Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoipe
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-07 22:00
Hallo allemaal,

Ik was van plan een nokia lumia 800 met prepaid simlock te kopen en deze te unlocken zodat ik deze in combinatie met mijn vodafone abonnement (wat al lopende is) kan gebruiken. Nu las ik op de site van vodafone dat deze kosten voor het unlocken circa 108 euro of circa 50 euro zijn, nu was mijn vraag: Waar zijn deze kosten van afhankelijk; kost mij dit 50 of 108 euro? Of is er een gratis (misschien illegale) manier om aan deze unlock-code te komen, verschillende sites bieden het namelijk goedkoper aan of hebben een kleine tutorial hoe je het zelf moet doen.

Met vriendelijke groet,

Zoipe

[ Voor 15% gewijzigd door zoipe op 31-12-2012 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De lumia 800 is gewoon simlock vrij, dus je kan gewoon de simkaart van vodafone gebruiken.

Of heb ik iets niet begrepen?

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2012 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoipe
Oeps ik was vergeten te vermelden dat er een prepaid simlock van vodafone op zat. Ik zal het nu veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:57
Misschien offtopic? Maar waarom zou je nu nog een WP7 toestel willen aanschaffen? Er zijn al HTC budget modellen van de WP8 beschikbaar.

Zomaar een voorbeeld ==> http://www.bol.com/nl/p/h...art-wit/9200000009419232/

En Nokia komt eind januari (hopelijk) met de budgettoestellen voor WP8.

WP7 is behoorlijk end of life. Waar WP8 net komt kijken! En oh zo vele malen fijner werkt (al zeg ik het zelf).

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Voor een kleine meerprijs koop je een HTC 8S.

http://www.4allshop.nl/99HSS036-00?ref=tweakers
https://www.4launch.nl/sh...phone-8s--grijs-/tweakers

[ Voor 64% gewijzigd door Chris Smoove op 31-12-2012 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoipe
Ik wilde het toch bij de lumia 800 laten, Windows Mobile 8.0 interesseert mij niet zo, het ging mij meer om de bouwkwaliteit van de lumia 800, maar nogmaals: Wat is het tarief voor de unlockcode, 50 of 108 euro? Of is er misschien een als zo veel, ik noem het maar voor het gemak, elektronica-turk die mij kan helpen voor een laag bedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Oef, kom nooit weer met Windows Mobile uit de hoek zetten, zo pijnlijk verhaal. ;) Het is nu al 3 jaar ondertussen :+ dat het Windows Phone is.

Volgensmij als ik me niet vergis zat er eigenlijks nooit een simlock op Windows Phone toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoipe
Mij is vandaag juist duidelijk gemaakt door de verkoper dat er wel een sim lock zat op de lumia 800 en hij was slechts 100. Ik dacht dus bij mijzelf, ik zou best wel een windows PHONE ;) willen hebben en aangezien de bouwkwaliteit van de lumia 800 subliem is leek mij het een goede kandidaat en al helemaal voor dat geld en eventueel unlock kosten van een "elektronica-turk" of misschien wel van vodafone zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:45
Ik snap de simlock wel, daar is de prijs van het toestel naar. Maar ik snap niet dat je een Vodafone abbo niet in een prepaid Vodafone toestel kunt gebruiken. Ik zou even met Vodafone bellen of bij een Vodafone winkel langs gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoipe
Dat vond ik zelf ook raar, maarja, die vent van de media markt vertelde mij dat alleen vodafone hier nog een splitsing in had, dus tussen prepaids simlocks en abonnement simlocks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Lijkt me onzin, als je namelijk een Defecte PrePaid sim hebt en naar de Vodafone winkel gaat krijg je precies dezelfde sim mee als welke je zou krijgen als je een Abbo sim liet omwisselen.

Ik kan me daarom echt niet voorstellen dat een Prepaid sim lock anders is dan een normale lock.

Gewoon kopen en proberen, anders terug brengen of laten unlocken.
MediaMarkt personeel wordt nou niet echt geroemd om hun kennis dus de kans dat de verkoper gewoon wat verzint lijkt me ruim aanwezig.

Edit: Ik zie op XDA dat een Qualcomm bootloader heel makkelijk te unlocken is. Je zult het toestel wel eerst moeten aanschaffen om daar achter te komen.

[ Voor 28% gewijzigd door Donstil op 01-01-2013 17:36 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoipe
Edit: Ik zie op XDA dat een Qualcomm bootloader heel makkelijk te unlocken is. Je zult het toestel wel eerst moeten aanschaffen om daar achter te komen.
Ik heb zulke dingen ook gevonden maar vond dit onbetrouwbaar, weet je of de site van XDA te vertrouwen is?
Ook heb ik geen idee hoe het werkt, tutorials zijn erg lastig omdat ik niet echt in de termologie zit van unlocking.

[ Voor 17% gewijzigd door zoipe op 01-01-2013 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
zoipe schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 17:41:
[...]

Ik heb zulke dingen ook gevonden maar vond dit onbetrouwbaar, weet je of de site van XDA te vertrouwen is?
Ook heb ik geen idee hoe het werkt, tutorials zijn erg lastig omdat ik niet echt in de termologie zit van unlocking.
Als er iets te vertrouwen is in de Rom wereld is het XDA wel.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:17

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

We verlenen hier geen hulp bij het unlocken van een simlock. Ik denk dat Google je eenvoudig verder kan helpen, dit topic gaat op slot.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.