Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ren
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09 11:40
Goed mensen, ik zit met het volgende probleem.
Een week geleden kreeg ik deze email:

Je hebt de afgelopen dagen veel gebruik gemaakt van internet op je mobiele telefoon. Ik hoop natuurlijk dat dit je goed bevallen is. Je hebt echter meer MBs verbruikt dan er in je huidige bundel zitten. Buiten de bundel betaal je € 0,10 per MB waardoor de kosten voor mobiel internet kunnen oplopen. Verwacht je de komende maanden meer gebruik te maken van mobiel internet, dan raad ik je aan om je internet bundel te vergroten en zo in het vervolg een hoge rekening te voorkomen.

En vandaag nog een keer.
Tevens kreeg ik vandaag om 10.04 een smsje dat ik 80% van mijn data bundel heb verbruikt. 1 minuut later kreeg ik een smsje dat ik 100% heb vebruikt.
Dit terwijl ik de afgelopen dagen maar 25mb heb verbruikt volgens de statistieken van mijn Galaxy Note.

Als ik inlog bij Ik Ben, zie ik dat mijn huidig verbruik 366mb van de 500mb bedraagt.
Verder staat er ook nog dat ik 0.00 euro buiten bundel zit voor 0mb.
Dit lijkt me allemaal heel vreemd. Als ik ervan uit ga dat die 366mb gewoon klopt, probeert Ben mij dus een duurder abbonement aan te smeren terwijl dit niet nodig is.
Ik heb overigens nog nooit zulke emails of sms'jes gehad, zelfs niet toen ik op 480mb per maand zat.

What to do :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-10 15:34
Even bellen met Ben lijkt mij het meest wiedes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ren
Vermoed niet dat Ben opneemt op nieuwjaarsdag, maar zal het zo even proberen.
Ik wil namelijk niet extra moeten betalen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
De belstatus en het dataverbruik op de website van ben kloppen echt voor geen meter. Er staat dan lekker zon disclaimer bij dat de status "indicatief" is en"dat "er geen rechten aan kunnen worden ontleend". Maar in de praktijk is het verre van indicatief. Het is dus best mogelijk dat je volgens hun wel werkende systeem al over de 100% zit, maar dat hoop ik niet voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:47

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik heb de topictitel even aangepast zodat het de lading beter denkt en minder rant-achtig lijkt.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ren
Inmiddels is de Ik Ben Ben pagina waar ik mijn verbruik kan zien helemaal wit, net alsof ze willen verhinderen dat ik mijn data verbruik check.
Ik heb dit grapje ook al een keer meegemaakt met HI, zei gingen enorm veel belminuten rekenen terwijl ik die maand niet eens had gebeld. Toen kon ik ook mijn verbruik niet online checken.

Verder komt de 366mb wel dicht in de buurt van mijn werkelijke verbruik gok ik. Ik ben nog nooit over de 500mb gekomen en dat was in maanden dat ik non stop op youtube zat, deze maand enkel gewhatsapped eigenlijk.

Ik zal asap met Ben gaan bellen want ik vind dit allemaal smerige praktijkjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0PP3R
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-04 11:23
Ik heb ook al een aantal mailtjes (en 2 sms-jes) ontvangen met hetzelfde bericht. Zowel mijn telefoon als de site geven echter een heel ander verbruiksgetal aan. Volgens de helpdesk kan het verschil tussen de telefoon en het werkelijke verbruik liggen in:

"Wanneer je gebruik maakt van een Wi-Fi verbinding en de data functies zijn niet uitgeschakeld dan wordt de Wi-Fi verbinding ondersteunt door het data netwerk. Echter registreert het toestel de data verbruik niet wanneer de Wi-Fi als hoofdverbinding gebruikt wordt. Hierdoor kan het data verbruik op de "Belstatus" verschillen met het data verbruik wat je toestel registreert."

Ik ben benieuwd of er meer gebruikers zijn die soortgelijke berichten hebben ontvangen aangezien de helpdesk aangeeft het door te spelen naar de technische dienst en dat ze er nog op terug komen; ik ben namelijk niet van plan om bij te gaan betalen voor iets wat ik absoluut niet verbruikt heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ren
Ik heb inmiddels een smsje gehad van Ben dat door een storing deze berichten zijn verzonden. ( Waar ik trouwens weinig van geloof.. )
Maargoed, problem solved!
Pagina: 1