Toon posts:

Windows(7) update geeft gedateerde update's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn laptop met windows 7 inmiddels al een paar jaar, maar mijn windows update loopt volgens mij achter met update's. Zo had ik net bijvoorbeeld SP1 gekregen op mijn computer en nu krijg ik weer update's van 2011 voorgeschoteld. Weet iemand hoe dit komt of hoe je er voor kan zorgen dat je weer recente update's krijgt?
Gewoonte van mij is om "nu opnieuw opstarten" altijd uit te stellen en dan ga ik ervan uit dat ze worden geactiveerd als je de computer een keer aan en uitschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:05
Als je nu net pas sp1 geinstalleerd hebt is het niet heel gek dat je nu nog updates uit 2011 krijgt. Sp1 komt ook uit 2011 en dan kan het dus zijn dat updates een installatie van sp1 vereisen.

Ik zou nu eerst is alle updates installeren en dan je lijst met geinstalleerd updates vergelijken met een up to date machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:56

Mavamaarten

Omdat het kan!

^ Dit.
Waarschijnlijk kan je de updates die je nu binnenhaalt pas installeren/zien als je SP1 daadwerkelijk geinstalleerd hebt. Ze komen nu pas tevoorschijn voor je.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik alleen niet begrijp is waarom ik nu pas SP1 krijg. Ik dacht zelfs dat ik die al op mijn pc had staan, maar dat weet ik niet meer zeker.

EDIT: Gevonden, service pack 1 installatie was mislukt op 24-6-2011 zie ik in mijn updatehistorie staan. Waarom ik nu pas een herkansing krijg dat vind ik dan weer raar.
EDIT2: Hij is samen met "KB890830: Windows-programma voor het verwijderen van schadelijke software voor x64-systemen- december 2012" geinstalleerd. Misschien hadden die elkaar nodig.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2013 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:42
Ik heb ook eergisteren SP1 binnengekregen. Ik start windows gemiddeld maar 1 keer per maand en heb dan vrijwel altijd updates, maar als deze SP1 uit 2011 komt zou ik hem toch wel een keer gehad moeten hebben... Afijn, dat ding heeft 2 uur lopen pruttelen ("Schakel de computer niet uit!") en 4 keer gereboot, daarna kreeg ik ook weer een hele rits aan updates. Thuis even kijken of ik ook deze KB890830 heb gemist oid...