Router config pagina kan niet worden gevonden.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-07 23:34
Geachte,

Ik had vandaag ineens geen internet meer en deed een resert doormiddel van power voor 10 sec uit de modem te halen en weer in te schakelen. Na een aantal resets ben ik weer online gekomen maar heb omdat ik DHCP aan heb een ander ip adress gekregen. Ik had een aantal port forward settings gekoppeld aan het oude ip adress dus deze wilde ik bijwerken maar ik krijg de router page niet meer geopend. Iedere keer als ik naar het ip adress ga staat er dat de pagina niet kan worden gevonden. Ik kan echter wel een ping succesvol uitvoeren naar het ip adress van de router.

Router ip: 192.168.2.1
PC ip (LAN): 192.168.2.100 (preferred)
Laptop ip (WLAN): 192.168.2.105 (preferred)

Zowel de PC als laptop kan de pagina niet vinden. Iemand tips wat ik nog kan doen? Ik ga ondertussen zelf nog wat proberen uit te vogelen met wat hulp van google.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Reset alles nog een keer, router zonder dat het op iets anders aangesloten is met 1 kabel aan 1 client verbinden, en dan de instellingen goed zetten.

Doe als het nodig is een 30/30/30 reset, hoewel de zin daarvan van je router afhangt. (Model, Merk en rev. helpt hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

start > uitvoeren > cmd > ipconfig /all. Kijk wat je default gateway is. Dit is je router IP. Als dit hetzelfde is en je kan er niet op met meerdere browsers. Reset dan de Modem/router compleet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:04

Eagle Creek

Breathing security

Eens met larsiano. Je default gateway zou altijd moeten werken. Werkt dat niet, dan is er aannemelijkerwijs iets mis met de router.

[ Voor 19% gewijzigd door Eagle Creek op 31-12-2012 17:42 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
@larsiano:

Als hij dingen statisch geconfigureerd heeft hoeft dat niet te gelden. Als z'n router niet z'n DHCP server is, maar z'n DHCP server een non-router IP als router-ip geeft, dan helpt het ook niet.

Eerst alles resetten en een valide base case opzetten, daarna terugwerken naar de gewenste situatie.
Maar dat kan morgen ook wel, bijna nieuwjaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

johnkeates schreef op maandag 31 december 2012 @ 17:42:
@larsiano:

Als hij dingen statisch geconfigureerd heeft hoeft dat niet te gelden. Als z'n router niet z'n DHCP server is, maar z'n DHCP server een non-router IP als router-ip geeft, dan helpt het ook niet.
maar heb omdat ik DHCP aan heb een ander ip adress gekregen.
Als een server of andere router DHCP zou regelen zou deze routerreset daar geen uitwerking op hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Gateway adress is inderdaad het nummer dat de router config page altijd aantoonde en via CMD wordt deze inderdaad nog steeds als gateway adress getoont (192.168.2.1)

Om even een schets te geven:

WAN van de muur -> Vodafone router/modem:
- Wifi b/g/n network 1 (LeSunshine)
- LAN 4 ports

LAN port 1 van Vodafone-> Linksys WRT54GL (zonder DHCP als switch)
- Wifi b/g network 2 (GDI Uplink V1)
- LAN 4 ports

LAN port 1 -> PC
LAN port 2 -> LG Smart TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Oke wow hier loopt iets helemaal scheef. In plaats van naar Vodafone wifi ging ik even verbinden met de wifi van de Linksys en mijn laptop kreeg ineens een heel vaag ip adress: 169.254.223.53.

Even dat ding uit het netwerk verwijderen en dan nogmaals testen wat de Vodafone verbinding dat gaat doen. Het ziet er naar uit dat de Linksys dus ergens zichzelf heeft gereset ofzo waardoor de instellingen waarschijnlijk niet meer kloppen en dus mijn netwerk plat gaat. Maar of deze gedachte klopt kom ik gauw achter. Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobTweaks
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-07 09:13

RobTweaks

Captain Hindsight

169.x.x.x zijn link-local adressen. Je krijgt dus gewoon geen IP-adres van de DHCP server van de router.

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Oke zoals ik al dacht is mijn Linksys accesspoint de boosdoener. Ik heb hem even uit het netwerk gedonderd en nu kan ik via wifi op mijn laptop weer via 192.168.2.1 op de Vodafone komen. Dan ga ik nu maar even kijken wat er mis is gegaan met de Linksys accesspoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

169.x.x.x zijn link-local adressen
Of nog anders gezegd. Als Windows geen contact heeft met een DHCP-server én geen statische configuratie heeft, verzin het zijn eigen adres. Dat zit in de reeks 169.254.x.x. Op die manier zou je (in theorie) alsnog een netwerk kunnen opzetten.

