Na de nodige jaren gewerkt te hebben met Avid Media Composer 4.2 en 5.0 wil ik nu overstappen naar versie 6.0 of 6.5. Mijn PC is inmiddels verouderd en aan vervanging toe. Ik weet dat er voor Avid prachtige systemen in hoge prijsklassen bestaan, maar ik weet uit ervaring dat "minder zware" machines ook wel voldoen, zeker als je, zoals ik, niet dagelijks van Avid afhankelijk bent, maar enkele keren per jaar een project maakt. Verder gebruik ik deze PC alleen voor eenvoudige taken als Office en zo nu en dan wat fotobewerking.
Ik heb een budget van rond de 800-900 euro. Mijn oude PC beschikt over 2 DVD/BD-branders die ik wil overzetten in de nieuwe PC en dat geldt ook voor tenminste 1 van mijn harde schijven (SATA). Software en randapparatuur heb ik vanzelfsprekend al.
Mijn gedachte tot nu toe is de volgende, maar ik wil graag zeker weten dat ik de juiste componenten bij elkaar heb geraapt en niets vergeten ben. Misschien zijn er ook wel Avid gebruikers hier die nog tips hebben.
* Processor: Intel core i7 3770
* Moederbord: Asrock Z77 Extreme 4 (Pro3 of 4 zou ook volstaan, maar die hebben maar 4 SATA poorten)
* Grafische kaart: Nvidia Quadro 600 (volgens Avid toereikend voor Media Composer 6 en betaalbaar)
* 8 GB RAM geheugen (Avid vereist minimaal 4 GB, maar 6 GB wordt aanbevolen)
* SSD disk van 128 GB voor OS (Win7 pro, 64 bit) en applicaties
* Extra harddisk: Western Digital 1TB 64/7200rpm
* Voeding 550 watt (ik wil er wel zeker van zijn dat ik voldoende aansluitingen heb)
* Eenvoudige behuizing met voldoende ruimte (2x DVD/BD-brander, 3x HDD)
* Firewire IEEE1394 controller (benodigd ivm importeren video van oudere camera's)
* Daarnaast wil ik overzetten uit mijn huidige PC:
> Extra HDD (SATA)
> DVD-brander (SATA)
> BD-brander (SATA) (ja, ik heb beide branders nodig)
> Eventueel, maar niet belangrijk, cardreader.
Zie ik nog iets over het hoofd? Is deze configuratie ontoereikend of geef ik juist ergens geld uit waar het niet nodig is? En hoe zit 't met de koeling?
Alvast hartelijk dank voor jullie feedback!
Ik heb een budget van rond de 800-900 euro. Mijn oude PC beschikt over 2 DVD/BD-branders die ik wil overzetten in de nieuwe PC en dat geldt ook voor tenminste 1 van mijn harde schijven (SATA). Software en randapparatuur heb ik vanzelfsprekend al.
Mijn gedachte tot nu toe is de volgende, maar ik wil graag zeker weten dat ik de juiste componenten bij elkaar heb geraapt en niets vergeten ben. Misschien zijn er ook wel Avid gebruikers hier die nog tips hebben.
* Processor: Intel core i7 3770
* Moederbord: Asrock Z77 Extreme 4 (Pro3 of 4 zou ook volstaan, maar die hebben maar 4 SATA poorten)
* Grafische kaart: Nvidia Quadro 600 (volgens Avid toereikend voor Media Composer 6 en betaalbaar)
* 8 GB RAM geheugen (Avid vereist minimaal 4 GB, maar 6 GB wordt aanbevolen)
* SSD disk van 128 GB voor OS (Win7 pro, 64 bit) en applicaties
* Extra harddisk: Western Digital 1TB 64/7200rpm
* Voeding 550 watt (ik wil er wel zeker van zijn dat ik voldoende aansluitingen heb)
* Eenvoudige behuizing met voldoende ruimte (2x DVD/BD-brander, 3x HDD)
* Firewire IEEE1394 controller (benodigd ivm importeren video van oudere camera's)
* Daarnaast wil ik overzetten uit mijn huidige PC:
> Extra HDD (SATA)
> DVD-brander (SATA)
> BD-brander (SATA) (ja, ik heb beide branders nodig)
> Eventueel, maar niet belangrijk, cardreader.
Zie ik nog iets over het hoofd? Is deze configuratie ontoereikend of geef ik juist ergens geld uit waar het niet nodig is? En hoe zit 't met de koeling?
Alvast hartelijk dank voor jullie feedback!