Toetsenbord voor een gamer

Pagina: 1
Acties:

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-02 10:25
Ik ben op zoek naar een nieuwe tobo, budget? 80-100 euro oid.

Nu heb ik zitten kijken naar:

Logitech G510
Logitech G110
Razer Lycosa

Nu zie ik meer en meer dat de G110 en de G510 slechte kwaliteit van bepaalde toetsen hebben. Razer? Klinkt leuk, maar nadat mn naga molten het precies 2 weken heeft volgehouden heb ik geen goed gevoel bij een Razer product.

Wat wil ik er mee gaan doen?

Coding
gaming (Terraria, Secret world e.d.)
typen van lange teksten.

Ik heb me verdiept in Mechanische toetsenborden, nu vind ik deze wel lekker werken, echter is het probleem dat dit voor gamen wat minder lijkt. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Wat voor toetsenbord zouden jullie aanraden?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-01 14:53

Rordarok

De enige echte

Waarom wil je een 'gamer' toetsenbord? Puur voor de macros en extra keys die je ervoor krijgt? Gewoon uit interesse.

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

• corset
Lastig inderdaad, moet zelf zeggen dat de "gamer" lijn tobo's van Trust en logitech qua feedback gewoon wat prettiger voelen. Ook hebben deze de hogere toetsen die het typen voor mij beter maken. Niet die half platte laptop achtige dingen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-02 15:23
Ik zou voor mechanisch gaan. Voelt gewoon lekkerder. Ik heb zelf de (ja toch dat merk) razer blackwidow, werkt erg fijn en zitten wat handige gamers opties op (bv de Windows knop uitzetten). Maakt wel veel lawaai, dat vindt niet iedereen even prettig.

En ja mechanisch is voor gamen juist prettig, door de feedback die je krijgt en het 'ik kan lekker rammen' gevoel.

[ Voor 19% gewijzigd door Boefmans op 01-01-2013 18:45 ]

mixing a drink and music

• corset
lawaai maakt me niet zo uit :) heb nu een Trust GXT18 (budget tobo) en dat kreng maakt ook veel herrie haha

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-03 10:25
En deze dan pricewatch: Gigabyte Osmium lijkt een beetje op de lycosa, lekker simpel design maar toch mooi. Verlicht en cherry red wat weer beter is dan de cherry blue keys in de blackwidow.

• corset
Ook een erg leuke inderdaad :) Zit nu ook te kijken naar de G510 (80 euro is leuke prijs)

Maar heb daar een vraag over. Die Macro Keys, werken die ook met coding. Stel je voor ik gebruik in HTML veel Div of whatever (dit is voor mn vriendin, mijn HTML kennis is 0), kan ik dan een macro button met een bepaalde serie code invullen die veel gebruikt wordt?

• Boefmans
Hoezo red beter dan blue? Lijkt toch een smaakkwesite te zijn? Ik vind een beetje zwaar wel prettig :) anders moet je kijken of je ze ergens kunt proberen,

mixing a drink and music

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-03 09:41
lanerios schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 10:51:
Ook een erg leuke inderdaad :) Zit nu ook te kijken naar de G510 (80 euro is leuke prijs)

Maar heb daar een vraag over. Die Macro Keys, werken die ook met coding. Stel je voor ik gebruik in HTML veel Div of whatever (dit is voor mn vriendin, mijn HTML kennis is 0), kan ik dan een macro button met een bepaalde serie code invullen die veel gebruikt wordt?
Ik heb een G110 en bij mij werkt dat wel zo. In de software kun je gewoon zeggen dat 1 knopje een hele zooi tekst moet spugen. Dus voor in een multiplayer game kun je commando's doen, ik speelde veel GTA SA:MP en dan kon je gewoon zeggen ''t/open'' bij G3 bijvoorbeeld en zodra jij op G3 ramde, zag je in een flits /open ingevoerd worden :)

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Junia
  • Laatst online: 03-03 13:45
lanerios schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 18:38:

Nu zie ik meer en meer dat de G110 en de G510 slechte kwaliteit van bepaalde toetsen hebben.
Wat wil ik er mee gaan doen?
Dit is de eerste keer dat ik dit hoor. Mijn 4 jaar oude G15 (ook al noem je deze niet, qua hardware zijn ze redelijk hetzelfde) werkt nog steeds perfect en ik ken een aantal mensen die al lange tijd zeer tevreden zijn met de G110.

