Toon posts:

harde schijf overleden bijna?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was aan het minecraften 3 dagen geleden en mn computer hield erineens mee, alles bevroor.

heb ge herstart, en hij kon de hardeschrijf niet meer vinden, na flink ge herstart te hebben hoor ik het bekende gelaad van de harde schrijf niet meer, hij is ook al een jaar of 5 oud, de rest heb ik verniewd met nieuwe componenten.

het rare is, vadaag na de jaar wisseling start ik de comp op en zit ik weer te internetten en alles werkt prima, gecontroleerd of mn harde schijf goed vast zit en alle stekkers zitten als normal...gewoon vast..heb nog geen spellen gespeeld want ik ben bang dat alles weer vastloopt en ik met de gebakken peren zit.

Heb een nieuwe harde schrijf al besteld, maar nu ben ik toch bang dat het probleem ergens anders zit, maar aangezien windows 8 mn harde schrijf helemaal niet meer kon vinden en alles verder prima werkt denk ik toch dat hij aan het overlijden is.

Nu mijn vraag, kan het zijn dat schrijf langzaam aan het overlijden is? of gaat hij ineens helemaal kaduuk, aangezien de rest van mn comp vervangen is..

beetje dom toppic misschien ik ben ook geen comp wizard dus forgive me

ps gelukkig nieuwjaar iedereen! XD

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-01 13:30

Mavamaarten

Omdat het kan!

Best mogelijk dat je HDD de geest aan het geven is. Als je nog geen backup hebt is het ZEKER tijd om dat snel te doen.
Verder zijn er natuurlijk een berg tooltjes om te kijken of je HDD nog lekker is.

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

Topicstarter
welke tooltjes zijn dat?

en ja het meest belangrijke staat gelukkig op sub hdd die ik nog heb liggen.

Verwijderd

Topicstarter
usb that is

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:39
Elke fabrikant stelt zijn eigen tooltje ter beschikking, en er zijn nog onafhankelijke programma's zoals HDTune.

Gelukkig weet google meer, o.a.:
http://pcsupport.about.co...thetrade/tp/tophddiag.htm

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de post

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:43

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

PRIORITEIT #1 = BACKUP.... nu we dat de wereld uit hebben.. :+ Je moest eens weten hoeveel mensen nooit meer de kans hebben op een alsnog bootende schijf.. BACKUP dus. ;)

Uitlezen met SMART en ook de diagnotische tool van je fabrikant. Vaak kun je daar ook een mooie uitdraai mee maken. Welk merk + type schijf heb je?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
een wdc ATA schrijf lol...zegt al genoeg denk ik kwam standaard met mijn comp...ja zon 5 jaar geleden..

heb alles degelijk verniewd behalve de HDD dus ja het zit er denk ik aan te komen dat ding aan het kapot gaan is.

Verwijderd

Topicstarter
ja tis wel vaag idd en heb geluk dat hij nog opstart en ff kan internetten en het belangrijkste bewaard is, thank god want het gaat hierom mijn werk en bank gegevens...lol. dus van geluk kan ik wel spreken idd.

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de vele post heb de SMART tool maar ik doe dit morgen wel...ben blij dat ik weer ff kan chatten...

bedankt voor de informatie zoals altijd :)

sorry chipher die had ik niet gezien, excuses.

199 UltraDMA CRC Errors 200 200 0000000000-0001 000

aangeraden om de kabels vervangen de driver doet nix..

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2013 20:49 ]

Verwijderd

Je kunt je bericht wijzigen rechts bovenin. Dit verdient de voorkeur boven veelvuldige posts maken die ook prima in één post zouden kunnen.
Pagina: 1