Ik heb dus een 7970 DD van XFX. Het probleem is dat als ik een spel opstart ik een raar geluid hoor, als ik het spel afsluit hoor ik het niet meer. Ik heb dus even op internet gekeken en veel mensen hebben dit probleem, zal ik de videokaart terugsturen en een nieuwe vragen (videokaart is 2 weken oud).
Dat geluid hoor je wel vaker, ook bij andere videokaarten. Als je er echt niet meer tegen kan, ruil het dan in totdat je er één hebt zonder.
Het is me al opgevallen dat ik dat hoog, raar geluid hoor wanneer er een 1000+ frames per second gedaan worden (via fraps gezien). Bij mijn GTX 670 heb je de optie om vsync altijd aan te zetten en dan zal hij altijd max 60 frames per second doen. sindsdien heb ik geen last meer van dit lawaai.
Misschien het/dezelfde probleem / oplossing?
Game devs zouden beter hun intro's & filmpjes limiteren tot 120 fps
Misschien het/dezelfde probleem / oplossing?
Game devs zouden beter hun intro's & filmpjes limiteren tot 120 fps
[ Voor 11% gewijzigd door SmokingCrop op 01-01-2013 00:48 ]
Oke ik zal kijken of ik het geluid hoor met vsync aan, overigens hoor ik het geluid niet meer na een half uurtje spelen. Nadat ik Alan Wake (hoogste settings) een uurtje heb gespeeld keek ik op welke temp mijn videokaart was en dat was 85 graden. Tot welke temperatuur is het veilig?
Misschien beetje smeerolie in de koeler. (Paar druppeltjes is genoeg)
Ik heb ook problemen met mijn windforce fans. Sowieso heb ik vaak problemen met fans van videokaarten die "aanlopen".
Gewoon zelf 2 80mm fans erop monteren lost de problemen op...
Je kan gewoon de aansluiting gebruiken van de oude fans...deze werken ook op normaal 12V.
85 graden vind ik wel hoog....liever bllijf ik onder de 70...wellicht gaat 85 wel....maar de levensduur zal er niet op vooruit gaan.
Ik heb ook problemen met mijn windforce fans. Sowieso heb ik vaak problemen met fans van videokaarten die "aanlopen".
Gewoon zelf 2 80mm fans erop monteren lost de problemen op...
Je kan gewoon de aansluiting gebruiken van de oude fans...deze werken ook op normaal 12V.
85 graden vind ik wel hoog....liever bllijf ik onder de 70...wellicht gaat 85 wel....maar de levensduur zal er niet op vooruit gaan.
[ Voor 84% gewijzigd door Waterlelie op 01-01-2013 01:59 ]
G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR
Mits je het alleen hebt bij hoge fpsPilatuS schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 00:56:
Coil Whine.
[ Voor 13% gewijzigd door A87 op 01-01-2013 17:39 ]
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Ik weet niet precies wat voor soort geluid het is maar soms kan ook een resonantie vanuit je kast de oorzaak zijn. Of wat ook nog kan is dat de videokaart ietwat scheef hangt door zijn eigen gewicht en daardoor de fans ietwat in onbalans draaien.
Bij mijn Asus Direct CUII HD7970 Top heb ik er geen last van en hoor ik de fans zelfs bij stress nagenoeg niet ondanks dat ik stille ( Noctua ) casefans heb.
Bij mijn Asus Direct CUII HD7970 Top heb ik er geen last van en hoor ik de fans zelfs bij stress nagenoeg niet ondanks dat ik stille ( Noctua ) casefans heb.
...
nee
onder load, als je een game aanzet kun je al snel coil whine horen bij een slechte kaart (betekend niet dat de hele lijn slecht is, maar net jou exemplaar).
ik verdenk idd ook coil whine
[ Voor 4% gewijzigd door Fordox op 01-01-2013 23:35 ]
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Pagina: 1