaam is in de ICT. voor mij moeten dit soort apparaten het gewoon doen en pas als dat niet zo is ga ik uitzoeken wat er fout is. ik lost dit soort problemen niet dagelijks op. ik hoop er wat bij te leren zodat ik de volgende keer dat ik zo'n probleem tegen kom het zelf kan oplossen....
voor mij voelt het nu gewoon of iemand me vraagt om geblinddoekt door een brandende hoepel te springen en niet snapt waarom ik daar moeite mee heb.
Hmm.... nu klopt er iets niet je wilt je er in verdiepen maar toch weer niet¿¿¿¿

Zoals het gezegde luid: Al doende leert men. Er wordt hier de hele tijd voorgekauwd wat je moet doen. Enige energie en input verwachten we ook wel van jou en bevalt het je niet of wil je niet dan ga lekker met de pc naar een reperateur of iemand die er wel verstand van heeft.

(P.S. dit is geen persoonlijke aanval naar jou toe maar meer dat de laaste tijd meer mensen die een topic openen 0,0% inzet tonen en wordt daar nu wel een beetje moe van.)

Verwijderd

Topicstarter
BeefHazard schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 00:38:
[...]

Hoofletters en propere interpunctie zorgen er ook voor dat andere tweakers sneller kunnen zien wat er aan de hand is. Persoonlijk kan ik me mateloos irriteren aan fouten daarin.
dan bied ik jou bij deze mij excuses aan dat ik dislexties ben. het spijt me dat ik zo geboren ben...
het kost me al genoeg moeite om een tekst te produceren en googlen geeft mij eerder een infomation overload dan de oplossing. ik wil best 3 uur zoeken naar wat ik nodig heb hoor maar naar mijn ervaring is even vraagen meestal een stuk sneller.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:14

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 00:47:
[...]

dan bied ik jou bij deze mij excuses aan dat ik dislexties ben. het spijt me dat ik zo geboren ben...
het kost me al genoeg moeite om een tekst te produceren en googlen geeft mij eerder een infomation overload dan de oplossing. ik wil best 3 uur zoeken naar wat ik nodig heb hoor maar naar mijn ervaring is even vraagen meestal een stuk sneller.
Dyslectisch is geen excuus om geen hoofdletters en leestekens te gebruiken, en met de spellingscontroles die tegenwoordig standaard in haast alle browsers is geïnstalleerd is het voor de grammaticafouten ook al geen goede reden meer. Lees gewoon je tekst eens na voordat je op 'Verstuur' drukt en doe dan net alsof je die tekst aan een 6-jarige laat lezen. Zou die het snappen? Ja -> verstuur, nee -> aanpassen.

Over je probleem: je koeling zal ontoereikend zijn, je pc schakelt zichzelf waarschijnlijk uit als je intensievere taken gaat draaien. Maakt hij ook meer lawaai (ventilatoren gaan sneller draaien) als je een game speelt? Zo nee, zit daar je oorzaak en dat zou op te lossen zijn door je software aan te passen. Hoe, dat is een ander verhaal. Als de ventilatoren wél harder gaan blazen is je koeling echt onvoldoende. Dan zul je dat aan moeten passen.

Verwijderd

Topicstarter
woelders schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 00:56:
[...]

Dyslectisch is geen excuus om geen hoofdletters en leestekens te gebruiken, en met de spellingscontroles die tegenwoordig standaard in haast alle browsers is geïnstalleerd is het voor de grammaticafouten ook al geen goede reden meer. Lees gewoon je tekst eens na voordat je op 'Verstuur' drukt en doe dan net alsof je die tekst aan een 6-jarige laat lezen. Zou die het snappen? Ja -> verstuur, nee -> aanpassen.

Over je probleem: je koeling zal ontoereikend zijn, je pc schakelt zichzelf waarschijnlijk uit als je intensievere taken gaat draaien. Maakt hij ook meer lawaai (ventilatoren gaan sneller draaien) als je een game speelt? Zo nee, zit daar je oorzaak en dat zou op te lossen zijn door je software aan te passen. Hoe, dat is een ander verhaal. Als de ventilatoren wél harder gaan blazen is je koeling echt onvoldoende. Dan zul je dat aan moeten passen.
ik ben in staat woorden zo verknallen dat zelf de spellingcorrectie er geen bal meer van snapt. ik ben me zo aan het focussen hoe ik een woord moet schrijven dat het maken van een hoofdletter er gewoon bij inschiet.
van al mijn posts dacht ik al dat een kind van 6 ze kon begrijpen. ok misschien weet een kind van 6 ook niet wat OCCT is. ik nu wel.
daarom weet ik ook dat als ik OCCP gebruik om de test te starten het programma zichzelf weer binnen een minuut stopt omdat de processor cores dan al oververhit raken. dus ben ik het met je eens het is de koeling.
al is de uitleg niet zo uitgekauwd als jullie zelf denken. toch ontzettend bedankt voor de hulp. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
weer wat geleerd als ik voortaan dit soort problemen heb oven OCCT draaien en dan kan ik gericht naar een oplossing zoeken.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ nogmaals hartelijk bedankt. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-11 14:13

player-x

Disruptive by design

Heb je de PC al eens open geschroefd?, en gekeken of hij niet vol met stof zit, zal niet de eerste keer zijn dat mensen hier door vage problemen hebben.

Pak de stofzuiger en zuig de koeler eens goed schoon, let alleen wel op dat je de fans tegenhoud, beste is er een pen of zo in te steken, anders kunnen ze teveel toeren draaien en je de lager verneuken.

offtopic:
heb zelf ook dislectie, en weet hoe de heren van de ''stasi sprache überwachung'' kunnen zeuren, wat wel helpt en niks met dislectie te maken heeft is hoe je schrijft, gebruik tussen verschillende zinnen een open regel, en daarnaast zorg dat je deel informatie in aparte blokken zit zo dat het overzichtelijk blijft, hier bv in je startpost, had je de games die je speelt bv in een lijstje kunnen plaatsen met de list knop, en ja punten, coma's en hoofdletters kan je je zelf best aan leren om goed te gebruiken.

Taalfouten geef ik geen drol om, maar een klein beetje werk in je op maak doet wonderen, en kunnen mensen meteen de belangrijke informatie vinden, en dan terug lezen als ze interesse hebben om je te helpen. :+

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-11 13:36
Lijkt erop dat je CPU te heet wordt. Aangezien je de PC niet zelf gebouwd hebt maar hem zo in een winkel gekocht, zou ik er mee naar de winkel gaan en zeggen: hij raakt volgens mij oververhit - en nu fixen, en dit keer goed aub.
Pagina: 1