Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyVermeersch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-02-2023
Ik ben van plan een nieuwe telefoon te kopen nadat mijn HTC Desire het heeft begeven. Ik ben echter zeer ontevreden over HTC Sense en de schillen die producenten meeleveren op hun telefoons (en dus ook meestal ervoor zorgt dat updates zeer plots stoppen). Ik zou dus een telefoon willen waarvan Android direct geupdatet wordt via Google zelf, in plaats van de producent. Echter vond ik zo goed als geen toestel, behalve de Samsung Galaxy Nexus. Zijn er eventueel nog andere aan te raden modellen? Zou gewoon graag de laatste versie van Android draaien (4.2) en voldoende intern geheugen hebben (+6Gb)

[ Voor 9% gewijzigd door NickyVermeersch op 01-01-2013 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarShadow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-07 10:41
Je hebt ook nog de Nexus 4 (LG) met kale android van Google zelf.

http://www.google.com/nexus/4/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-07 17:46
De Nexus-modellen zijn één van de weinige die dat hebben en daar zijn nog drie modellen van te krijgen (Nexus S, Galaxy Nexus en Nexus 4).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 445490

volgens mij krijgt de nexus s geen updates meer en draait die ook niet meer op de laatste android versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:05

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik verplaats het topic naar MAA voor aankoopadvies.

Er is veel informatie te vinden over de Nexus toestellen, ik zou adviseren dat je daar eens wat over gaat lezen :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyVermeersch
shadowstyle schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 19:59:
Je hebt ook nog de Nexus 4 (LG) met kale android van Google zelf.

http://www.google.com/nexus/4/
Ja, naar deze zat ik te kijken, maar ik spijtig genoeg niet te verkrijgen in België, daar is de Samsung de 'laatste nieuwe telefoon van Google met de allernieuwste android'. Zo te zien kan ik toch de LG Nexus aanschaffen via de Belsimpel website, wel aan het dubbele van de prijs van Google. Zal er over nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyVermeersch
Wou de Google/LG Nexus 4 kopen van belsimpel.nl maar die leveren alleen maar in Nederland.

Na wat rondzoeken op pdashop.be kwam ik de HTC One X tegen, maar mijn vorige ervaring met HTC was echter niet goed, daar de support en de snelheid waarmee htc updates pusht naar zijn telefoons (als ze zelfs een update willen pushen, want ik denk dat ze er soms gewoon mee stoppen zodat je hun nieuwste telefoons zou kopen)

Als de HTC One X zijn updates direct van Google zou krijgen zou dat fantastisch zijn, is dit het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 13:57
NickyVermeersch schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 13:02:
Wou de Google/LG Nexus 4 kopen van belsimpel.nl maar die leveren alleen maar in Nederland.

Na wat rondzoeken op pdashop.be kwam ik de HTC One X tegen, maar mijn vorige ervaring met HTC was echter niet goed, daar de support en de snelheid waarmee htc updates pusht naar zijn telefoons (als ze zelfs een update willen pushen, want ik denk dat ze er soms gewoon mee stoppen zodat je hun nieuwste telefoons zou kopen)

Als de HTC One X zijn updates direct van Google zou krijgen zou dat fantastisch zijn, is dit het geval?
nope. Alleen de nexus updates komen direct van google.

Voor de Nexus 4 kun je eventueel ook even de Duitse grens over. Hij ligt bij de mediamarkt daar voor de helft van de prijs in het schap.

Het alternatief is dat je custom roms gebruikt (bijvoorbeeld cyogenmod). Die zijn niet zo snel met updates als google zelf, maar vaak wel een stuk sneller dan fabrikanten als HTC en Samsung.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 09:26
gewoon een custom rom installeren zoals CM, die meestal geen een AOSP achtige launcher zoals Trebuchet/NovaLauncher/Apex launcher. en daar blijven de update op binnen komen, bijna elke dag als voor de nightlies gaat. voordeel dat je dan uit veel meer telefoons kan kiezen van van alle grote merken. Samsung moet je dan wel vermijden en momenteel bied Sony de best ondersteuning van uit hun zelf naar de development communitiy.

[ Voor 32% gewijzigd door aegis op 03-01-2013 13:08 ]

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:32

Bullet NL

Eigen Wijs

Nee, de One X krijgt zijn updates via HTC, net zoals alle andere telefoons (op de Nexus producten na) dit via hun fabrikant krijgen.

Officieel is het zelfs zo dat de updates via de Nexus producten ook via de fabrikant lopen (ivm garantie e.d.) maar deze worden sneller verspreid door (HTC/Samsung/LG) omdat ze zelf geen aanpassing hoeven te doen.

Wil je een toestel met vanilla Android dan zal je dus een Nexus moeten aanschaffen, een tweede mogelijkheid is om het toestel te voorzien van een custom rom, http://www.cyanogenmod.org/ is de groodste en misschien wel de bekendste. Deze groep maakt een kale Android rom met wat zinvolle extra's

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:27
NickyVermeersch schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 19:57:
[...]

Ja, naar deze zat ik te kijken, maar ik spijtig genoeg niet te verkrijgen in België, daar is de Samsung de 'laatste nieuwe telefoon van Google met de allernieuwste android'. Zo te zien kan ik toch de LG Nexus aanschaffen via de Belsimpel website, wel aan het dubbele van de prijs van Google. Zal er over nadenken!
dat valt wel mee, de 16Gb is 399 bij Google, 529 bij Belsimpel.
Pagina: 1