Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Thijs888
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 10:44
Ik ben al een tijdje op zoek naar een tablet. Ik wou hem in eerste instantie vooral om mee te kunnen werken met pdf's, zodat ik deze goed kan lezen en er het liefst aantekeningen bij kan maken. Verder is het natuurlijk fijn om makkelijk en snel iets op te kunnen zoeken op internet e.d. Verder zal ik hem gebruiken om te lezen (e-books) en filmpjes te kijken (gedownloade tv-series, films). GPS is zeker ook handig, omdat ik vrij vaak rijd en niet altijd een GPS ter beschikking heb. Nu ben ik in mijn zoektocht dusdanig ver dat ik ook kijk voor tweedehands waardoor ik bij een Apple iPad WiFi + Cellular (voorjaar 2012) ben uitgekomen die qua prijs ongeveer gelijk is aan een nieuwe Google Nexus 10.

Nu is mijn vraag: Wat raden jullie mij hierin aan? Alle opmerkingen zijn zeer welkom!

• Thijs888
Geen kenners, ervaringsdeskundigen of wijsneuzen die kunnen helpen?!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:23

HollovVpo1nt

I like gadgets

De nexus 10 heeft betere hardware (2GB RAM, 1.7Ghz Dual). Als de retina iPad tweedehands even duur is als een Nexus 10 zou ik persoonlijk voor de Nexus 10 gaan. Voor de meeste toepassingen waar jij een tablet voor nodig hebt kun je prima beiden gebruiken. Het komt eigenlijk neer op waar werk je liever mee, Android of iOS, en prijs.

Met Android kun je je tablet eigenlijk als een mini PC gebruiken en dat is ook mijn voorkeursplatform.

• Thijs888
Ok, cool, thanks. Dat dacht ik ook al, nu alleen nog kijken wanneer de Google Play Store hem weer verkoopt. Duitsland is geen probleem, maar als ie daar uitverkocht is wordt het moeilijk...

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:23

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik blijf het raar vinden dat de Nexus 4 en 10 niet in Nederland worden verkocht. Zeker als je zien hoe goed tablets en smartphones in Nederland verkopen.

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Tja, gewoon moeilijke keuzes en allebei top tablets. Qua GPU kracht wint de iPad in een test, en de Nexus 10 in de ander. Als we de resoluties in de test betrekken is de iPad weer krachtiger. Pure CPU kracht wint de Nexus 10, maar in de praktijk blijkt het weer nek-aan-nek en laden pagina's ruwweg even snel.

Het zal vooral aankomen op het voorkeur van je besturingssysteem. De dingen die jij opnoemt zijn op beide apparaten prima te doen.
Pagina: 1