Daarbij, als je ooit problemen krijgt met bepaalde knoppen is één mailtje naar Logitech meestal al voldoende om een geheel nieuw toetsenbord te krijgen ;)

Als je kijkt bij de reviews van zowel de G510 als de G110 wordt er overal tussen de 4~5 sterren gegeven :)
Of je het kleine LCD schermpje een extra €20 waard vindt moet je zelf bepalen. Persoonlijk gebruik ik degene van de G15 echt nooit.

[ Voor 16% gewijzigd door Junia op 02-01-2013 17:52 ]

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 07:43
*snip*

[ Voor 97% gewijzigd door azerty op 08-01-2015 00:56 ]

• roestdatroest
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-01 21:09
Een alternatieve kijk:

Ik heb een aardig aantal 'gaming' toetsenborden gehad -razer, steelseries, madcatz -noem maar op. De toeters en bellen zijn wel leuk en aardig, maar toen ik eenmaal een mechanische toetsenbord onder m'n vingers had, wist ik wat ik wou. Het tikt fijner, en gamet fijner, en voelt van hogere kwaliteit aan.

Dus waar ga je voor? De looks? of de techniek? of combineer die twee :) iig, een point of interest.

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Ik heb momenteel een G110 en heb zelf een hoop verschillende toetsenborden onder m'n vingers gehad. Het is inderdaad waar dat mechanische toetsenborden fijner voelen in het gebruik, maar uiteindelijk mistte ik toch de G keys en moest ik ongebruikte keys gaan mappen met AutoHotKey. Naar verloop van tijd kom je ook daar toetsen voor te kort en is al dat remappen ook niet bepaald schoon en overzichtelijk ten opzichte van een rij toegewijde macro keys. Het feit is dat je bij games lang niet zoveel verschillende combinaties maakt als met het typen van documenten, de meeste gamers zullen zelfs grotendeels niet meer dan WSAD aanhalen. Dan is in deze categorie een mechanisch toetsenbord een kleine verbetering ten opzichte van de vele mogelijkheden die je met 12 G keys en (in het geval van G15) informatie die het scherm kan tonen zoals Teamspeak of je MP3 speler (wat normaalgesproken niet zichtbaar is bij het spelen van games omdat dit op de achtegrond plaats vindt).

De G toetsen kunnen met de bijgeleverde drivers veranderd worden voor verscheidene dingen op verschillende snelheden, ligt er maar net aan hoe je ze script. Je kan gedurende het spelen macro's opnemen en tussen profielen wisselen. Zo heb ik een 'vies' profiel waar ik snel even een macro mee opneem mocht ik plots een bepaalde procedure meerdere malen nodig hebben.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-11-2025
Misschien is de corsair k60 nog een goed alternatief? Veelgebruikte gamerstoetsen zijn vervangbaar voor rode uitvoeringen met meer grip, mechanisch en een aardige prijs! Neem wel de US versie (grote shift!) Review

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-03 09:38

player-x

Disruptive by design

Persoonlijk bevalt de Logitech G13 mij wel, speelde vroeger altijd op toetsen bord, maar toen de G13 uitkwam heb ik die er bij gekocht, en moet zeggen bevalt me veel meer dan een toetsenbord, vooral de mogelijkheid van gebruik van macro's.

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/assets/17680/17680.png

Voor mij is de G13 veel handiger dan WASD, daar na dat je wat heb getypt, je niet eventjes weer naar de juiste houding hoeft te zoeken, vooral handig als je opeens word aangevallen.

Hier een vergelijk van de Logitech G13 vs Razer Nostromo, zijn grootste concurrent.

Is iig iets om goed te over wegen, tegen over een gewone game keyboard. ;)

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

• Boefmans
roestdatroest schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 13:39:
Een alternatieve kijk:

Ik heb een aardig aantal 'gaming' toetsenborden gehad -razer, steelseries, madcatz -noem maar op. De toeters en bellen zijn wel leuk en aardig, maar toen ik eenmaal een mechanische toetsenbord onder m'n vingers had, wist ik wat ik wou. Het tikt fijner, en gamet fijner, en voelt van hogere kwaliteit aan.

Dus waar ga je voor? De looks? of de techniek? of combineer die twee :) iig, een point of interest.
Combinatie is er steeds meer, oa van razer; mechanisch met enkel toeters en bellen :-p

mixing a drink and music

Pagina: 1