Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:19
Beste Tweakers,

Sinds een paar maanden werk ik bij de Mycom als "hoofd" technische dienst en dat bevalt me goed. Toch wil ik verder kijken wat er te doen is in de ICT sector en wat er allemaal bij komt kijken.

Allereerst even mezelf voorstellen:

Over 2 weken wordt ik 24 jaar en heb ik nodige dingen in mijn leven meegemaakt. Om een lang verhaal kort te maken: ik kom oorspronkelijk uit de zorg. Eerst spw4 verkort gedaan en werkzaam in de kinderopvang. Vervolgens HBO management zorg en welzijn gedaan en kreeg ik een baan aangeboden als locatiemanager van een kinderdagverblijf. Erg leuk alleen ging ik net verhuizen naar Brabant en was de afstand niet te overbruggen. Eenmaal aangekomen in Brabant lagen de banen in de zorg niet voor het oprapen en besloot ik iets anders te doen. Toen kwam ik uit bij de mycom en werd zonder opleiding aangenomen. Zoals ik al eerder had vermeld bevalt het werk me goed en is het meer hobby dan werk (op de vervelende klanten na dan) ;)

De praktische kennis die ik opdoe bij de mycom leuk, leerzaam en helaas beperkt. Mijn hoofdtaak: computers repareren is nou niet bepaald rocket science en ik zou graag meer willen leren over het vak. Nu kan ik bij de mycom enkele opleidingen volgen, maar de informatie die ik opvraag komt maar niet binnen. Reden genoeg voor mij om alvast verder te kijken.

Ondanks ik met computers werk, durf ik mezelf nog geen ict'er te noemen. De dingen die ik hier soms voorbij hoor komen is chinees voor mij. Toch ben ik nieuwsgierig en wil ik graag verder gaan in de ict. Het liefst zou ik in leer gaan bij een bedrijf waar ik dan een diploma kan halen.

Nu is mijn vraag aan jullie:
Wat raden jullie aan? MBO4, of meteen op een HBO opleiding storten? Daarnaast weet ik ook nog niet echt welke sector er juist mensen nodig zijn. Ik besef dat de vraag redelijk breed is, maar ik zelf ook nog niet zo goed waar ik kan zoeken.

Zelf had ik al bedacht om naar enkele open dagen van scholen te gaan en daar een beetje te oriënteren.
Als jullie nog tips hebben of ervaringen willen delen, dan hoor ik dat graag!

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic798
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 16:29
Alvast twee vrijblijvende tips bij deze:
- Bedenk goed wat voor een functie je wilt gaan vervullen, hoeveel vraag hier naar is bij jou in de regio en hoe je carrierepad er waarschijnlijk uit zal zien.
- Ga altijd voor een zo hoog mogelijke opleiding, maar bedenk van te voren goed of het de goede opleiding is en of je de vorm (voltijd, deeltijd, duaal) goed bij je past.

Succes!