Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 491885

Topicstarter
ik moet een copy van me id-kaart maken en mailen naar een bedrijf maar het formaat mag niet groter dan 1 mb zijn kabn dat eigenlijk wel heb het geprobeerd maar hoe kleiner het werd hoe minder leesbaar
graag hulp hier mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 16:37
Dat kan makkelijk, sla het niet op volledige grootte op (dat zal iets van 5000x3000 pixels zijn ofzo), maar verklein 'm een beetje. En verlaag de kwaliteit een beetje, hij hoeft echt geen 100% te zijn om goed leesbaar te zijn, 60-80% is meestal al meer dan genoeg.

Wat voor programma gebruik je 'm om te verkleinen?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167065

je moet niet de resolutie verkleinen maar de kwaliteit van opslaan van de jpg. zet die op 90% en dan is het goed genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik gebruik paint kan dat ook met dat progje,zo ja hoe moet dat dan met paint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-06 13:21
Zelfs met paint zou het evt. moeten lukken, pas je wel op dat je hem niet als *.bmp (bitmap) opslaat? Deze zijn namelijk erg groot, je kunt prima png of zelfs jpg gebruiken.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 22:56
Als je een beetje googlet zijn er tig gratis programma's te vinden die dit kunnen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok ga eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167065

irfanview is heel handig hiervoor http://www.irfanview.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 369769

Gebruik je nou een scanner of een fotocamera. Ik kan me niet voorstellen dat je met een normale dpi instelling van een scanner boven de 1mb uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
scanner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-06 19:01

Eagle Creek

Breathing security

Scanner slaat met hoge kwaliteit op. Maar als je met Paint als .jpg opslaat zou je al onder de MB uit kunnen komen, mits de afbeelding niet te groot (= resolutie) is.

Anders even gratis tooltje downloaden, zoals het genoemde Irfanview of Paint.net.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ben nog een leek op dit gebied heb Irfanview gedownload maar kom er niet uit hoe ik dat moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:45
Open het plaatje in paint, en sla het op als JPEG. En dan krijg je een foto van je ID kaart kleiner dan 200kb met een beetje geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 369769

Komt de afbeelding er dan standaard in tiff uitrollen ofzo? Dan kan ik me nog voorstellen dat je zo hoog zit. Als je je scanner kan instellen op jpg en op een dpi van +/- 200 moet het goedkomen denk ik.

Bij mijn HP all in one kan ik gewoon in het scanprogammaatje dit soort dingen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Awsom schreef op maandag 31 december 2012 @ 20:16:
Open het plaatje in paint, en sla het op als JPEG. En dan krijg je een foto van je ID kaart kleiner dan 200kb met een beetje geluk.
is nu gelukt eindelijk bedankt voor de hulp er mee
Pagina: 1