Creative gameport controller WIN 7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 463062

Topicstarter
Hallo Ik heb vandaag een Creative sound blaster audigy ES gevonden in de kelder, deze heb ik in mijn computer gezet maar nu doet het geluid het prima maar de gameport doet het niet. Ik heb al wat op google gezocht maar ik snap niet wat de mensen bedoelen, iets dat de gameport driver niet voor win 7 is.
Kan iemand me uitleggen wat er aan de hand is en hoe ik het kan oplossen?

Hartelijk dank Noud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De driversupport van Creative is vrij belabberd, dus de kans is groot dat de driver voor de gameport niet werkt onder Windows 7 (en hier waarschijnlijk ook geen nieuwe drivers voor komen).

Wat is er precies wat je niet snapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TERW_DAN schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 22:22:
De driversupport van Creative is vrij belabberd, dus de kans is groot dat de driver voor de gameport niet werkt onder Windows 7 (en hier waarschijnlijk ook geen nieuwe drivers voor komen).

Wat is er precies wat je niet snapt?
Hoe ik precies mijn Quickshot Warrior 5 aan de gang krijg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Anoniem: 463062 schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 22:37:
[...]

Hoe ik precies mijn Quickshot Warrior 5 aan de gang krijg :P
Maar waar gaat het dan fout? Je zegt dat je dingen hebt gevonden maar niet snapt wat de mensen bedoelen. Als je niet zegt waar het fout gaat dan kunnen wij er natuurlijk ook weinig van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik naar apperaatbeheer ga en windows naar de driver van de creative gameport laat zoeken kan deze hem niet vinden. En toen ben ik zelf op google gaan zoeken maar daar stond alleen maar dat je de drivers op een hele vage manier op windows 7 kon draaien, en dat snap ik niet ik. Hoe krijg ik de drivers geïnstalleerd.
http://forums.creative.com/showthread.php?t=587115
http://hardwaredata.org/index.php?driver=17797

Sorry voor de onduidelijke vraag :S

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 463062 op 01-01-2013 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Welke Windows draai je?
Voor zover ik kan zien is de driver er alleen maar voor 32b OSen. (iemand heeft de 32b XP driver aangepast). Dat installeren onder 64b gaat vast niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Windows 7 home premium 64Bit SP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan denk ik dat je het kunt vergeten met die drivers, omdat die 32b zijn als ik kijk naar die link van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is wel klote :S
Misschien een ander manier om mijn joystick aan de gang te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Staat me iets van bij dat Microsoft de gameport support uit Windows Vista en hoger had gesloopt?

edit: ja dus.
Q: Are MIDI/Gameports supported under Vista?
A: We've removed support for these types of devices, in favor of USB connected devices.

[ Voor 59% gewijzigd door spone op 02-01-2013 00:44 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat snap ik nou niet echt, dat zijn toch ook maar bestandjes van 5Mb, of zal er veel ontwikkelingstijd inzitten?

Ik heb nog een beetje op google rondgekeken maar het lijkt er toch op dat Windows 7 geen Gameport ondersteund :S
Waarschijnlijk houd het daar dan ook op voor mij, of iemand moet nog met een geweldig idee komen dat mij kan helpen.

Nou word het nog erger, denk ik 'kan ik mooi mijn oude joysticks met MIDI gebruiken' hebben ze daar ook de ondersteuning van weggehaald....... :(

Achja, dan maar geen joysticks. Ik heb er namelijk geen geld voorover om een nieuwe te kopen.
Bedankt iedereen voor de hulp.

[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 463062 op 02-01-2013 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Anoniem: 463062 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 00:27:
Dat is wel klote :S
Misschien een ander manier om mijn joystick aan de gang te krijgen?
Waarschijnlijk niet, als er geen drivers voor zijn, dan wordt het lastig (ongeacht of er wel of geen gameport support is in het OS zelf). Creative staat niet bekend om z'n geweldige driversupport (understatement), dus ik zou er niet op rekenen dat er ooit een driver voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TERW_DAN schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 10:25:
[...]

Waarschijnlijk niet, als er geen drivers voor zijn, dan wordt het lastig (ongeacht of er wel of geen gameport support is in het OS zelf). Creative staat niet bekend om z'n geweldige driversupport (understatement), dus ik zou er niet op rekenen dat er ooit een driver voor komt.
Dat is wel zonde van het goede spul, hartelijk dank voor je hulp.
Noud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

TERW_DAN schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 10:25:
[...]

Even afkloppen, * Raven klopt op bureau.
Ik heb nooit echt problemen gehad met de drivers van Creative voor mijn Audigy 2 ZS Platinum..

Icm XP: Geen problemen;
Icm 7x64: Ik stond met verbazing te kijken/luisteren dat het werkt, op de niet herkende gamepoort na.
Helaas heb ik daar nooit een oplossing voor gevonden.

Er zit echter wel een klein bugje in de driver, maar als ik een batch aanmaak die na het wakker worden uit "suspend to ram" de Windows Audio service herstart heb ik daar geen last meer van.

Ontopic:
Ik heb zelf al eens gekeken naar de niet herkende gamepoort, maar geen oplossing kunnen vinden. Zijn er geen gamepoort->USB adapterkabeltjes die geschikt zijn voor 7x64? Dat is iets waar ik zelf nog niet naar heb gezocht.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zijn er geen gamepoort->USB adapterkabeltjes die geschikt zijn voor 7x64? Dat is iets waar ik zelf nog niet naar heb gezocht.
Volgens mij zijn die er niet omdat win7 sowieso geen gameport ondersteund. En anders zou ik er toch geen geld aan uitgeven, dat vind ik het niet waard. Dan maar met Toetsenbord en muis
Pagina: 1