Hulp bij stil systeem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slechdt
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Weg

[ Voor 100% gewijzigd door Slechdt op 04-10-2020 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Uit eigen ervaring kan ik je een paar tips aan de hand doen wat betreft een zeer stil systeem namelijk als pc-kast heb ik bewust voor een Corsair Obsidian 550D gekozen. Standaard is die al voorzien van geluiddempent materiaal en dat doet ie dus ook uitstekent.

Verder heb ik als cpukoeler gekozen voor een Noctua NH-D14 die dan wel groot is maar muisstil en zelfs onder flinke stress blijft die stil. Je betaald dan wel wat meer maar ik persoonlijk vind het het geld dubbel en dwars waard.

Daarnaast heb ik alle standaard Corsair casefans vervangen door Noctua fans en deze stuur ik aan via een Asus Sabertooth X79 board. Door die combinatie blijft het systeem heerlijk stil wanneer je standaard dingen erop doet en zelfs bij stress is het systeem nauwelijks hoorbaar.

Je moet je in elk geval niet laten afschrikken door de prijs van de Noctua fans en zaken als goedkopere low rmp fans hebben een ander groot nadeel. Veelal koelen die fans dan niet optimaal en dat is het verschil met Noctua die op een laag rpm werken en een optimale airflow hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:34
Aan die muis ga je je waarschijnlijk snel ergeren. Kijk eens naar een Logitech G400. Bij mij thuis muist iedereen hiermee, en iedereen is tevreden erover. Voor gamen is je huidige muis niet zo geschikt, qua responsetijd en precisie.

Verder lijkt je voeding krap bemeten voor een systeem waar later een videokaart in komt. Mij lijkt 500 watt een iets betere keus. Je weet nu immers nog niet wat voor kaart je erin wilt zetten.

Waarom wil je er nu nog geen videokaart in zetten? Ga je pas later beginnen met games? Het is makkelijker om het hele systeem in 1 keer te bouwen lijkt me.

Op het moederbord kan nog wel wat bezuinigd worden. Er is een populair AsRock bordje dat voor ~75 van de hand gaat. Dit verschil kun je in de muis investeren.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385882

Als je niet overklokt neem een non-K versie van die CPU en H77 chipset, veder heeft Corsair een heel stille kast en dat is wat Roel1966 aan geeft, kost rond 120€ als ik me niet vergis. De G400 heb ik zelf ook maar ik vind de scroll-wheel echt bagger en mediocre duim-knoppen, kijk of je CM Storm Recon wat vindt die is beter en sensoren zijn even goed. Voor zeer stil PSU kan je aan Seasonic fan-less denken maar die zijn heel duur. Keuze van wattage hangt van je GPU ook en of je overklokt.

http://www.silentpcreview.com/Recommended_PSUs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:25
De R4 is een goede keuze.
http://www.tomshardware.c...er-silencio-650,3325.html
http://www.tomshardware.c...gabyte-luxo-m10,3356.html
http://www.tomshardware.c...one-ft-02s-usb3,3378.html

De fans op de Mugen 3 hebben ook een laag toerental (stil) en de voeding is ook stil. Ik zou dat dan ook niet aanpassen.

De keuzes qua opslag vind ik wat minder. Zelf zou ik gaan voor een Samsung 830 of Crucial M4 256GB SSD (betrouwbaarder & goedkoper) en een WD Digital Green 3TB (5400rpm, stil) of Seagate Barracuda 3TB (7200rpm, minder stil) HDD voor opslag. Voordat je toch de keuze maakt voor de WD Caviar Red zou ik me wat meer inlezen over de TLER functie van deze schijven (zie bijv. http://www.hardwarecanuck...hard-drive-review-11.html).

Qua voeding voldoet de G-Serie 450W gewoon en zijn de meeste alternatieven van 500W minder efficient (en dus ook heter/luider). Met deze voeding heb je naast de CPU die ~77W stookt sowieso nog voldoende capaciteit over voor een flinke GPU.

[ Voor 4% gewijzigd door PCBaas op 01-01-2013 20:43 ]

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slechdt
  • Niet online
Weg

[ Voor 99% gewijzigd door Slechdt op 04-10-2020 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 00:52

mirno

私の名前はMirnoです

Aan de K versie CPU te zien denk ik dat je gaat overklokken.

Je zou een gigabyte d3h moederbord kunnen kiezen, deze komen goed uit de test en zijn ook niet erg duur. De MSI die je hebt zal ook wel voldoen. Maar zelf zou ik eerder voor de gigabyte gaan, omdat die niet wat beter presteert en van wat meer luxe en (upgrade) mogelijkheden voorzien is.

De voeding zal voldoende zijn. Je kan nu met 450W een high end model videokaart voorzien van vermogen. Dan te bedenken dat in de toekomst alle videokaarten zuiniger gaan worden. Dat betekend dus dat je bij de volgende generatie videokaarten genoeg zou moeten hebben met 450W.

