Toon posts:

2e hands upgrade advies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Mijn oma haar pc is al een tijdje traag.
Is niet raar met een Celeron 420 op 1,6 ghz en ddr2 512 mb werkgeheugen op een asus P5GC-MX1333 mx.
Aangezien zij alleen maar kaartspelen doet en ik voor haar internetbankier is elke investering er 1 te veel.
Dus na van het weekend mijn 1e pc gebouwd te hebben dacht ik aan een upgrade met 2e hands hardware.
Hoe denken jullie daar over?
Ik vind hier bv Core 2 duo E7400 processor en 2 gb DDR2 geheugen op 667 mhz samen voor 35 euro.
Moet ik nog rekening houden dat ik andere dingen aanpas?
Kan ik de bestaande koeler bij bovenstaande upgrade gebruiken?
Of kan het zijn dat iets anders als bottleneck fungeert?
Graag jullie reacties

Mvg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2013 21:14 ]

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Volgens de specs zou dat gewoon moeten kunnen werken maar voor de zekerheid kan je wel beter even kijken welke biosversie er nu op staat. Ik raad je aan dan de laatste biosupdate te installeren voor dat je de cpu gaat vervangen zodat je zekerheid hebt dat die andere cpu ook ondersteund word in het bios.

De cpukoeler zou normaal gesproken geen probleem mogen zijn aangezien het een socket 775 koeler is en bij mijn weten er geen verschil in zit met een Celeron of E7400. Sowiezo wel even een bios reset doen wanneer je de nieuwe cpu erin hebt gezet.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als het moederbord de CPU ondersteunt is het een prima upgrade. Er zit een flink snelheidsverschil in en 35 euro is een net bedrag.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry Dion foutje, ik ben ook maar een rookie
Bedankt voor de tip van de biosversie, op de site van Asus staat de juiste revisie al.
Kan ik windows xp gewoon laten staan of beter de HDD ook leeg gooien en opnieuw installeren?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:08

Thomg

Aww yiss

Soms wel, soms niet. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat bij het vervangen van moederborden het antwoord vaak nee is. Aangezien het om processor en geheugen gaat zou het het gewoon moeten doen. Cruciale gegevens wel backuppen ;)

• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-03 21:04

Ultrapc

Anyone steak?

Ehm, je kan makkelijk windhoos 7 installeren, maar ik zou gewoon lekker xp laten staan (je oma is XP gewend, en met 7 word het er niet vlotter op) Schone installatie hoeft ook niet, maar defrag de HDD eens (Als het nog niet gebeurd is)

Succes!

Allround.

Verwijderd

Topicstarter
Nog 1 vraag welke methode biosinstallatie ondersteunt Asus het best?
Via cd of gewoon via XP?
De drivers die er al op staan ook gewoon laten staan?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2013 00:52 ]

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Als hij eerst snel was en alleen nu traag zou ik zeggen: alleen een herinstall is voldoende.
Wil ze ook 1080p (o.i.d.) gaan kijken is de upgrade te begrijpen.

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• Ultrapc

Ultrapc

Anyone steak?

Ik zou de oude drivers eraf gooien, en de nieuwe via de website van asus downloaden, mits LAN werkt.
Anders drivercd erin LAN drivers installeren en via asus drivers downloaden (Up-to-date) :)

Succes!

Gefeliciteerd met je 555 karma :-)

[ Voor 11% gewijzigd door Ultrapc op 02-01-2013 01:01 . Reden: Lol ]

Allround.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je, verwacht morgen de spullen en dan gaan we is kijken

• Ultrapc

Ultrapc

Anyone steak?

Vandaag neem ik aan :), nee serieus, die kleine (vaak oude) systeempjes kan je met een betere Processor en wat ram echt enorm versnellen, zeker met XP

Allround.

Verwijderd

Een dualcore en meer geheugen gaat op dat systeem al wonderen verrichten.

Verwijderd

Topicstarter
Ok daar ga ik dan.
Nu in de bios de versie checken en dan zo de goede downloaden.
Mijn bios update s een .rom bestand wat de computer niet herkend
Ben nog op zoek naar bijbehorend programma

[ Voor 133% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2013 16:41 ]

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:35:
Ok daar ga ik dan.
Nu in de bios de versie checken en dan zo de goede downloaden.
Mijn bios update s een .rom bestand wat de computer niet herkend
Ben nog op zoek naar bijbehorend programma
Meteen even een waarschuwing want je moet je bios dus NIET upgraden via Windows maar rechtstreeks vanuit het bios. Het beste is om dat .rom bestand op een usbstick of floppydisk te zetten en dan in het bios even zoeken naar een flash utility.
Pagina: 1