Twijfel tussen versterkers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs2012
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-07 21:53
Hallo allen,

Mijn huidige versterker de Harman Kardon AVR132 maar die begint nu echt kuren te vertonen.
Ik wil dus een nieuwe maar weet ik niet welke ik moet nemen, daarom graag jullie mening, wat vind je er van en waarom

Nu zit ik te twijfelen tussen de Harman Kardon AVR270 of de Pioneer VSX-1122, beide redelijk in de zelfde prijs range, of wie weet heb je een ander model.

Wat wordt er op aangesloten:

JBL speakers de SCS200.5
Philips 42PFL8404
PS3
Apple tv 3
UPC kastje HD

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394709

Versterkers van harman kardon zijn over het algemeen wel goed, en combineren ook vaak goed met jbl speakers (word in ieder geval redelijk vaak gedaan).
Maar houd wel in je achterhoofd dat je redelijk wat betaald voor het merk, en met name het design.
Als je dit belangrijk vind dus een goede keus, amders zou ik eens kijken naar vergelijkbare versterkers van denon marantz etc. Ik denk dat deze merken puur kwa kwaliteit van de componenten dma toch wel wat beter zijn.

Maar als het niet zo is dan komt fear mij snel genoeg verbeteren ;)

Edit: pioneer zo ik zo niet weten, maar kijk daarboor even het pioneer reciever topic door.
Ook heb ik geen persoonlijke ervaring met een van de versterkers, dus daarmee kan ik je niet van dienst zijn

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 394709 op 01-01-2013 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:08

FeaR

In GoT we trust

Thijs2012 schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 21:23:
Nu zit ik te twijfelen tussen de Harman Kardon AVR270 of de Pioneer VSX-1122, beide redelijk in de zelfde prijs range, of wie weet heb je een ander model.
De AVR270 kom ik tegen voor 799 euro, de Pioneer VSX-1122 voor nog geen 500 euro. Dat vind ik nogal een verschil. Sowieso lijkt het mij zonde om dergelijke bedragen uit te geven voor een simpel 5.1 setje van nog geen 150 euro. Je hebt ook geen echt gekke eisen, een receiver met met HDMI-ingangen is voldoende. Ik zou er niet al te veel geld op stukslaan met deze set. Een simpele Onkyo, Denon, Pioneer, Harman Kardon, Marantz, het zal allemaal voldoen.

Tevens een schopje naar Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien het om een aankoopadvies gaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Is de pricewatch: Onkyo TX-NR414 geen leuke optie? Voor het geld een hele leuke versterker met LAN aansluiting, waardoor DLNA audio streaming en internet radio direct over de versterker mogelijk is, en je kunt hem dan ook nog bedienen met een smartphone. Ook is er Spotify en Samba ondersteuning toegevoegd. Ik heb hem in ieder geval op mijn wenslijst staan.

[ Voor 26% gewijzigd door Cap op 02-01-2013 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs2012
Bedankt voor het meedenken, maar sla hem over, redem: geen Airplay ondersteuning, wil als ik ter loop van de tijd gaan kijken of ik de apple tv in me slaapkamer neer ga zetten.

Fear:
De Pioneer is toch geen 5.1 maar een 7.2?

Denk dat ik mijn keuze heb gemaakt en het toch de Pioneer wordt.

Weet iemand toevallig of er een verschil qua audio kwaliteit zit tussen de Pioneer en de Harman Kardon?
Welke hebben betere hoge tonen welke betere lage tonen, of ligt dat weer aan de speaker?

Greetz T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Die vraag lijkt me alleen te beantwoorden als je een directe A/B vergelijking hebt gedaan. En natuurlijk heeft de combinatie met de speakers er van alles mee te maken. Sterker nog, in praktijk heeft de speaker zelf verreweg de meeste invloed, problemen met het aansturen van zeer hongerige speakers door gebrek aan het vermogen om stroom te leveren door een te klein bemeten voeding daar gelaten. Maar in die hoek verwacht ik hier geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs2012
Heeft iemand ervaring met de Pioneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ik heb de VSX-922, die is wat het versterkergedeelte betreft identiek aan de 1122. Ik heb geen klachten. Wat wil je precies weten? Je kan ook je ook even inlezen in het Pioneer topic. Een goed alternatief is trouwens de Denon AVD-2113, die heeft welllicht nog het neusje voor wat betreft de stereo performance (zie o.a. de AreaDVD reviews van beide modellen). De Pioneer kon ik alleen een stuk goedkoper krijgen.
Pagina: 1