Laptop voor studie/Sims 3 - Max €600

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Me nichtje heeft ongeveer €400,- gespaard voor een laptop. Eén van de eisen is dat ze er per sé Sims 3 op moet kunnen spelen.. Ook gaat de laptop gebruikt worden voor haar studie, zegt ze. ;)
Zal dus wel heen en weer gesleept worden. Accuduur van minimaal 2 uur zou mooi zijn.

Aangezien €400 nogal krap is voor een fatsoenlijk laptop is haar vader bereid om wat bij te leggen. Budget is opgerekt tot €600,-.

Ik las dat Sims3 problemen heeft met diverse videokaarten, waaronder ook de Intel HD4000 (die ik erg vaak ben tegengekomen in mijn zoektocht).
Dus een eis van mij is dat er een aparte videokaart in zit. En eigenlijk minimaal een Intel i5 cpu (AMD mag ook, maar heb zelf geen ervaring met AMD).

Nu ik beetje door de bomen 't bos niet meer zie start ik hier toch maar een topic. :)
De laptops, die 15.x inch moeten zijn, die ik tot nu toe heb gevonden zijn, in willekeurige volgorde:Het merk Acer heb ik bewust erbuiten gelaten. Ben er een beetje huiverig voor door alle verhalen die ik heb gehoord/gezien. Het zal best een prima merk zijn (met goede prijs/kwaliteit verhouding), maar die gok willen we niet nemen.

Me broer ging al bijna de Samsung halen, maar ik las over lage max helderheid van deze laptop. Dus eigenlijk valt deze al een beetje af.

Iemand aanvullingen? Tips? Adviezen?

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-07 12:38
De G series van HP moet je ten alle tijden vermijden, dat zijn allemaal maar laptops met goedkoop plastic en koelingsproblemen.

Mocht je je budget nog een klein beetje kunnen oprekken met 50 euro dan heb je een Dell 15/17R SE met 1080p scherm (mat) 750gb hdd, 6gb ram en een 7730M of 650M op de 17 inch versie. Dan krijg je al een veel betere laptop voor je geld en gelijk ook een stuk beter scherm. Zie ook hier: Dell Waardebonnen Topic - Deel 2

Mocht dat niet lukken dan zou ik eens kijken naar een goede 2e hands. Bijvoorbeeld deze: http://shop.asus.nl/shop/...--4GB-RAM--640GB-HDD.aspx of deze: http://shop.asus.nl/shop/...--4GB-RAM--500GB-HDD.aspx

[ Voor 28% gewijzigd door Iekozz op 01-01-2013 22:15 ]

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:38

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Denk voor een laptop voor school die je veel gaat rondslepen dat je niet 17inch en 3.5kg wilt eerlijk gezegd.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-07 12:38
Daarom is er ook een 15 inch versie van 2.7 kg ;) Al kan je dat natuurlijk ook teveel vinden.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Het moet wel een 15" worden ja ivm handzaamheid, gewicht e.d. :)

Was gister ook even aan het puzzelen met een Dell Inspiron 15R, icm epp-korting en korting via shopkorting.nl, maar kom via die site alleen maar bij een select gedeelte laptops, met jawel, Intel HD videokaarten.

Via de zoekfunctie kan ik zo 123 niet de goede vinden (iemand ervaring mee?). Wel gewoon via de homepage -> menu bovenin -> ..etc..

De specs:
Processor Intel® Core™ i5-3210M (3M Cache, up to 3.10 GHz)
Besturingssysteem Windows 8 64bit
Beeldscherm 40 cm(15.6") High Definition (1366X768) WLED met True-Life
Geheugen1 6GB1 DDR3 SDRAM at 1600MHz
Harde schijf 1 TB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Optisch station 8X DVD+/-RW station
Videokaart 1GB AMD Radeon HD 7670M
Geadverteerd systeemgewicht 2.74 kg.
Voor €669,-, zonder kortingen meegerekend. Als het goed is moet er in totaal 9% (shop)korting afgaan. Wordt vervolgd. :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.