Het hoofd verschil tussen H77 en Z77 is de overklok functie van de Z77 die de H77 niet heeft. Met een i5 3570k (die -k betekend dat die overklokbaar is) wordt dus altijd aangeraden om die in combinatie met een Z77 moederbord te doen. Wil je echter niet overklokken is een i5 3350p/3450/3470 aan te raden + een H77/B75 moederbord. Dat ongeveer €100 goedkoper is.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeMoederr
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-06 18:57
Een stille PC maken is eigenlijk best makkelijk. Zelf gebruik ik een passieve videokaart en een koperen processorkoeler van circa 900 gram. Verder had ik geen speciale onderdelen nodig. Wat ik heb gedaan was de
ventilatoren van de CPU koeler en de voeding er gewoon uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Slechdt schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 09:38:
Roel1966 ik heb even de items gezocht die jij als alternatieven geeft, de huidige kast is daar ook al van voorzien en vind ik er eigenlijk mooier uitzien. Dus ik denk dat ik bij deze kast blijf als inderdaad alle items er in passen. Anders zal ik zeker switchten aangezien ze ook veel gelijkenissen hebben. Daarnaast is het moederboard Asus Sabertooth X79 zo'n twee keer zo duur. Wat is de toegevoegde waarde ten op zichte van wat ik nu had uitgezocht? Nog een puntje dan over de fans, de cpu koeler maakt twee keer zo veel geluid als de Scythe Mugen 3?
De opbouw van de Corsair Obsidian 550D is toch wel heel anders dan de Fractal Desing R4 waarbij al een paar punten zijn waarom ik voor de Corsair gekozen heb. Het eerst belangrijke vond ik de stoffilters die van aluminium gemaakt zijn en met magneetjes bevestigd zitten, dus heel gemakkelijk schoon te houden.

Tweede handige punt vond ik dat de harddiskcages eruit te halen zijn in 2 delen van 3 en dit weer ten goede komt voor de airflow. Daarbij gebruiken de meesten toch hooguit maar 1 of 2 harddisks en een ssd dus zovele harddiskcages vind ik persoonlijk een beetje onzin.

Volgend belangrijk punt vond ik de mogelijkheid qua inbouw van extra fans en wanneer je dat niet wilt dan kan je de afdekplaten laten zitten. Dus de Corsair is een stuk flexibeler qua koelmogelijkheden plus het voordeel dat er standaard een Corsair H100 waterkoeler in past.

Wat betreft de Noctua cpu koeler heb je denk ik toch dan een verkeerde test gelezen want juist de Noctua NH-D14 staat er bekend om dat ie zo stil is. Let hierbij wel ook op de koelprestaties in combinatie met de geluidsproductie en daar is de Noctua gewoon heel goed in.

Het Sabertooth board wat ik heb heb jij niets aan omdat je met socket 1155 gaat werken in ik met socket 2011 werk waardoor het board ook een stuk duurder is. Meerwaarde is ook dat het een high-end board is waardoor je b.v. al standaard 5 jaar fabrieksgarantie erop krijgt.
JeMoederr schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 21:40:
Een stille PC maken is eigenlijk best makkelijk. Zelf gebruik ik een passieve videokaart en een koperen processorkoeler van circa 900 gram. Verder had ik geen speciale onderdelen nodig. Wat ik heb gedaan was de ventilatoren van de CPU koeler en de voeding er gewoon uit halen.
Dat zal dus met een i7 3820 of een Radeon HD7970 nooit gaan werken dus ik vermoed dat je systeem ook lage specificaties heeft. Cpu koeler van 900 gram zegt ook niet veel als ie zijn warmte niet kwijt kan en er geen airflow in de pc-kast is. Ik zou dus maar eens je temps in de gaten houden want op die manier kunnen die nog wel eens flink omhoog schieten.

[ Voor 15% gewijzigd door Roel1966 op 03-01-2013 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeMoederr
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-06 18:57
Dat zal dus met een i7 3820 of een Radeon HD7970 nooit gaan werken dus ik vermoed dat je systeem ook lage specificaties heeft. Cpu koeler van 900 gram zegt ook niet veel als ie zijn warmte niet kwijt kan en er geen airflow in de pc-kast is. Ik zou dus maar eens je temps in de gaten houden want op die manier kunnen die nog wel eens flink omhoog schieten.
Waarschijnlijk kun je een hd7970 ook niet passief kopen, maar eerder een hd7750. Verder zijn processors eigenlijk alleen maar zuiniger geworden sinds 5 jaar terug, dus dat zal ook best lukken met een core i7. Het systeem draait stabiel, ook tijdens gamen. Tip top dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slechdt
  • Niet online
Bedankt allen voor de input :D heeft mij zeer geholpen!!
Pagina: 1