Broer zijn laptop trekt al het internet weg.

Pagina: 1
Acties:

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:38
Hee ik zit nu al een tijdje met een probleem. Mijn broer zijn laptop trekt altijd als die aanstaat het hele internet weg zonder dat hij zit te downloaden oid. Hij zet hem aan en zodra die opgestart is kan ik zowat niet meer online spelen want als ik dan ergens klik om te lopen dan gebeurt dat pas na 1,5 seconde ofzo. Bijvoorbeeld bij League of Legends heb ik meteen een ping van 1000 en kan ik dus zo goed als niet spelen. Weet iemand waardoor dit komt en hoe ik het kan verhelpen? Tis verdomd irritant want ik kan dan geen enkel online spel normaal spelen

Ook heb ik geen idee hoe ik dit kan oplossen want hier heb ik verder geen verstand van, ik heb gegoogled maar kwam nergens ook maar in de buurt van hetzelfde onderwerp en ik weet ook niet of dit hier goed staat.

Ik hoop dat iemand me kan helpen want het komt me echt de keel uit.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-12 16:17

Perkouw

Moderator General Chat
Al gezocht naar applicaties welke het netwerk verkeer op je pc kunnen monitoren ? ;)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

http://www.gereedschapsdo...-stanley-staal-blauw-27mm

De oplossing.

Eventueel ook inderdaard kijken of je somehow het netwerkverkeer in de gaten kan houden, of of je broer niet toevallig gewoon alles krijgt van het modem.

People as things, that’s where it starts.

• Aschtra
Ik heb helemaal geen verstand van netwerken dus nee niet gedaan en ik denk niet dat ik er ver mee kom want dan zal ik wel allerlei onbekende dingen zien

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:53

Mavamaarten

Omdat het kan!

Doe maar eens een grondige malwarescan op die laptop dan.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Aschtra
Laptop is pas nog geformatteerd en daarvoor was het ook al. Laptop heeft door problemen een nieuwe HDD gekregen dus een virus is het niet. Wat voor netwerk programma kan ik eventueel gebruiken?

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-12 15:38
Gebruik eens wireshark op je eigen PC om het netwerk te sniffen op welke pakketjes rond gaan. Zo heb je snel door wat er verstuurd wordt.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:05

Khaine

Python liefhebber

Gooi eens een live-cd-tje in je broers laptop? Kijk dan eens of hij nog altijd zoveel binnen trekt.

Je hebt trouwens ook niet omschreven hoe het netwerk er verder uit ziet. Is het een draadloze verbinding die toch al niet zo geweldig is? Heb je iets op je router ingesteld wat traffic van een bepaald ip voorrang en/of prio geeft?

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Kokoryuu schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 18:46:
Laptop is pas nog geformatteerd en daarvoor was het ook al. Laptop heeft door problemen een nieuwe HDD gekregen dus een virus is het niet. Wat voor netwerk programma kan ik eventueel gebruiken?
en hoe weet je dat zeker?
hardware heeft niets te maken met malware/virussen, eerder je broer (of diens verstand) en die is toch niet vervangen?

ps: nieuwe HDD = nieuwe windows: waren een goed anti-virus en alle Windows en AV-updates ook geïnstalleerd voordat je broer online ging?

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

Niet helemaal hetzelfde, maar wij hadden hier een (achteraf defecte) Android tablet. Zodra uit de stand-by was het hele netwerk niet vooruit te branden. Zelfs RDP'en binnen het netwerk ging niet meer. Nu een nieuwe, maar verder gelijk, en nu is er niets aan de hand. Hardware dus ook niet uitsluiten.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-12 20:54

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Is er misschien in de router/moden een DMZ server in gesteld of zijn er poort(en) geforward specifiek naar jouw broers laptop?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Aschtra
Khaine schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 18:50:
Gooi eens een live-cd-tje in je broers laptop? Kijk dan eens of hij nog altijd zoveel binnen trekt.

Je hebt trouwens ook niet omschreven hoe het netwerk er verder uit ziet. Is het een draadloze verbinding die toch al niet zo geweldig is? Heb je iets op je router ingesteld wat traffic van een bepaald ip voorrang en/of prio geeft?
Mijn broer ze laptop zit op de Wifi en mijn pc op de kabel. Wifi is verder prima qua snelheid. Router staat op standaard instellingen. Daar is niet mee gekloot.
_Dune_ schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 18:53:
Is er misschien in de router/moden een DMZ server in gesteld of zijn er poort(en) geforward specifiek naar jouw broers laptop?
Nee, we hebben niks aan de router gedaan en ook niks met port forwarden en DMZ is uitgeschakeld in de router.

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik zou toch inderdaad eens gaan voor een linux live cd zoals hierboven geadviseerd. Daarmee kun je heel snel de software op de laptop uitsluiten..
Pagina: 1