Heb je de Linksys ook gereset soms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Ik heb geprobeerd de oude configuratie weer toe te passen maar iederekeer komt het probleem dan weer terug terwijl het voorheen 2 jaar perfect heeft gewerkt. Na 2,5 uurtjes klooien had ik er geen zin meer en had besloten de Linksys er maar gewoon uit te laten omdat ik hem eigenlijk niet echt nodig heb.

Daarna even de modem van vodafone ingedoken om daar het mac adress van mijn pc een vast ip te laten reserveren in de DHCP server. Nu krijg ik teminste na iedere reset van de modem weer netjes 102 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Het probleem is weer terug!!

Na enkele dagen is het probleem weer terug terwijl de Linksys niet meer aan het netwerk hangt. Momenteel heeft mijn pc (vast ip gekoppeld aan mac adress in dhcp list) geen internet maar mijn tv en netbook wel (beide dhcp auto ip), echter kan geen van alle de beheer pagina van de router openen op 192.168.2.1 terwijl deze wel te pingen is. Ook mijn pc die geen internet toegang krijgt kan wel naar het ip adress pingen.

Schiet mij maar lek... iemand een tip voor me?

//edit: toevoeging:
Als je in windows 7 rechtsonder op het netwerk icoontje klikt staat er met welk netwerk je bent verbonden. Mijn netbook zegt verbonden met een home network terwijl mijn pc die geen internet heeft daar twee netwerken heeft staat waar hij mee is verbonden nameijk een home network en een onbekend public network tegelijk, hoe dafuq kan dat nou weer?!

Tevens lijkt het aanmelden op het netwerk na opstarten wat moeizaam te verlopen. Zo staat er ook op de netbook eerst dat er geen internet is tot ik mn browser open en dan is er ineens wel internet toegang.

[ Voor 36% gewijzigd door Sir_Hendro op 04-01-2013 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Tip ?

Mischien is je router stuk aan het gaan ? ik heb soortgelijke problemen gezien met een router waarvan de adapter stuk ging. Maar ook met router die zichzelf stuk heeft gekookt (sitecom gaming router was daar goed in)

Verder is die automatische netwerk topologie ontdekker van windows verre van perfect

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Het idee dat het modem / router van Vodafone een beetje omzeep gaat zat ik ook al aan te denken maar ik wil die conclusie niet te snel nemen. :P

Ik heb momenteel echt geen flauw idee waar ik nog iets kan testen maar ik geef niet op. Even door puzzelen en hopen dat jullie nog meer tips hebben ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Oke het is weer opgelost maar ik heb hieronder wel nog even een vraag. Ik heb het probleem nu opgelost door ALLE kabels uit de Vodafone Easybox te trekken en vervolgens ALLEEN de stroomkabel erin geprikt. Na ongeveer 60 seconden wachten gekeken op m'n netbook of de easybox weer online is, ja dat is hij dus connect to network. Geen internet toegang maar dat is logisch want de kabel had ik verwijderd. Eens kijken of ik nu wel op 192.168.2.1 kom... YES!! Even aangemeldt en alles wat ik had ingesteld verwijderd behalve de wifi instellingen en deze wijziging opgeslagen. Modem weer uit en alles kabels er weer inprikken. Stroom aan, pc weer starten. Ja alles komt nu weer online en alle apparaten kunnen weer naar de easybox config pagina :)

Welke instellingen had ik verwijderd?

DHCP MAC static ip:
192.168.2.102 gekoppeld aan MAC van PC.

NAT -> Port mapping (deze poorten staan open ivm GTA4 voor PC die anders niet online komt)
- Port 3074 (TCP & UDP) naar 192.168.2.102
- Port 80 (TCP & UDP) naar 192.168.2.102
- Port 88 (TCP & UDP) naar 192.168.2.102
- Port 53 (TCP & UDP) naar 192.168.2.102
- Port 6672 (TCP & UDP) naar 192.168.2.102
- Port 8900 (TCP & UDP) naar 192.168.2.102
- Port 27900 (TCP & UDP) naar 192.168.2.102
- Port 8001 (TCP & UDP) naar 192.168.2.102

DMZ enabled voor mijn 3DS omdat deze anders in Mario Kart geen online games kan vinden.

UPnP enabled.

Mijn vraag:
Kan een instelling die ik hierboven heb genoemd de oorzaak van het probleem zijn? Zelf vind ik dat er wel erg veel ports open staan voor GTA 4. Zijn het er niet teveel?

Pagina: 1